Hier zomaar eens een update van mij.
Het rijden is lastig. De merrie is zooo moeilijk te rijden, ik ben een half jaar verder maar ik schoot neit echt op. Merrie laat vluchtgedrag zien onder het zadel door onder je vandaan te rennen en sterk te worden en vooral door constant uit te breken door naar binnen of naar buiten te vallen. Ik kon de eerste paar keer bijna geen fatsoenlijke lijn rechtuit rijden
Ik wilden iet de handdoek in de ring gooien dus ik ben sinds vorige week terug naar de basis; enkel stappen en tot in den treuren dezelfde 2 voltes rijden, meer niet. De eerste keer was ik alleen maar bezig met haar fatsoenlijk op de volte te houden, zonder naar binnen of naar buiten te denderen. 2e keer ging dit al wat beter en bleef ze mooier op de volte en begon ze te ontspannen. 3e keer merkte ik dat ze last had van haar zwakke knie achter en wilde ze weer uitbreken, dus ben ik gestopt toen het goed ging na 15 min. De laatste keer ging t weer aardig al bleef ze wat uitbreken.
Vandaag was ze ook wat wars, maar ik wilde eens kijken wat er gebeurde in draf, of ze weer wilde uitbreken of vluchten. Maar niks daarvan. In draf bleef ze nog makkelijker op de lijn en begon ze heerlijk netjes op 2 teugels(ook zon dingetje) te ontspannen. Ik kon haar zelfs mooi in lengte omstellen en ze donderde niet door mn binnenbeen heen. Dat was toch wel even een overwinning, zeker omdat ze in een relaxt, haast traag tempo door de bak ging, wat normaal dus wel anders was
Al met al toch fijn dat het herhalen en focussen op rust zijn vruchten afwerpt. Eventjes dacht ik vandaag dat t dweilen met de kraan open was(dat heeft nog een andere reden maar die zet ik niet openbaar

) maar ze verbaasde me in draf. Wie weet wordt het nog wat met haar