met zweep. om de vervelende honden op afstand te houden als ik buiten rij, of vervelende jeugd als ik in het donker buiten rij. paardje van me reageert erg op mijn stem dus eigenlijk heb ik voor hem niets nodig.
Hier nog zo'n beul ....ik rijd ook met beide Het is een hulpmiddel en wanneer je deze ook goed gebruikt heeft je paard hier ook geen hinder van. Mijn paardje loopt ook vrijwel altijd met zijn oortjes naar voren hoor....
Uhh eigenlijk bijna altijd zonder, af en toe pak ik de zweep er bij, die ligt dan aan de kant van de bak, om haar wat meer voorwaarts te krijgen.Maar eigenlijk hoef ik hem dan niet eens te gebruiken, alleen in m'n hand te houden. Sporen rij ik soms mee als ik met bepaalde oefeningen bezig ben en ik niet zo sterk in m'n benen ben, dus maakt het dat voor mij wel wat gemakkelijker, maar dat is echt een zeldzaamheid. Ik rijd dus meer zonder een van beiden dan met
Ik heb wel eens met sporen gereden op een manege maar meestal rij ik met zweep! maar opzich met rijden zijn sporen wel fijner alleen ik vind het soms wel zielig voor het paard want je prikt maar in z'n buik, ik deed het niet hard maar tog het ligt er ook aan waarvoor je ze gebruikt. Maar dat vind ik allemaal maar
Ik rijd altijd met sporen meestal ook nog een zweepje erbij. De sporen gebruik ik inderdaad ook om 'm voorwaarts te houden en het zweepje gebruik ik dan om zijn achterkant eronder te krijgen.
Dit is denk ik voor ieder paard verschillend en ik denk dat je gewoon moet doen waar jij het lekkerste mee rijd, toch?!
Ik rijd eigenlijk ieder paard met zweep, als hij dan een keer iets fout doet kan ik hem gelijk corrigeren en hoef ik niet eerst zweep te pakken. Ik wil eerst de complete basis zonder sporen erin hebben, sporen wil ik er daarna nogwel eens bij pakken voor net dat kleine beetje meer.
met de zweep omdat ik nog geen sporen mag gebruiken maar met sporen kan je ook onnodig in zijn buik prikken dus ik ga ze waarschijnlijk ook nooit gebruiken
Ik heb eigenlijk nog nooit met sporen gereden, het lijkt me echt niet fijn zitten en ik spoor met mn kuiten aan dus heeft het toch geen zin, ik rijd liever met zweep, ik weet eigenlijk ook niet waarom Mijn vriendin rijdt wel met sporen, maar bij haar paard is het gewoon nodig, en de vorige eigenaresse heeft ook altijd met sporen gereden
Een spoor of zweep gebruik. verschilt per paard denk ik.
Al heb je een goed voorwaarts paard maar met enkele oefeningen wat meer hulp nodig heeft zou ik voor een zweepje kiezen, heb je een paard dat moeilijk voor het been is zou ik eerder voor een spoortje kiezen.
alleen met zweep. sporen gebruik ik zo min mogelijk, omdat mijn paard dan meteen niet meer aan het been is (ze wacht dan op de spoor), en ik ga er zelf lui van ga rijden: ik ben dan niet meer consequent (genoeg) met mijn kuit. kortom, voor mij en voor haar nu weer eens een tijdje zonder spoor.
Hangt er vanaf welk paard ik rij. De één met zweep, en de ander met zweep en spoor of weer een andere met alleen een spoor... Tis maar net welk paard ik rijd!
ik ben 12 en rijd met sporen. mijn zweep gebruik ik nooit, rijd er gewoon nooit meer mee. sporen zijn veel handiger. af en toe moet ik haar gewoon even 'prikken' en een kriebeltje geven. ik heb stompe sporen van 1,5 cm. merk alleen wel dat het verslavend is, kan nu bijna niet meer zonder. :/ erg he? ik ben te lui om zonder te rijden, kvind het zo lekker!
Ik rijd altijd met sporen en af en toe een zweepje maar dat vind ik zo 'onhandig' in de hand:P Mijn merrie heeft 10 jaar bij de zelfde eigenaresse gestaan en ze is altijd bereden met sporen. ze is dus ook niets anders gewend. Ik doe het alleen om mijn hulpen te verduidelijken en net dat beetje meer te geven.
Ik rijd nu nog met sporen, maar dat is helemaal nog niet nodig. Ze reageert nu nog te heftig op mijn been maar omdat ik nu naar de M moet (met het viertal) moet ik nu met sporen rijden. Het zijn van die kleine stompe sporen maar als je ziet hoe ze daarop reageert..
Sporen. Daar kan je wat fijnere hulpen mee geven en een zweep moet je steeds weer van hand verwisselen en als je hem aan een kant nodig hebt en je hebt hem in je andere hand moet je snel overpakken. Sporen heb je aan beide voeten en je hoeft het alleen te gebruiken als het nodig is.
Meestal rijd ik zonder iets.. Maar anders toch met sporen.. Dan kun je toch in de zijgangen nog even een beetje extra geven... Maar daar kom je vanzelf achter wat het beste voor jou en je pony is.. Als je niet met spoortjes kan rijden, dan zou ik gewoon met een zweepje rijden..