voor of tegen elastiek!!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: voor of tegen elastiek!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:22

Ik vraag me dan idd af of je een fin gereden paard herkent tegen over een taai gereden paard Bloos!

Ik ben vorig jaar opzoek geweest naar een paard voor erbij
En dan kreeg je te horen dat ze zo'n lekker mondje hadden enz.
Nou zeg..als dat een fijn mondje is...trekbek knollen...
Maar goed mijn eisen liggen misschien hoger??

Waneer kom je jaimey brengen?
450 per maand neem ik je paard in training

Zou het soms ook zo kunnen zijn dat oudere mensen, die hun hele leven in de paarden hebben gezeten en op verschillende stallen hebben gereden ook werkelijk meer ervaring hebben?
ooit bij je opgekomen?

En nee, ik doe niet uit de hoogte, ik geef een simpele redenering.
Ook genoeg mensen die weer véél meer ervaring dan mij hebben en dat respecteer ik ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:56

otje1992 schreef:
runningkawa schreef:
yep Ja
Want dat ziet er stoer uit of zo?

Dat een ander daar voor traint en oefent, zien ze niet
als de kop maar op de juiste plek zit, hoe dat tot stand komt hoef je toch niet te weten?
Onzin, al dat theoretisch geleuter
geen gel*l, in de krul

Wat l*l je ? want dat ziet er stoer uit ? hallo zij wil echte wedstrijden gaan rijden ze is heus geen kind van 13 die persee wil dat der pony naar beneden loopt ? ? en jou pony zal oo zo goed lopen maar niet iedere pony is makkelijk!!
en ze rijd nu ong al meer dan een jaar seriues en hij geeft maar niet op ..
nu ze er een elastiek aan heeft gezet loopt hij SUPER,
ooja er stond dat ze ER MAAR 1 KEER IN DE WEEK MEE REED EN DAN EEN HALF UUR
maar blijkbaar kijken jullie daar niet naar he,
het gaat er jullie om om haar lekker af te zeiken en de grond in te duwen..
luisteren zal ze toch niet naar jullie.
maar naar der instructrisce ..
die heeft er degelijk wel verstand van.. nu krijg ik natuurlijk Wéér de reactie '' die had ik allang de straat opgezet ''
Dat is pas zielig Waarom als het zo slecht is .. is het dan uitgevonden .. rijd half nl ermee .. komt er goede vooruitgang in .. ??????????????????
jullie blijven maar doorgaan ,, onderand is het klaar

Ze wil blijkbaar wel dat haar pony persee naar beneden loopt... het hoe maakt blijkbaar niet uit. En als zij al een jaar rijdt, en de pony blijft met zijn hoofd in de lucht lopen, dan moet zij eens kritisch worden over haar eigen rijkunsten lijkt me, en niet aan symptoombestrijding gaan doen door er maar iets aan te hangen, daar maak je het probleem alleen maar erger mee. Als ze wedstrijden wil gaan rijden, moet ze al die troep in de kast laten hangen (beter nog, weggooien) zéér kritisch naar zichzelf gaan kijken, en behoorlijke instructie zoeken.
En inderdaad: als een instructrice bij mij op het idee zou komen allerlei troep aan het paard te hangen in plaats van mij te leren rijden, zou ze eruit vliegen. Troep eraan hangen kan ik namelijk zelf ook wel, goed rijden is heel iets anders.
En 1 keer in de week en dan een half uur een elastiek maakt het nog niet goed. Het is nog steeds een elastiek, het is nog steeds oneerlijk naar de pony toe. Als je buurman zou stelen, ook al doet hij dat maar 1 keer per jaar, is hij nog altijd een dief, het verandert er niet van.
Het gaat mij er werkelijk niet om haar af te "zeiken" (wat een woordkeus) maar om wat het beste is voor haar en de pony, en ik geloof niet dat een elastiek de oplossing is. En ik loop al jaren rond in de paardenwereld (en de anderen in dit topic die dat ook doen, zijn het er opvallend genoeg ook niet mee eens), ik denk dat ik echt wel weet waar ik over praat.
Waarom half Nederland met een elastiek rijdt, terwijl het zo slecht is? Omdat half Nederland een snelle "oplossing" erg makkelijk vindt. Omdat de meeste mensen niet naar zichzelf willen kijken, maar de schuld geeft aan het paard. Daarom rijdt half Nederland met elastiek. Dat wil dus niet zeggen dat het goed is, dat wil alleen maar zeggen dat het gros van de mensen liever de schuld geeft aan het paard, in plaats van kritisch te zijn over zichzelf.
Jij zegt dat het goede vooruitgang geeft? Als dat zo zou zijn, zou het paard nu zichzelf dragen, door de rug lopen, rechtgericht zijn en op 2 pinken te rijden zijn. Iets zegt me dat dat niet het geval is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:16

otje1992 schreef:
Wat l*l je ? want dat ziet er stoer uit ? hallo zij wil echte wedstrijden gaan rijden ze is heus geen kind van 13 die persee wil dat der pony naar beneden loopt ? ? en jou pony zal oo zo goed lopen maar niet iedere pony is makkelijk!!
en ze rijd nu ong al meer dan een jaar seriues en hij geeft maar niet op ..
nu ze er een elastiek aan heeft gezet loopt hij SUPER,
ooja er stond dat ze ER MAAR 1 KEER IN DE WEEK MEE REED EN DAN EEN HALF UUR
maar blijkbaar kijken jullie daar niet naar he,
het gaat er jullie om om haar lekker af te zeiken en de grond in te duwen..
luisteren zal ze toch niet naar jullie.
maar naar der instructrisce ..
die heeft er degelijk wel verstand van.. nu krijg ik natuurlijk Wéér de reactie '' die had ik allang de straat opgezet ''
Dat is pas zielig Waarom als het zo slecht is .. is het dan uitgevonden .. rijd half nl ermee .. komt er goede vooruitgang in .. ??????????????????
jullie blijven maar doorgaan ,, onderand is het klaar

Ik ben het helemaal eens met Yamcha trouwens!!! En jee, dit topic loopt dus nog steeds, maar nog steeds geen verbetering??? Slapen

Otje1992: Als deze eigenwijze tante zo graag wedstrijden wilt rijden, maar haar paard na 1 jaar 'serieus' rijden nog niet doet hoe ze wil, moet ze toch eens zeer kritisch naar zichzelf gaan kijken OF naar het paard (medisch probleem?). Ik heb er echt bedenkingen over. En dat half NL met elastiek of wat dan ook rijdt, is in mijn ogen niet bepaald een reden om het dus ook maar te doen. Over kuddedieren gesproken. Koe
Ik ben dolblij dat ik een instructrice heb met totaal andere ideeen, zo'n type met gedachtenkronkels die TS les geeft, komt bij mij niet eens in mijn buurt. Tong uitsteken

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:20

loopt dit topixc nog jog afzeiken kunne ze ook joh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:21

Er ziekt hier niemand iemand af
Dat is een interpertatie die sommige doen omdat het niet in het straatje past

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:21

iedreeen weet jullie commetnaara allang hoe ze weet nu echt wel hoe je erover denkt je hoeft nite duizend keer te zeggen ELASTIEK IS SLECHT wat jij vindt is da klaar ne ja ze het om wat jullie er van vinden maar dan hoe je niet kei vele keer te reagerenzeg gwn ben er tege klaar niet ooh het is slecht je doet dit je kunt beter stoppen waarom stad je westrijden zo zielig LAAT DAT MEISJE!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:24

Sorry, maar dat bericht krijg ik niet gelezen...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:27

lieskehh schreef:
loopt dit topixc nog jog afzeiken kunne ze ook joh!

Als mensen totaal niet openstaan voor goedbedoeld advies en onaardig reageren, terwijl ze zelf een topic starten waarin ze meningen vragen, kun je keiharde kritiek verwachten, ja. Gezien bepaalde antwoorden van TS en andere typjes, kun je wel iets terug verwachten. Daarbij ben ik nog steeds niet overtuigd dat dit paard niets mankeert en ik word behoorlijk kwaad als mensen niet eens naar de gezondheid van het paard kijken of hun eigen rijkunst. Dan kun je wel van alles willen, maar soms zit het er even niet in.

Daarbij ben ik zwaar allergisch voor bepaalde types instructrices, maar dat terzijde..... Clown
En leer eens goed Nederlands te typen a.j.b.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:27

runningkawa schreef:

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Chntl_Zrro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:31

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Verward stoer hoor
En wat denk jij Rk hahahahah 450 dat ben jij neit waard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:33

Raar..andere mensen betalen me echt dik voor het rijden van hun paard (of willen me dik betalen maar pas ik zelf) Lachen
Dus ergens zal ik toch iets kunnen Haha!
want paarden voor andere voor niets rijden ligt in een ver verleden voor me Lachen

Chntl_Zrro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:35

Dus je wilt eigenlijk er mee zeggen dat jij beter dan iedereen bent en dat je anky zelfs nog kan verslaan Verward

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:36

runningkawa schreef:

jij hoef thet ook neti te lezen tege jou Zeg ik niks !

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:37

otje1992 schreef:
Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Verward stoer hoor

Doe toch eens normaal.

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:37

otje1992 schreef:
Dus je wilt eigenlijk er mee zeggen dat jij beter dan iedereen bent en dat je anky zelfs nog kan verslaan Verward

jhahahahhahaha da kan ze nooit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:38

Nee hoor, zeg ik nergens Lachen Dat maak jij ervan.
Anky heb je ook niet voor 450 per maand als je daar je paard neerzet Lachen

Maar het is idd heel normaal dat bepaalde mensen niet meer voor niets op paarden van andere rijden.
En blijkbaar vond de plek waar ik hiervoor paarden reed (en ook andere plekken) dat ook.
Want die komen zelf al aan met betalingsregelingen voor als je hun paarden wilt rijden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:38

Kan ik niet, schrijf ik ook niet
Lezen is erg moeilijk voor sommige
Die verzinnen er zelf maar een verhaaltje bij Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:39

Gek, maar ik heb totaal niets met Anky of Anky wannabe's.
Not my piece of cake. Clown

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:51

Ik heb geen probleem met een elastiek Lachen Mits het op de goede wijze wordt gebruikt en ik vind dat wat Runningkawa enz. allemaal zeggen over dat het een slechte instructrice is wel erg vooroordelend overkomen.. Beetje raar, je kent haar toch niet?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:59

Sfiejj schreef:
Ik heb geen probleem met een elastiek Lachen Mits het op de goede wijze wordt gebruikt en ik vind dat wat Runningkawa enz. allemaal zeggen over dat het een slechte instructrice is wel erg vooroordelend overkomen.. Beetje raar, je kent haar toch niet?

Gezien de manier waarop ik met paarden omga, is een instructrice die deze aanpak heeft, in mijn ogen een waardeloze instructrice. Er wordt blijkbaar niet gekeken naar eventuele fysieke problemen bij het paard, die voorheen wel goed liep, maar nu niet meer. Mensen die aan symptoombestrijding doen en niet naar diverse oorzaken (fysiek probleem bij het paard, rijkunst ruiter e.d.) kijken, hebben in mijn ogen niet de juiste deskundigheid, nee.

En dat is mijn mening, waar ik inhoudelijk volgens mij een prima reden voor heb. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 17:01

Je hoeft ze toch ook niet te kennen?
Ik geloof dat het Nadya was die het zo mooi verwoorde
Rommel kan ik er zelf ook wel aanhangen, daar heb ik geen hulp bij nodig.
Bij goed leren rijden wel en daar heb ik mijn instructrice ook voor. Lachen
Komt zij dan met rommel aanzetten kan ze gaan, want dan leer ik nog niet om goed te rijden

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 17:10

Ik hoef zo'n instructrice toch niet persoonlijk te kennen om te zeggen dat ik haar manier van doen niet deskundig genoeg vind (zoals in dit topic beschreven) en haar nooit zal willen hebben als instructrice? Dit voorbeeld zegt mij al meer dan genoeg over haar methode, hoor. Ik weet inmiddels precies wat ik wel verwacht van iemand die mij les geeft (daar heb ik ook jaren over gedaan, hoor) en daar valt het inzicht van deze instructrice duidelijk niet onder.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:03

otje1992 schreef:
@ patsur : ja weet ik maar kan er gewoon niet tegen.. omdat ze ouder zijn denken ze meer te weten..
ik zou jullie allemaal eens op jaimy moeten zetten.. dan veranderen jullie wel van gedachte..

Als ik mezelf als oudere mag beschouwen (gezien het jaar 1992 achter ja naam, ik kom uit 88), dan proberen we de TS alleen maar te informeren waar zij naar vraagt. Maargoed, als je toch zo wijs bent dan reageer je gewoon niet als je er klaar mee bent. Ik zie het trouwens niet zo zitten om op jaimy te gaan zitten..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:09

lieskehh schreef:
iedreeen weet jullie commetnaara allang hoe ze weet nu echt wel hoe je erover denkt je hoeft nite duizend keer te zeggen ELASTIEK IS SLECHT wat jij vindt is da klaar ne ja ze het om wat jullie er van vinden maar dan hoe je niet kei vele keer te reagerenzeg gwn ben er tege klaar niet ooh het is slecht je doet dit je kunt beter stoppen waarom stad je westrijden zo zielig LAAT DAT MEISJE!

Speciaal voor RK de vertaling Pling

Iedereen weet jullie commentaar allang. Ze weet nu echt wel hoe je erover denk, je hoeft het niet duizend keer te zeggen: elastiek is slecht. Wat jij vindt is (??? dit is ook voor mij onleesbaar) Ja, ze weet wat jullie er van vinden maar dan hoef je niet kei veel keer te reageren.. Zeg gewoon: Ben er tegen. Klaar. Niet ooh het is slecht je kunt beter gewoon stoppen, waarom start je wedstrijden. Zo zielig..
Laat dat meisje.

@ lieskehh; eh meid, Algemeen Nederlands is gewenst op het forum, schreeuwen (lees: hoofdletters en veel uitroeptekens) zijn verboden hier.
RT is bedoeld voor rijtechnisch commentaar, als je alleen voor of tegen mocht zeggen had de TS een poll moeten maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:10

Dank je wel Patsur voor de ondertiteling Haha!