Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
detour schreef:Nou, ja; dan maakt Anky (en haar mede collega topruiters die regelmatig worden bekritiseerd) uiteindelijk iedereen blij: de mensen die het prachtig vinden om haar te zien rijden en de mensen die het prachtig vinden haar af te kraken om zelf deskundiger te lijken. Zo zie je; het mes snijdt altijd aan twee kanten
Anky maakt mij niet blij, helaas. Zou wel leuk zijn geweest, mag graag blij zijn, zeker tijdens de donkere dagen voor de kerst...![]()
Afkraken is het niet, bekritiseren wel.. Dat maakt mij rijtechnisch niet deskundiger. Weet echter wel dat ze met haar rijstijl was verongelukt met mijn vorige paard.![]()
Dat maakt haar dan ook weer menselijk gelukkig; je zal maar perfect wezen.
KiWiKo schreef:
Daniellev schreef:Dus ik denk (maar ja wie ben ik) dat ze niet met jou paard zou verongelukken.
lindake schreef:@limburger13: dressuurjurieleden zijn niet de enige mensen die veel van paarden afweten. En weet elk jurielid heel veel van paarden af? Vind je reacties persoonlijk wat kortzichtig.
Faux schreef:Dít is nou een topic wat mij ook interessant lijkt. Ik ben het helemaal eens met Vue. Waarom in vredesnaam staat 'Anky' ineens synoniem voor 'goed zijn' ? Steeds als ik ( of Vue, of anderen ) in een topic reageren over hoe iemand met zijn paard omgaat, wel of niet rijtechnisch gezien, word er met sarcastische opmerkingen gegooid waarin nógal vaak voorkomt: 'zij denken ook dat ze Anky zijn'. Nou nee, dat denk ik niet, sterker nog, ik ben BLIJ dat ik Anky niet ben. Dat ik niet ben zoals zij. Ook voor mij is ze juist een voorbeeld van hoe ik het NIET wil doen.
Waarom staat 'Anky' synoniem voor 'goed rijden' ?
kjoetie schreef:Zolang Anky en co paarden door de baan sturen die zo electrisch zijn dat ik ze nog niet een rondje zou durven uitstappen, evenveel ervaring heeft als dat ik oud ben en die paarden ook nog gezond oud laat worden zal ik de laatste zijn om haar en de haren te bekritiserenDan ga ik eerst zelf eens op dat niveau proberen te komen zodat ik ook daadwerkelijk weet waar ik het over heb voor ik commentaar ga leveren
Maar vind ik haar perfectie? nee. Niemand is perfect. Kan ze goed rijden? Op haar manier wel ja, anders stuurde ze dat soort paarden niet rond en draaide niet al zo lang mee op dat niveau.
Ik laat het bakrandridderen dan ook graag aan anderen over
Jessix schreef:@ detour: Kun jij dan wel gewoon op Anky d'r paarden rijden?