Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:dan kloppen jouw herinneringen niet, het waren een aantal video-opnames op Youtube met o.a. een kür van Klimke tijdens een WB-finale.
Citaat:En sorry maar de relatie tussen binnen 20 minuten een manegepaard Z2 klaarstomen en kwaliteit van een goede scholing, africhting en training ontgaat mij even.
Paardentango schreef:Getuigt niet geheel van paardkunde maar mijn bescheiden mening van haast en het overslaan van een paar klasjes
horseyfries schreef:Ik zie persoonlijk het nut niet zo van je paard elk weekend naar wedstrijden te slepen en winstpunten te halen in alle klasses als je als ruiter zelf thuis de basis ook kan leggen om het paard als hij daar klaar voor is in de Z te starten omdat je dat mag.
jasmijn78 schreef:horseyfries schreef:Ik zie persoonlijk het nut niet zo van je paard elk weekend naar wedstrijden te slepen en winstpunten te halen in alle klasses als je als ruiter zelf thuis de basis ook kan leggen om het paard als hij daar klaar voor is in de Z te starten omdat je dat mag.
Ik zie het nut daar ook niet van in. Ik denk dat je je beter druk kan maken om Jan Pruts die zonder enige ervaring een jong paard koopt en er week in week uit mee gaat starten om winstpunten te sprokkelen.
Yvonnelind schreef:Wat heeft dit verhaal nu met dit topic te maken
Yvonnelind schreef:ZZGP starten houdt nog niet in dat je correcte LDR toepast, of dat LDR überhaupt goed is.Wat heeft dit verhaal nu met dit topic te maken; er zijn zoveel mensen die hun paard naar de knoppen helpen door hun rare kijk op dressuur. Heeft imo niks te maken met LDR, sorry.
Sneu voor het paard, maar zegt niks over LDR als methode gebruikt door mensen die ZZGP starten, waar deze M2 amazone dus duidelijk niet bij hoort.
vincentlover schreef:Zouden er meer mensen voor of meer mensen tegen de rollkur zijn en waarom is dat zo?
Paljassofie schreef:vincentlover schreef:Zouden er meer mensen voor of meer mensen tegen de rollkur zijn en waarom is dat zo?
Het is niet zo duidelijk imo, maar de mensen die tegen zijn roepen luider![]()
of ze met meer zijn is dus niet zo heel duidelijk denk ik
Op internet ga je bijna alleen anti-sites vinden, zoals bijvoorbeeld die van Ulhrike Tiel
Paljassofie schreef:Gezien de verhoudingen in deze discussies, zou ik zeggen dat er in NL meer mensen vóór zijn dan tegen. In het buitenland zit je denk ik snel andersom.vincentlover schreef:Zouden er meer mensen voor of meer mensen tegen de rollkur zijn en waarom is dat zo?
Het is niet zo duidelijk imo, maar de mensen die tegen zijn roepen luider![]()
of ze met meer zijn is dus niet zo heel duidelijk denk ik
Op internet ga je bijna alleen anti-sites vinden, zoals bijvoorbeeld die van Ulhrike Tiel
Paardentango schreef:Bovenal wel een goede vraag en veel succes met je verslag, ben er best benieuwd naar, en voor welke oplkeiding is dat?
Paardentango schreef:Ah horseyfries je kent degene die ik bedoel, wat grappig.
Dan weet je ook dat het paardje wat ik bedoel alleen maar met slof (actieve slof) ingereden is, met sporen en met mes en vork (noem ik stang en trens)
Getuigt niet geheel van paardkunde maar mijn bescheiden mening van haast en het overslaan van een paar klasjes.
Sommige mensen weten wel wat ze doen, je rijdt op een wedstrijd altijd thuis veel hoger dan je op de wedstrijd hoeft te laten zien. Zo heb je iets reserve en is de opleiding van een paard correct.
Enne... is de Z nou inderdaad zoveel anders ? Hoe doet men dat in Duitsland bv?