Ik weet nml ook 100% zeker dat als ik zoiets bij Wis ga proberen ik er direct weer onder lig aangezien ik er al onder lag na het uitstappen aan losse teugel

Sterker nog, onze niet-kreupele fries die door een andere ruiter in de krul wordt getrokken waarbij de linkerteugel erg wordt vastgehouden komt met linksachter NIET makkelijk een wending naar links door in draf en al helemaal niet met een nog strengere binnenhand om stelling links af te dwingen...
met als commentaar van de ruiter "dat ze niet wil.... " en een schop er achteraan omdat ze niet doorloopt op t moment dat er aan de voorkant zo aan wordt getrokken. Om nog maar te zwijgen over de linkergalop... wegrennen in draf, met moeite in galop met bijbehorend gemopper dat ze "het alweer niet doet..." en in de wending eruit vallen omdat er zo wordt geplukt aan de voorkant terwijl de ruiter scheef zit, geen correcte hulp geeft en iets van het paard vraagt wat op dat moment gewoon totaal niet kan!
gelukkig wordt ze niet vaak zo gereden, maar ik kan altijd precies voelen wanneer dat wel is gebeurd!
En dat terwijl Hilde niet extreem scheef is, niet kreupel of een probleempaard, wel rechtsgebogen dus dan is linkerstelling al moeilijk net zoals de linkergalop.
Een niet-begrijpende ruiter die niet verder denkt dan zn eigen plezier en er niet bij stilstaat dat als een paard iets niet doet het niet is omdat het paard "geen zin heeft" en het paard de schuld geeft omdat ie het bij mij wel doet en bij zichzelf ineens niet meer doet ipv naar zn eigen fouten te kijken!
En als het paard volgens die ruiter dus "het niet meer wil doen/geen zin heeft/vervelend is" die begrijpt dus echt niet hoe het nou eigenlijk in elkaar zit, dat paardrijden!