Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Diertjec schreef:Als het goed is zijn ze nu wel zichtbaar
hynderfrou schreef:@horseware
Je rijden ziet er heel netjes uit, mooi vlot tempo en halshouding is volgens mij ook keurig. Wel zie ik dat je je paard vaak been geeft, alsof je paard zonder dat aandrijven niet het tempo vasthoudt. In een clinic van you tube van anky leert zij haar lesklant de hulpen niet steeds te geven. Een hulp betekent een verandering, 1 keer been geven is blijven draven in het tempo totdat er wat moet veranderen. Blijft het paard niet draven, dan de hulp duidelijker geven en daarna weer stoppen met been geven. Ik ben zeker geen professional maar die clinic vond ik erg leerzaam.
Qua longeren; daar heb ik weinig verstand van dus kan ik weinig over zeggen.
Sodeletuut schreef:@Hynderfrou, nog maals, dankje!!
@Horseware, dankjewel! Heb je tips om tempo lager te houden en achterbeen actief?Wat je zegt over het wachten tot de juiste buiging op de volte plaatsvindt, en dan wisselen, is iets wat ik inderdaad ook vaak doe, maar ik merk dat ook af en toe de afwisseling heel prettig werkt, om hem bij de les te houden. 10 rondjes de ene kant op is dan niet interessant genoeg denk ik, en dan valt hij wat terug in zijn energie.
Dankje voor je tips!!
@Diertjec, je video's zijn prive helaas!
----
Zijn er nog meer mensen met tips/tops/opmerkingen/feedback op mijn filmpje?
Pily schreef:En dan is juist zo lastig! Als ik in de bak ben probeer ik m'n paard zo correct mogelijk te laten lopen, om mezelf er vervolgens weer op te betrappen dat ik teveel aan het focussen ben waardoor het juist slechter gaat.
Hoe kan ik minder bewust rijden? Automatische piloot erop en gaan? Want ik wil eigenlijk ook mezelf wel blijven ontwikkelen
O ik zie nu de reactie van sodeletuut, het klopt wel heel erg wat je zegt, het hoeft allemaal niet mooi en perfect terwijl ik vaak het gevoel heb dat dat wel zo moet. Morgen ga ik weer naar stal en ik zal aan je tips denken!