heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:54

daarbij jij noemt die opsomming.. ik erger me er niet aan.... jij wel.. jaloers?

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:55

Whahahaha, nee niet echt, zoals ik al zei, ik heb alleen maar nieuwe dure spullen, een fijn goed lopend paard, alleen ik loop daar niet mee te koop.

Geen jaloezie, zelfs geen spoortje, die ergernissen zeggen daar niets over, het zegt meer iets over het gedrag van de ander waar ik me aan stoor. En ja dat is een stukje van mij, maar geen jaloezie Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 02:10

Smystique schreef:
Whahahaha, nee niet echt, zoals ik al zei, ik heb alleen maar nieuwe dure spullen, een fijn goed lopend paard, alleen ik loop daar niet mee te koop.

Ja hoor... al 2 X alleen in je laatste berichten haal je je spullen en paard aan, en in je laatste bericxht benadruk je de prijs/staat van je spullen..
ik loop niet te koop wat we hebben, maar boeit me niet wat een ander heeft of er mee doet....heb ik dure spullen.... pfff wat vind jij duur en wat ik Clown heb ik nieuwe spullen? nu niet meer, heb ze immers gekocht en sommige gebruikt. heb ik 'goede' paardjes? yep.. anders had ik ze nooit gekocht of inmiddels wel verkocht Tong uitsteken lopen de mijne goed? yep voor mij wel, mischien voor jouw niet Haha! afstamming? yep bij sommigen is het papier beter als bij de ander.... bij een ander is het papier mischien wel nietszeggend..... boeiend? neuh... just fun prijskaartje hangt MAAR VOORAL HANG JE eraan om een ander de ogen uit te steken en je ergert je eraan omdat je jaloers bent op hetgeen een ander heeft en jij niet Ja Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:38

Zo, even memo-pauze met Koffie (of thee)!
Vannacht geitjes geboren OK dan! Even andere stal-indeling voor hen gemaakt.

Alane schreef:
het doel van de sperriem: het zorgt er enkel voor dat het bit op de plaatst blijft... spert de beweging van het bit.... beperkt de bewegingsruimte van het bit.. laat het bit rustiger in de mond liggen.... en dit zonder de ruiterhand...... heeft dus niets te maken met de ruiterhand!!!!!!!

Je snapt het. Het heeft niets te maken met de ruiterhand en juist die ruiterhand zou moeten maken dat het paard het bit accepteert.
Een sperriempje is een bewijs van onvermogen en voorkomt dat de ruiter de betreffende vaardigheid opdoet.

Kijk naar een merothbit of een westernshank. Duidelijk voor veel ruiters geen enkel probleem om die zonderneusriem (Meroth zelfs zonder bakstukken) door het paard netjes rustig in de mond te laten houden met vaardigheid. Met een gewone trens of stang is dat functioneel wat het bít betreft niet anders, de neusriem voor werking niet nodig, en het verschil is alleen ..... de vaardigheid van de ruiterhand.

Hoe meer hulpmiddelen, hoe minder de ruiter vaardigheid kan ontwikkelen én tonen. Voor leren is het jezelf in de voet schieten, bij wedstrijden is het concurrentievervalsing.

Het is exáct hetzelfde als de omgekeerde wereld met die stompe sporen. Als je niet met vlijmschérpe kan rijden zonder het paard te irriteren (dus laat staan te beschadigen!) hoor je niet met sporen te rijden. Het probleem met stompe sporen is dat misbruik onderhuids blijft en het een stompe cue geeft.
Stompe sporen zijn geen stimulans voor de ruiter goed met sporen om te leren gaan, sterker nog, eerder andersom.

@Alane
Denk hier éven over na voor je in de stress op de kast schiet. Wat ik hierboven schrijf is geen kritiek op wie ook. Ik realsieer me ook dat de modale ruiter dit niet kán weten omdat de instructie vanuit de hoofdstroom dit inzicht niet heeft. Dáár heb ik wél kritiek op.

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:11

Isabellover schreef:
ook nog nooit iemand mee gemaakt die altijd een bodyprotector e.d aantrakt als ti op een vreemd paard stapt.

Wel, DAT vind ík nu gezond verstand terwijl ik rij normaal zonder bescherming rij. Inmiddels echter ben ik nóg weer verder en stap er niet op voor het paard niet vreemd meer is voor me Knipoog
Zie het (als vergelijking Pling ) als veilig vrijen. Als je verwacht dat je bescherming nodig hebt, waarom zou je dan met die persoon willen vrijen?
Als ik er geen vertrouwen in heb, stap ik er niet op. Het paard bedoel ik Haha!

colette_007 schreef:
rijden met enorm lange beugels, als een paard iets doet kunnen ze helemaal niks en liggen ze er meteen langs... terwijl ze comentaar hebben op iedereen met een 'spring' beugel..

[/quote]
ik weet niet wat jij enorm lang vind maar in de hogere dressuur hoen de beugels zo lang hoor Knipoog
[/quote]

De bekende korte-lange beugels-discussie is weer een goed voorbeeld van gebrek aan kennis, inzicht en vaardigheid.
Je kan springen en andere takken van rijden niet vergelijken wat dit betreft. Wat rustig en vooral vást in het zadel zitten betreft wijs ik graag naar de rejoneadores. Die rijden met óverlange beugels en halen meer capriolen uit dan Colette zich kan voorstellen. Dit laatste is het probleem.

Ik krijg zo twee les-gasten die hetzelfde 'probleem' hadden. Twee heerlijke meiden die zelfkritisch zoeken naar persoonlijke ontwikkeling. Het is nu zo dat het af en toe nodig is om ze erop te wijzen hoe vér ze al gekomen zijn. Bij een vrouw van net 160 zijn 5 gaatjes op de riem érg veel terwijl vertrouwen en zadelvastheid evenredig zijn toegenomen.
Ze doen dit uiteraard zélf en het is zó bevredigend dit te zien dat als ik voor niets kón werken, ik dat voor die meiden gráág zou doen OK dan!

@Colette, kijk (fotos zat daarvan op Bokt) eens naar hoe lang mijn stijgbeugelriemen zijn. die zijn circa 10 cm. langer dan van vingertip tot oksel. Of je mijn stijl goed-mooi vindt of niet is een ander punt. Ik lig er echter nóóít af en rij dagelijks in galop door zwaar terrein en spring écht natuurlijke hindernisjes, heb geen teugels om me aan vast te houden, ben geen wonder van begaafdheid en heb wel mottige knieën en een kunstheup. Rara...

@merk-kwaliteit-prijs
Een Amish-tuigmaker is bezig twee halsringen volgens mijn wensen te maken. Eenvoudig, merkloos, niet goedkoop maar wel betaalbaar. De kwaliteit van het handwerk en het Herman-Oak tuigleer is zodanig dat wanneer mijn zoon ze erft, ze alleen maar een eerbeidwaardig patina verworven zullen hebben en nog steeds even functioneel zijn.

Ok, ik ga weer wat voor de kost doen...

HC

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:28

Citaat:
Ja hoor... al 2 X alleen in je laatste berichten haal je je spullen en paard aan, en in je laatste bericxht benadruk je de prijs/staat van je spullen..
ik loop niet te koop wat we hebben, maar boeit me niet wat een ander heeft of er mee doet....heb ik dure spullen.... pfff wat vind jij duur en wat ik heb ik nieuwe spullen? nu niet meer, heb ze immers gekocht en sommige gebruikt. heb ik 'goede' paardjes? yep.. anders had ik ze nooit gekocht of inmiddels wel verkocht lopen de mijne goed? yep voor mij wel, mischien voor jouw niet afstamming? yep bij sommigen is het papier beter als bij de ander.... bij een ander is het papier mischien wel nietszeggend..... boeiend? neuh... just fun prijskaartje hangt MAAR VOORAL HANG JE eraan om een ander de ogen uit te steken en je ergert je eraan omdat je jaloers bent op hetgeen een ander heeft en jij niet

Jij drijft me toch tot die uitleg? Schuif me nou geen woorden in de mond, of gedrag in de schoenen wat niet aanwezig is. Ga mij nou niet uitleggen wat ik wel doe of niet doe, ik denk dat ik dat beter weet dan jij.

Ik noemde alleen een voorbeeld, en om even terug te komen op jaloezie, tuurlijk is er altijd iets waarvan je jaloers zou kúnnen worden. En dat is never nooit in materiele zin bij mij. Mij maak je alleen jaloers met in een jaar de Z bereiken om maar even iets te noemen, En dan nóg is dat geen jaloezie, maar meer opkijken tegen, en het jezelf willen toewensen.

Vreemd dat jij, die mij niet kent, zoiets aan wil praten?
Verdere uitleg lijkt me overbodig? ik weet gelukkig heel goed hoe ik zelf in elkaar steek, dat jij niet begrijpt wat ik bedoiel zegt denk ik meer over jezelf dan over mij Lachen

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:39

Huertecilla schreef:
Zie het (als vergelijking ) als veilig vrijen. Als je verwacht dat je bescherming nodig hebt, waarom zou je dan met die persoon willen vrijen?

Omdat het je werk is?

Zeg HC? Als jij in de auto stapt, doe jij dan je gordel om? Of stap je gewoon niet meer in de auto als je denkt dat je in de auto wel eens veiligheidsmaatregelen zou moeten nemen?

Huertecilla schreef:
Als ik er geen vertrouwen in heb, stap ik er niet op. Het paard bedoel ik

Maar om je vertrouwen weer helemaal terug te krijgen zul je er toch weer een keer opmoeten.

Huertecilla schreef:
@merk-kwaliteit-prijs
Een Amish-tuigmaker is bezig twee halsringen volgens mijn wensen te maken. Eenvoudig, merkloos, niet goedkoop maar wel betaalbaar. De kwaliteit van het handwerk en het Herman-Oak tuigleer is zodanig dat wanneer mijn zoon ze erft, ze alleen maar een eerbeidwaardig patina verworven zullen hebben en nog steeds even functioneel zijn.

Conclusie? Goede kwaliteit heeft niet altijd een merk, waar is wel altijd enigzins aan de prijs? En misschien hebben de artikelen van de Amish tuigmaker geen merknaam, maar het feit dat jij het expliciet hebt over een AMISH tuigmaker, doet vermoeden dat jij AMISH en kwaliteit met elkaar in verband brengt. Dus kennelijk is voor jou de herkomst, fabrikant, vervaardiger etc. van het product dus ook van belang. Net als voor mij dat een zadel van een bepaald merk van belang is. Niet omdat er een merknaam aan vast zit, maar omdat het merk garant staat voor een bepaalde mate van kwaliteit/pasvorm/duurzaamheid...

Huertecilla schreef:
Bij een vrouw van net 160 zijn 5 gaatjes op de riem érg veel terwijl vertrouwen en zadelvastheid evenredig zijn toegenomen.

Dat zou ik wel eens willen zien!!! Een vrouw van 160 vol vertrouwen in het zadel Haha!

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:29

Setjes setjes,, Hyper!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:43

Smystique schreef:
Waar ik me veel meer aan erger is de vele fototopics hier met:

..... (Gribaldi X naturel X appelflap) @ work in roze chique nieuwe dure setje, prof. fotoshoot)

Of nou ja ergeren, ik moet er soms een beetje om lachen, doe toch gewoon denk ik wel eens Haha!

dit heb ik dus ook Haha! vooral dat met dat setje er achter... heb dan liever gewoon afstamming X afstamming @ work in de B/L/M/Z of wat dan ook! kun je veel meer van af leiden dan het setje wat er bij hangt te bungelen...

maar goed je word hier wel erg snel als jaloers bestempelt vind ik Clown
ik dacht dat jeloesr zijn iets was als je iemands anders spullen/paarden juist helemaal geweldig vind en het de ander NIET gunt en jezelf juist wel... maar hier word je met jaloers bestempelt als iemand anders iets heeft wat jij niet eens mooi/leuk vind Clown

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:53

Leuk topic dit, alleen een beetje lang.

Het verschil is mij pas echt duidelijk geworden toen ik ging grondwerken, buiten wandelen, tijdelijk geen bak meer had, enz.
En op de manege mijn instructrice tegen de gevestigde orde inging. Cool
Buitenrijden als de paarden fris zijn, enz, wel zolang het nog verantwoord is. Veel meer voorbeelden.

Ik zie het ook aan kennisen, die een stel zijn. De ene rijd Engels, de andere Western, maar allebei op een fijne manier vind ik. Lachen
Daar merk je ook verschillen in opvatting, leerzaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:55

@ Rianneke: Je wordt ook met jaloers bestempeld als je kritiek ergens op hebt. Best makkelijk op zich, hoeven ze de kritiek niet serieus te nemen, wat de anders is gewoon jaloers....
En ach, die setjes... laat het zijn, zolang het paard er geen hinder of schade van heeft... het wordt een ander verhaal als er met een hackamore of S&T gereden wordt, niet omdat de ruiter het kan of eraan toe is, niet omdat beiden op een bepaald niveau zijn, maat "omdat het leuk staat". Daar kan ik me erg druk over maken. Maar die setjes... nee, dat interesseert me echt niets.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:18

Ik ben het met veel dingen eens met de TS, ik word niet goed van dat gezeur over de nieuwste setjes en in ene moet ook iedereen peesjes en bandage's gebruiken en waarom?? alleen omdat het zo leuk matcht met het nieuwe dekje!!!
Ik snap best dat er mensen zijn die het leuk vinden om er verzorgt uit te zien maar dat wil toch niet zeggen dat alles in een oogverblindende kleur combinatie moet zijn.
Ik heb zelf ook aardig wat dekjes maar ik ga echt niet kijken of alles matcht, ik trek een schone rijbroek aan en leg een schoon dekje erop en ik vind het wel prima, mijn paarden merken er niks van, dus het gaat puur om zien en gezien worden.
Is net als de dagelijkse mode iedereen loopt in de zelfde broeken met zelfde laarzen nou nou wat leuk, ik vind het juist verschrikkelijk om iemand tegen te komen die het zelfde aan heeft als ik.
Ik wil niet zeggen dat de paarden er onder te lijden hebben want er word gerust wel goed voor gezorgd, alleen ik doe het liever op mijn manier, lekker de hele dag in de paddock of weide en s'avonds naar binnen, rijden wissel ik heel veel af buiten en in de bak en ook ik woon niet in het bos. Sterker nog ik woon vlak naast A'dam maar ik zal nooit vergeten wat mijn insrtucteur zei: echte ruiters die goed kunnen rijden scheuren over het strand en rijden met gemak tussen het verkeer.
En nog 1: hoe minder leer en behang hoe beter het is voor je paard en hoe beter de ruiter kan rijden.
En nog 1 ding ik ben absoluut niet JALOERS, setjes zijn wel het laatste waar ik me druk om maak!!!!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:40

wendyashley schreef:
Ik snap best dat er mensen zijn die het leuk vinden om er verzorgt uit te zien maar dat wil toch niet zeggen dat alles in een oogverblindende kleur combinatie moet zijn.

En dat zegt iemand die zelf een bling-bling dek zoekt? Clown Smaken verschillen en als mensen met een kanariegeel denkje inclusief bijpassende beenbescherming willen rijden, wat maakt jou dat dat uit?

wendyashley schreef:
Ik heb zelf ook aardig wat dekjes maar ik ga echt niet kijken of alles matcht, ik trek een schone rijbroek aan en leg een schoon dekje erop en ik vind het wel prima, mijn paarden merken er niks van, dus het gaat puur om zien en gezien worden.

En de paarden van de mensen die dat wel doen merken er ook niks van heur Vork En wat is er mis met zien en gezien worden? Als ik gezien wordt vind ik het prettig een beetje fatsoenlijk voor de dag te komen. Daar is niks mis mee.

wendyashley schreef:
Ik wil niet zeggen dat de paarden er onder te lijden hebben want er word gerust wel goed voor gezorgd, alleen ik doe het liever op mijn manier,

En anderen doen dat weer op hun manier en die zijn er ook van overtuigd dat zij het goed doen. Het is natuurlijk niet zo dat iemand die graag met een setje rijdt per definitie zijn paard nooit naar buiten doet.

wendyashley schreef:
Sterker nog ik woon vlak naast A'dam maar ik zal nooit vergeten wat mijn insrtucteur zei: echte ruiters die goed kunnen rijden scheuren over het strand en rijden met gemak tussen het verkeer.

Ja, dus??? Ik begrijp niet wat dat met het gebruiken van setjes of andere zaken te maken heeft... Ik scheur ook over het strand met mijn paard. Inclusief dekje met bijpassende beenbeschermers.

wendyashley schreef:
En nog 1: hoe minder leer en behang hoe beter het is voor je paard en hoe beter de ruiter kan rijden.

Dus jij gaat in je nakie op je paard zitten? Het gebruik van al dan niet modieuze rijkleding, setjes, beenbescherming etc zegt helemaal NIETS over de rijkunstige kwaliteiten van de ruiter.

wendyashley schreef:
En nog 1 ding ik ben absoluut niet JALOERS, setjes zijn wel het laatste waar ik me druk om maak!!!!

Aan je reactie af te lezen maak jij jezelf wel ontzettend druk over mensen die setjes gebruiken. En je bent zelf ook nog eens op zoek naar een bling-bling dekje gezien je onderschrift.... Dat komt toch wel wat vreemd over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:48

Gewoon jaloers Haha! Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:03

Rianneke schreef:
]

maar goed je word hier wel erg snel als jaloers bestempelt vind ik Clown
ik dacht dat jeloesr zijn iets was als je iemands anders spullen/paarden juist helemaal geweldig vind en het de ander NIET gunt en jezelf juist wel... maar hier word je met jaloers bestempelt als iemand anders iets heeft wat jij niet eens mooi/leuk vind Clown

mis..... als je een ander benijd om wat die heeft en jij niet hebt, dat is jaloers....
een titel op HaW wordt juist gekozen om zoveel mogelijk kijkers te trekken... en die trek je niet echt met: "mijn peerd onder het zadel"

en als je een paard hebt met afstamming X is dat wel handig voor mensen die eenzelfde lijn achter hun paard hebben.... idem voor kleuren van setjes... als je een nieuw dekje wilt kan een foto je ook helpen om een keuze te maken.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:19

je stelt je behoorlijk jaloers op, dat is wel duidelijk. Ik heb al mijn spullen van dure merken, rijd helemaal in stijl, en op wedstrijd .. ja inderdaad.. met witte bandages.. en dat vind ik allemaal onwijs gaaf! Volgensmij ben jij juist de gene die zich druk maakt en bezig houd met deze punten. Ik vind dat de ruime keuze aan setjes,kleding enz de paardensport alleen maar leuker maakt.. Dan van die bitten is bull**** en dat iemand met sporen en zweep rijd in de B (ik ben er ook geen voorstander van.. maarja) zal er ook wel zijn/haar rede voor hebben..

ik zou zeggen.. doe niet zo jaloers en geniet van deze geweldige sport

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:41

Alane schreef:

mis..... als je een ander benijd om wat die heeft en jij niet hebt, dat is jaloers....
een titel op HaW wordt juist gekozen om zoveel mogelijk kijkers te trekken... en die trek je niet echt met: "mijn peerd onder het zadel"

en als je een paard hebt met afstamming X is dat wel handig voor mensen die eenzelfde lijn achter hun paard hebben.... idem voor kleuren van setjes... als je een nieuw dekje wilt kan een foto je ook helpen om een keuze te maken.

en uiteráárd geldt dit voor iedereen!!! Vork

ik vind het leuk om foto;s te kijken, ongeacht of dit nou een trekknol of een huppeldepupXpietjepuk kwpn is...
en of dat nou met of zonder paarsxgeel combi is, zal mij een worst wezen, ben ervan overtuigd dat de ruiter er niet beter of slechter door rijdt en het paard er niet beter of slechter van loopt Clown

en tenslotte ben ik van mening dat wanneer ik reclame wil maken ik dat ook kan doen zonder er 3x zoveel voor neer te leggen Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:48

Het is veel te makkelijk om maar te roepen dat iemand jaloers is. Zo´n beetje de meest gebezigde kreet op nokt (plus "dat is wel erg kort door de bocht").
Bandages voor de sier vind ik persoonlijk het toppunt van onwetendheid.
Verder lijkt het mij juist in de B logish dat men soms met sporen en zweep rijdt, omdat nog niet alles zo bevestigd is en correctie meer nodig kan zijn (en dan bedoel ik niet meppen en prikken, maar attent maken op je hulp of straffen voor een bok ofzo). Maar is er dan geen of/of regel meer? (Ben niet meer op de hoogte van regels)

Verder is het helemaal niet van belang of spullen duur zijn of van bepaalde merken. Dat zie je echt niet op een afstand en ze zijn ook niet beter dan merkloze kwaliteitsspullen (natuurlijk bestaat er ook troep, maar daar heb ik het niet over).
Je betaalt de naam en dat is niet meteen hetzelfde als kwaliteit. Ze kunnen er toch al wat van met de prijzen. Hoe veel beter kan de kwaliteit zijn? Er zit een top aan hoor. Hier zijn de zadels een kwart van de prijs en echt van byzonder goede kwaliteit. Zadels gaan hier ook gewoon generaties lang mee.

Dat men er kleurijker bij wil lopen is tot daar aan toe, maar het wil echt niet zeggen dat je meer waard bent als je daar aan mee doet. Het wijst meer op het feit dat je dan een meeloper bent en bang bent om achter te blijven. Want voor een paard maakt het echt niet uit of je bling bling ofzo eraan hangt. Als je door mode of stalgenoten laat uitmaken wat je moet kopen om er bij te horen of er bovenuit te steken, ben je met iets heel anders bezig dan gewoon paardrijden en je kunt je afvragen waar het vandaan komt.

Ik zag toevallig iets op TV over de huisdieren van sterren. Die hebben dat een draagtas van krokodillen leer van Versace of zo. Denk je nou echt dat het zo´n hondje dat erin gaat wat uitmaakt van welke designer het komt en van welk materiaal het is? Als je een "gewone" koopt is dat echt niet minder geschikt.
De sterren maken alleen het statement "ik kan het betalen". Bij sterren noemen we dat dan "sterallures" en is allerminst positief bedoeld.
En misschien doen sommige ruiters dat ook wel (een statement maken). Maar dat wil niet zeggen dat de rest van de wereld daar automatisch jaloers op is.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:07

Lusitana schreef:
...
Verder is het helemaal niet van belang of spullen duur zijn of van bepaalde merken. Dat zie je echt niet op een afstand en ze zijn ook niet beter dan merkloze kwaliteitsspullen (natuurlijk bestaat er ook troep, maar daar heb ik het niet over).
Je betaalt de naam en dat is niet meteen hetzelfde als kwaliteit.

Hmm, niet helemaal mee eens. Ik heb alleen Stubben zadelpads van 60 euro per stuk omdat die nu eenmaal beter liggen op mijn paard dan de veel goedkopere merken sjabrakken. Niet om de naam, ik kies voor de kwaliteit en kom daarbij vaker uit op duurdere merken. Qua uitstraling zal het me een worst wezen. Wij hebben een bij elkaar geraapt zooitje van een Daaleman dressuurzadel, Stubben sjabrakken, Torsion endurance fenders, Podium endurance beugels, Marylot biothane halsterhoofdstel en Nathe bitten. Allemaal bewust gekozen op kwaliteit en pasvorm (is comfort voor mijn paard), niet op (duurdere) merknamen.

Ik zeg niet dat alle goedkopere merken niet oke zijn, mij bevallen ze niet altijd en dat heeft niets met 'sterallures' te maken, maar met een bepaald criterium waar spullen aan moeten voldoen bij mij.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:36

Je snapt toch wel dat niemand het iemand kwalijk neemt dat je iets passends zoekt en dat het dan niet uitmaakt wat voor een merk er aan hangt?
Maar het is niet zo dat merk per definitie betekent dat het goed is voor elk paard, of dat merkloos slecht is.
Het omgekeerde, dat mensen dingen kopen omdát er een naam aan verbonden is, zonder dat het persee goed past, is erg.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:45

Natuurlijk begrijp ik dat wel. Ik wil alleen aangeven dat mijn ervaringen zijn dat een duurder merkproduct vaak niet alleen een naam verkoopt, maar ook een bepaalde mate van kwaliteit/pasvorm die je niet altijd terug vindt bij goedkopere merken en mensen daarom een voorkeur hebben voor duurdere merken zonder meteen te denken dat ze daardoor 'meer zijn' dan een ander of 'beter rijden'. Lachen

Verder heeft iedereen andere criteria en wat voor de een topproduct is, wil iemand anders nog niet eens gratis hebben. Clown

Citaat:
Dat men er kleurijker bij wil lopen is tot daar aan toe, maar het wil echt niet zeggen dat je meer waard bent als je daar aan mee doet. Het wijst meer op het feit dat je dan een meeloper bent en bang bent om achter te blijven

Bovenstaande vind ik wel erg zwart/wit. Verward Iemand die dekjes koopt in de laatste modekleuren is meteen een meeloper? Het zal toevallig maar net je smaak zijn, kun je het niet kopen omdat je dan een 'meeloper' bent. Clown

Citaat:
...Het omgekeerde, dat mensen dingen kopen omdát er een naam aan verbonden is, zonder dat het persee goed past, is erg...

Hier ben ik het wel mee eens.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 23:19

Dat argument over 'meelopen' vind ik persoonlijk wel héél fout.. :S
En over kwaliteit: mij is geleerd dat als je een dier neemt, je er goed voor moet kunnen zorgen, en wij zorgen er niet alleen voor, we gaan er ook nog opzitten, dus goede kwaliteit spullen is zeer belangrijk, van welk merk dan ook Knipoog (maar vaak wel duurder)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 01:35

Lusitana schreef:
Het is veel te makkelijk om maar te roepen dat iemand jaloers is. Zo´n beetje de meest gebezigde kreet op nokt (plus "dat is wel erg kort door de bocht").

het is niet makkelijk roepen... naast onwetendheid (niet kennen/geprobeerd hebben) is het nog vaker jaloers zijn.

Lusitana schreef:
Bandages voor de sier vind ik persoonlijk het toppunt van onwetendheid.
Verder lijkt het mij juist in de B logish dat men soms met sporen en zweep rijdt, omdat nog niet alles zo bevestigd is en correctie meer nodig kan zijn (en dan bedoel ik niet meppen en prikken, maar attent maken op je hulp of straffen voor een bok ofzo). Maar is er dan geen of/of regel meer? (Ben niet meer op de hoogte van regels)
niet alleen van de regels Clown

Lusitana schreef:
En jij kunt over een afstand de reden zien of weten waarom iemand een bepaalde keuze maken?
Ik heb alle merken dekjes zo'n beetje geprobeerd, van HH tot eskadron, van rambo tot passier....
en het rare is dat na het wassen en gebruiken juist de duurdere en vooral duurdere merk dekjes zich stukken beter houden... eskadron kent ook economic, pasvorm is goed kleur blijft minder mooi op den duur.... en ik wil alles: blijvende pasvorm, op kleur, etc....
hoofdstellen idem... van merk hemelvaart via Dirlenbach, kieffer, stubben tot aan.... ben nog niet uitgekocht Bloos!
zadels: het moet passen zowel ruiter als paard, heb nu Kentaur en Sommer.
singels, halsters, dekens, daar hebben we de meesten van HH, maar ook equitheme, rambo, wat onbekende merken etc.

Lusitana schreef:
Je betaalt de naam en dat is niet meteen hetzelfde als kwaliteit. Ze kunnen er toch al wat van met de prijzen. Hoe veel beter kan de kwaliteit zijn? Er zit een top aan hoor. Hier zijn de zadels een kwart van de prijs en echt van byzonder goede kwaliteit. Zadels gaan hier ook gewoon generaties lang mee.

die namen leveren juist kwaliteit.. vandaar de bekendheid.

Lusitana schreef:
Dat men er kleurijker bij wil lopen is tot daar aan toe, maar het wil echt niet zeggen dat je meer waard bent als je daar aan mee doet.

Maar ook niet minder, en dat is wat TS eigenlijk schrijft...

Lusitana schreef:
Het wijst meer op het feit dat je dan een meeloper bent en bang bent om achter te blijven. Want voor een paard maakt het echt niet uit of je bling bling ofzo eraan hangt. Als je door mode of stalgenoten laat uitmaken wat je moet kopen om er bij te horen of er bovenuit te steken, ben je met iets heel anders bezig dan gewoon paardrijden en je kunt je afvragen waar het vandaan komt.

Hoezo kort door de bocht??????

Lusitana schreef:
Ik zag toevallig iets op TV over de huisdieren van sterren. Die hebben dat een draagtas van krokodillen leer van Versace of zo. Denk je nou echt dat het zo´n hondje dat erin gaat wat uitmaakt van welke designer het komt en van welk materiaal het is? Als je een "gewone" koopt is dat echt niet minder geschikt.

Het gaat er ook niet om of het paard de kleur mooi vind of het merk... IK als eigenaar kies ervoor en doe het paard evenmin iets te kort als ik een dekje van een A-merk kies met een nieuw prijs van 100 euro....

Lusitana schreef:
De sterren maken alleen het statement "ik kan het betalen". Bij sterren noemen we dat dan "sterallures" en is allerminst positief bedoeld.
tsskkk ik heb toch een heel andere definitie van sterallures, maar dat zal waarschijnlijk de tijdzone zijn ofzo.....

Lusitana schreef:
En misschien doen sommige ruiters dat ook wel (een statement maken). Maar dat wil niet zeggen dat de rest van de wereld daar automatisch jaloers op is.
niet op het statement maar op het feit dat hullie het wel hebben en kunnen kopen en zullie niet....

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:22

jasmijn78 schreef:
wendyashley schreef:

En dat zegt iemand die zelf een bling-bling dek zoekt? Clown Smaken verschillen en als mensen met een kanariegeel denkje inclusief bijpassende beenbescherming willen rijden, wat maakt jou dat dat uit?

wendyashley schreef:

En de paarden van de mensen die dat wel doen merken er ook niks van heur Vork En wat is er mis met zien en gezien worden? Als ik gezien wordt vind ik het prettig een beetje fatsoenlijk voor de dag te komen. Daar is niks mis mee.

wendyashley schreef:
Ik wil niet zeggen dat de paarden er onder te lijden hebben want er word gerust wel goed voor gezorgd, alleen ik doe het liever op mijn manier,

En anderen doen dat weer op hun manier en die zijn er ook van overtuigd dat zij het goed doen. Het is natuurlijk niet zo dat iemand die graag met een setje rijdt per definitie zijn paard nooit naar buiten doet.

wendyashley schreef:
Sterker nog ik woon vlak naast A'dam maar ik zal nooit vergeten wat mijn insrtucteur zei: echte ruiters die goed kunnen rijden scheuren over het strand en rijden met gemak tussen het verkeer.

Ja, dus??? Ik begrijp niet wat dat met het gebruiken van setjes of andere zaken te maken heeft... Ik scheur ook over het strand met mijn paard. Inclusief dekje met bijpassende beenbeschermers.

wendyashley schreef:

Dus jij gaat in je nakie op je paard zitten? Het gebruik van al dan niet modieuze rijkleding, setjes, beenbescherming etc zegt helemaal NIETS over de rijkunstige kwaliteiten van de ruiter.

wendyashley schreef:

Aan je reactie af te lezen maak jij jezelf wel ontzettend druk over mensen die setjes gebruiken. En je bent zelf ook nog eens op zoek naar een bling-bling dekje gezien je onderschrift.... Dat komt toch wel wat vreemd over.

Misschien zou je eens goed het topic door moeten lezen!!!! ik geef met bepaalde reacties antwoord op dingen die hier gezegd worden, ook al woon je langs een drukke weg als je een beetje kan rijden moet dat geen probleem zijn!!
dat van die bling bling jas is dus sarcastisch bedoeld en ik ben absoluut niet opzoek naar een bling bling dekje, ik geef mijn geld liever uit aan nuttige dingen zoals mijn huis, dochter en onderhoud van mijn eigen stal, omdat het mijn eigen stal is hoef ik me niet druk te maken over wat andere mensen van mijn spullen denken er is geen onderlinge strijd om de mooiste en duurste spullen. Ik koop alleen spullen die ik echt nodig heb, en ook ik heb dekjes van anky maar vind ze niet fijn omdat ze niet goed liggen bij mijn paarden.En ik rijd echt niet met oude troep want ook ik vind het belangrijk om goede spullen te hebben, alleen loop ik er niet zo mee te koop.
En nee ik zit niet in mijn nakie op mijn paarden met minder behang en leer word bedoeld alle troep die je bij je paard om doet, en ik heb ook helemaal niet gezegd dat ik een hekel heb aan setjes ik vind het alleen achterlijk dat er mensen zijn die complete setjes(+ beenbescherming dus) gebruiken terwijl ze of niet nodig zijn of verkeerd aan gebracht of te groot/ te klein zijn, en dat alleen maar voor het totaal plaatje?
In mijn tekst is nergens te lezen dat ik jou aanval!! iedereen moet doen waar hij/zij zich lekker bij voelt, en nee ik ben niet jaloers ik denk dat ik met de dingen die ik heb heel wat mensen jaloers kan maken, ik heb dingen waar sommige alleen maar van kunnen dromen maar daar loop ik verder ook niet over op te scheppen.
Nogmaals sorry als ik je(volgens jou) hebt aangevallen, ik geef alleen maar mijn mening maar kan wel raden wat bij jou prioriteit nummer 1 is.......

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:46

wendyashley schreef:
ik geef alleen maar mijn mening maar kan wel raden wat bij jou prioriteit nummer 1 is.......

Mijn mening hoef je niet te raden hoor. Je hoef enkel maar mijn voorgaande posts te lezen Vork

wendyashley schreef:
dat van die bling bling jas is dus sarcastisch bedoeld en ik ben absoluut niet opzoek naar een bling bling

Dan heb je wel een aparte manier om te omschrijven dat dat sarcastisch bedoeld was... Als iemand zegt dat hij op zoek is naar iets, dan ga ik er gewoon vanuit dat diegene er dus naar op zoek is... Ik zou niet weten hoe ik af had moeten leiden dat het sarcastisch bedoeld was...

wendyashley schreef:
ik geef mijn geld liever uit aan nuttige dingen zoals mijn huis, dochter en onderhoud van mijn eigen stal,

En dat is jouw goed recht. Maar er zijn ook mensen die hun geld uit kunnen geven aan nuttige zaken EN setjes en dekjes etc. Bovendien kan iets wat jij nuttig vind een ander wel helemaal niet nuttig vinden. Jij kunt niet voor een ander bepalen wat nuttig is.

wendyashley schreef:
omdat het mijn eigen stal is hoef ik me niet druk te maken over wat andere mensen van mijn spullen denken er is geen onderlinge strijd om de mooiste en duurste spullen.

Dan snap ik niet zo goed dat jij je zo druk maakt over mensen die wel graag met de mooiste en duurste spullen rijden. Dat is hun goed recht toch? En om strijd te voeren zijn er nog altijd minimaal 2 nodig. Dus als jij je niks aantrekt van mensen die mooie en dure spullen gebruiken IS er helemaal geen strijd. In ieder geval geen strijd met jou.

wendyashley schreef:
ik vind het alleen achterlijk dat er mensen zijn die complete setjes(+ beenbescherming dus) gebruiken terwijl ze of niet nodig zijn of verkeerd aan gebracht of te groot/ te klein zijn, en dat alleen maar voor het totaal plaatje?

Maar wie ben jij om te oordelen of een ander het wel of niet nodig heeft? Of verkeerd heeft aangebracht? Laat een ander gewoon lekker in zijn waarde en bemoei je gewoon lekker alleen met je eigen paard/stal/spulletjes. Als iedereen dat nu eens zou doen, dan zou er op een hoop wedstrijden/maneges een veel betere sfeer hangen. Als mensen hulp of advies nodig hebben zullen ze er wel om vragen.

wendyashley schreef:
iedereen moet doen waar hij/zij zich lekker bij voelt,

Precies! Dus ook de mensen die het leuk vinden om zichzelf en hun paard in de meest trendy kleding/setjes te steken.

wendyashley schreef:
ook ik heb dekjes van anky

wendyashley schreef:
En ik rijd echt niet met oude troep

wendyashley schreef:
ik denk dat ik met de dingen die ik heb heel wat mensen jaloers kan maken
wendyashley schreef:
ik heb dingen waar sommige alleen maar van kunnen dromen

wendyashley schreef:
maar daar loop ik verder ook niet over op te scheppen.

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

wendyashley schreef:
Nogmaals sorry als ik je(volgens jou) hebt aangevallen,

Ik zeg ook niet dat jij mij aanvalt. Jij insinueert dat mensen die setjes of trendy spullen gebruiken niet kunnen rijden, of hun paard nooit naar buiten doen, of niet langs de weg of langs het strand kunnen rijden. En dat slaat nergens op.
Laatst bijgewerkt door jasmijn78 op 28-12-06 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt