paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

duodenum

Re: paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:29

Ennuh over de mensen die vissen wél een sport vinden en paardrijden niet (al snap ik dat niet maar goed.. Bloos) van paardrijden krijg je buikspieren, armspieren, kuitspieren, bilspieren (wat wil je nog meer!)

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:42

paardrijden is gewoon een sport, ze doen toch niet voor niets aan de OS mee?

zie ik met vissen nog niet gebeuren Tong uitsteken

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:45

Weetje, ik vind dit echt zo mooi.
Zelf helemaal gefrustreerd raken dat mensen paardrijden niet als een sport zien en dat het onzinnig en oneerlijk vinden enzo maar tegelijkertijd worden er andere sporten die niet zo intensief zijn als voetbal of paardrijden bijgehaald en die geen sport noemen omdat je er geen biceps van krijgt?
Sorry, maar waar in hemelsnaam gaat het dan uberhaupt nog over?

Pot verwijt de ketel joh.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:48

Nee dat zijn de feiten Haha! joh

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:53

Nee, dat maak jij ervan.

Een visser die kan hartstikke toegewijd vissen, het écht als zijn uitlaat zien en ervan houden zoals wij van paarden houden.
Wie ben jij dan om te zeggen dat het geen sport zijn? Maar wel tegelijkertijd vervelend vinden dat paardrijden door de meerderheid van de bevolking niet als een echte sport wordt gezien. Zeg nou zelf; wat klopt hier niet?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:56

(Dat paardrijden wel op de OS een sport is en vissen niet is dus mooi wel een feit )

Het punt is, dat mensen die beweren dat paardrijden geen sport is geen besef hebben, wat een inspanning het wel niet is etc.
( dan heb ik het ook wel over diegene die daadwerkelijk ook hoog in de sport meerijden he )

En ja ik weet wat vissen is, heb veel vrienden die vissen helemaal het einde vinden.. jammer genoeg Knipoog

Wat dat betreft is een recreatieruiter in mijn ogen gelijk aan een fanatiek visser Clown

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:02

Vjestagirl schreef:
Het is heel erg simpel... Paardrijden is zelfs een olympische sport... En voetbal niet.

Er word wel gevoetbald met de olympische Spelen Bloos!

Maar ik ben het er mee eens. Als ik echt intensief rij ben ik wel zeker moe. En na een halfuurtje privéles echt helemaal. Als ik dan thuis kom heb ik echt wel het gevoel te hebben gesport Haha!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:03

Denk je dat ik er waarde aan hecht dat vissen geen olympische sport is? Nee, want tegenwoordig is alles een OS sport.
En paardrijden is niet eens zeker of het op het Londen programma komt, al hoop ik van wel natuurlijk.

Een echte visser die vist er zo een vis uit van 15 kilo in gebieden waar je ze ook kan vinden. Een visser wil zo veel mogelijk vissen van verschillende soorten vissen, het liefst zo groot mogelijk. Een gedreven visser gaat met zijn boot op jacht of overnacht met zijn tent langs de oever.
Of wat dacht je van de vissers die het als werk doen zodat wij vis of krab kunnen eten.
Die zijn 6 maanden op pad, in elke weersomstandigheid gaan ze tot het uiterste. En die mannen hebben spieren ja. Again, wie ben jij om te zeggen dat vissen geen sport is?
Ik ken er zat die het jammer vinden dat ik paardrij. Tja, dat kan. Dat doet me niks.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:58

_Nann_ schreef:
Het punt is, dat mensen die beweren dat paardrijden geen sport is geen besef hebben, wat een inspanning het wel niet is etc.
( dan heb ik het ook wel over diegene die daadwerkelijk ook hoog in de sport meerijden he )

En daar heb je dus meteen het grote probleem van deze discussie: al die mensen die zo roepen dat het een sport is, rijden absoluut niet hoog in de sport. Ik verwacht dat de meesten zelfs niet verder komen dan manegelessen. Duivel
Nogmaals, ik zeg absoluut dat het paardrijden dat 80% van de bokkers doet geen sport is, maar slechts meer of minder uit de hand gelopen hobby. En ja, daar hoor ik zelf inderdaad ook gewoon bij.
En wat betreft je bewering dat het een enorme inspanning is voor degenen die hoog in de sport meerijden denk ik dat je ongelijk hebt. Hoe verder je komt met paardrijden, hoe minder het een lichamelijke inspanning is. Haha!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 01:11

Sport is voor mij beweging. Een wandeling is sport, een fietstochtje is sport, een goede les paardrijden ook (er worden immers spieren getraind en je blijft in beweging. Als je het koud krijgt op een paard doe je iets verkeerd). Lichaamsbeweging (hoewel dat bij paardrijden subtieler is en minder "zichtbaar") is sport.

Over het nivo van sport kan je weer een andere discussie voeren. Voor de een is sporten een uurtje freewheelen in de sportschool, voor de ander is echt sporten een intensief trainingsschema volgen. Zo is het met paardrijden ook. Als je echt goed wil paardrijden ben je na een uur flinke training bekaf en doorweekt van het zweet. Als je een uurtje wat aan het rondhobbelen bent zal je niet doorweekt raken maar heeft je lichaam nog steeds het nodige aan beweging gehad.

Het is niet voor niets dat mensen die eerst heel intensief diverse paarden per dag trainen/ rijden aankomen als ze terug gaan naar het trainen of gewoon lekker rijden van een enkel paard.

annemiek186

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 01:24

ik vind dit echt een discussie van niks :S

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 05:54

iemand dheeft mij ooit verteld dat als je paard rijdt en zwemt je zo ongeveer alle spieren gebruikt en traint. Natuurlijk op een heel andere manier als met fitness maar doordat je met paardrijden nog veel meer vaardigheden verbeterd is het net waar je voor kiest

aphrodietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 06:00

sport de; v(m) -en allerlei lichamelijke oefeningen en ontspanning waarbij vaardigheid, kracht en inzicht vereist worden: aan ~ doen

volgens de Vandale is het wel een sport...

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:26

annemiek186 schreef:
ik vind dit echt een discussie van niks :S

Nee, het punt is dat de meeste het vervelend vinden dat paardrijden niet als een sport wordt gezien maar tegelijkertijd worden er wel andere sporten bijgehaald zoals voetbal (Dat nog altijd veel meer van je vergt dan een uurtje paardrijden) of vissen (Minder inspannend maar dat maakt het nog geen sport)
Respect voor elkaar en elkaars sporten en hobby's moet van twee kanten komen.
Ik vind mensen die roepen dat paardrijden geen sport is dom, maar diegene die roepen dat vissen of voetbal geen sport is nog altijd even dom.

Ik vond voetbal ook altijd maar dom, ik vond het maar dom dat mensen zijn tijd eraan gingen verspillen om achter een balletje aan te rennen of er uberhaupt naar te kijken. Maar nu heb ik het EK gevolgd en ben ik de club die ik al een tijd 'steun' (In hoeverre je dat kan als je het niet volgt) weer gaan volgen en ik vind het geweldig. In sommige aspecten zelfs een mooie sport dan paardrijden. Alleen de sfeer eromheen al is geweldig.

Ik zei al; Respect moet van twee kanten komen en er wordt hier min of meer Calimero-gedrag vertoont.

annemiek186

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:28

Afgod OK dan!

juist jah... aan jou hebben we wat haha
mensen die WEL nuchter kun nadenken en een ander in zn waarde laten !!

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:47

Dat hoor je inderdaad wel vaker. Moeten de mensen die niet paardrijden, maar eens een uurtje gaan paardrijden. Wedden dat ze de volgende dag spierpijn hebben en dan praten ze wel anders Haha!

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:04

Helemaal geen sport! Helemaal mee eens!
NOT

hoor ik te vaak van mijn vriendinnen: ja het is eerder een sport voor het paard. Zij heeft zelf 2 keer op een pony gezeten, wat rond gehobbeld. Dus dan doe je ook niet heel veel (al vond ik de eerste lessen al erg vermoeiend maar wat zij deed was een buitenrit waar de pony's achter elkaar aanlopen.)

Zo erietant dat ze dat zeggen :@

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:35

Deze discussie heb ik ook al vaak gevoerd met mensen. Een vriendin van me was er zo van overtuigd dat paardrijden niets voorstelde. Deze mening had ze totdat ik zei ga dan maar eens een keer op me pony. Ze zat er hooguit 15 minuten op of ze wou er alweer af... Ze heeft nooit meer gezegd dat paardrijden geen sport was Haha!

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:45

Zo vaak deze discussie gevoerd!! echt gestoord.. mensen die altijd alles beter weten en idd denken dat ht geen sport is.. Ga jij maar is lekker een uurtje doorzitten wedden dat je morgen met kramp op bed ligt:D Nahjah ik zeg altijd maar: ik weet wel beter Tong uitsteken Het is een sport en kunst ineen maar conditietrainen, spieren kweken en uitgeput raken.. als dta de kenmerken van een "echte" sport zijn dan noem ik paardrijden er zeker regelmatig ook een Cool

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 14:40

Paardrijden is wel een sport. waarom zou het dan PAARDENSPORT heten?! Bloos
maja als je graag af wil vallen zou ik niet voor paardrijden kiezen Haha!

Marrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:46

Jah ik hoor het best wel vaak!Ik was een keer bij een meisje en die zei de hele tijd jah paardrijden is toch geen sport! je hoeft er niets bij te doen!Toen zei ik: Je doet meer dan dat het paard doet!Als jij niets doet doet het paard ook niets.Toen zei ze jah dat is wel waar jah.

xxxxMarrrr

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:55

Als jij meer doet dan het paard, doe je toch echt iets verkeerd, hoor.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:13

Ik vraag de mensen die dat beweren altijd of ze een keer echt hebben gereden. Zo niet, dan ga ik de discussie niet eens aan, en dat vertel ik ze ook. Ik vertel er dan wel bij dat ik ook niet in discussie met ze ga over voetballen of bier drinken, want daar heb ik dan weer geen verstand van. Doorgaans word er dan heel vlot op en agder onderwerp overgestapt.

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:42

Ik kan er maar één ding over zeggen: Paardrijden is wél een sport!! Ik ben die verwijten van mensen zo zat dat je "alleen maar een beetje op het paard zit".. ze moesten eens weten

Lens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:54

Als het geen sport zou zijn, is het toch wel raar dat ik soms ontiegelijke spierpijn heb als ik intensief getraind heb!!! Knipoog De mensen die dat roepen hebben werkelijk geen idee waar ze over praten...