je ouders ramde je toch ook niet op je hoofd dennk ik dan maar weer
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jori_X schreef:Nee, maar zo opstandig als mijn paard kan zijn was ik vroeger echt niet hoor
Hannnah schreef:Ag nee, niet doen! Het helpt totaal niet, je paard wordt bang van je en dan ben je nog verder van huis. Veel geduld helpt veel, en veel beter...
Citaat:dus steigeren uit dominantie los jij op met geduld, w8en tot hij het niet meer doet of door lief te vragen of hij misschien wil stoppen... succes hoop dat je niet verongelukt mocht je zo'n dier tegenkomen
. Geduld is een schone zaak
horsepower14 schreef:Als het nodig is om m te slaan (het liefst zo min mogelijk) dan zeker niet tussen ze oren, meestal op ze billen, of als ze daarop bokken een zacht tikje op de schouder
jori_X schreef:horsepower14 schreef:Als het nodig is om m te slaan (het liefst zo min mogelijk) dan zeker niet tussen ze oren, meestal op ze billen, of als ze daarop bokken een zacht tikje op de schouder
Dat snap ik, maar als mijn paard behoorlijk omhoog komt kom ik niet bij zn kont
daniella74 schreef:Wat ben jij nu voor ruiter dat je daar dan niet bijkomt
wil het wel proberen, maar dan geef ik hem alleen maar een boost omhoog
Als ik het tussen de oren doe gaat hij in ieder geval naar beneden
Loni schreef:ik zou niet slaan, wel een tikje op zn neus. rij zelf ook met zweep. maar ik denk dat op n manege bijna elke instructeur/trice wel zegt dat je een tikje moet geven. maar ik zou altijd eerst kijken of ie pijn heeft ja.
Charlottte schreef:Als je paard rechtop gaat trek je hem naar rechts/links, en sla je hem niet tussen z'n oren hoor..
Loni schreef:ik zou niet slaan, wel een tikje op zn neus. rij zelf ook met zweep. maar ik denk dat op n manege bijna elke instructeur/trice wel zegt dat je een tikje moet geven. maar ik zou altijd eerst kijken of ie pijn heeft ja.
Citaat:Als je paard rechtop gaat trek je hem naar rechts/links, en sla je hem niet tussen z'n oren hoor..
zeg ging niet meer omhoog) maar zal niet zo snel tussen de oren gaan slaan, dat gaat mij toch echtte ver!!