Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Smystique schreef:Whahahaha, nee niet echt, zoals ik al zei, ik heb alleen maar nieuwe dure spullen, een fijn goed lopend paard, alleen ik loop daar niet mee te koop.
Alane schreef:het doel van de sperriem: het zorgt er enkel voor dat het bit op de plaatst blijft... spert de beweging van het bit.... beperkt de bewegingsruimte van het bit.. laat het bit rustiger in de mond liggen.... en dit zonder de ruiterhand...... heeft dus niets te maken met de ruiterhand!!!!!!!
Isabellover schreef:ook nog nooit iemand mee gemaakt die altijd een bodyprotector e.d aantrakt als ti op een vreemd paard stapt.
colette_007 schreef:rijden met enorm lange beugels, als een paard iets doet kunnen ze helemaal niks en liggen ze er meteen langs... terwijl ze comentaar hebben op iedereen met een 'spring' beugel..
Citaat:Ja hoor... al 2 X alleen in je laatste berichten haal je je spullen en paard aan, en in je laatste bericxht benadruk je de prijs/staat van je spullen..
ik loop niet te koop wat we hebben, maar boeit me niet wat een ander heeft of er mee doet....heb ik dure spullen.... pfff wat vind jij duur en wat ik heb ik nieuwe spullen? nu niet meer, heb ze immers gekocht en sommige gebruikt. heb ik 'goede' paardjes? yep.. anders had ik ze nooit gekocht of inmiddels wel verkocht lopen de mijne goed? yep voor mij wel, mischien voor jouw niet afstamming? yep bij sommigen is het papier beter als bij de ander.... bij een ander is het papier mischien wel nietszeggend..... boeiend? neuh... just fun prijskaartje hangt MAAR VOORAL HANG JE eraan om een ander de ogen uit te steken en je ergert je eraan omdat je jaloers bent op hetgeen een ander heeft en jij niet
Huertecilla schreef:Zie het (als vergelijking ) als veilig vrijen. Als je verwacht dat je bescherming nodig hebt, waarom zou je dan met die persoon willen vrijen?
Huertecilla schreef:Als ik er geen vertrouwen in heb, stap ik er niet op. Het paard bedoel ik
Huertecilla schreef:@merk-kwaliteit-prijs
Een Amish-tuigmaker is bezig twee halsringen volgens mijn wensen te maken. Eenvoudig, merkloos, niet goedkoop maar wel betaalbaar. De kwaliteit van het handwerk en het Herman-Oak tuigleer is zodanig dat wanneer mijn zoon ze erft, ze alleen maar een eerbeidwaardig patina verworven zullen hebben en nog steeds even functioneel zijn.
Huertecilla schreef:Bij een vrouw van net 160 zijn 5 gaatjes op de riem érg veel terwijl vertrouwen en zadelvastheid evenredig zijn toegenomen.
Smystique schreef:Waar ik me veel meer aan erger is de vele fototopics hier met:
..... (Gribaldi X naturel X appelflap) @ work in roze chique nieuwe dure setje, prof. fotoshoot)
Of nou ja ergeren, ik moet er soms een beetje om lachen, doe toch gewoon denk ik wel eens
wendyashley schreef:Ik snap best dat er mensen zijn die het leuk vinden om er verzorgt uit te zien maar dat wil toch niet zeggen dat alles in een oogverblindende kleur combinatie moet zijn.
wendyashley schreef:Ik heb zelf ook aardig wat dekjes maar ik ga echt niet kijken of alles matcht, ik trek een schone rijbroek aan en leg een schoon dekje erop en ik vind het wel prima, mijn paarden merken er niks van, dus het gaat puur om zien en gezien worden.
wendyashley schreef:Ik wil niet zeggen dat de paarden er onder te lijden hebben want er word gerust wel goed voor gezorgd, alleen ik doe het liever op mijn manier,
wendyashley schreef:Sterker nog ik woon vlak naast A'dam maar ik zal nooit vergeten wat mijn insrtucteur zei: echte ruiters die goed kunnen rijden scheuren over het strand en rijden met gemak tussen het verkeer.
wendyashley schreef:En nog 1: hoe minder leer en behang hoe beter het is voor je paard en hoe beter de ruiter kan rijden.
wendyashley schreef:En nog 1 ding ik ben absoluut niet JALOERS, setjes zijn wel het laatste waar ik me druk om maak!!!!
Rianneke schreef:]
maar goed je word hier wel erg snel als jaloers bestempelt vind ik![]()
ik dacht dat jeloesr zijn iets was als je iemands anders spullen/paarden juist helemaal geweldig vind en het de ander NIET gunt en jezelf juist wel... maar hier word je met jaloers bestempelt als iemand anders iets heeft wat jij niet eens mooi/leuk vind
Alane schreef:
mis..... als je een ander benijd om wat die heeft en jij niet hebt, dat is jaloers....
een titel op HaW wordt juist gekozen om zoveel mogelijk kijkers te trekken... en die trek je niet echt met: "mijn peerd onder het zadel"
en als je een paard hebt met afstamming X is dat wel handig voor mensen die eenzelfde lijn achter hun paard hebben.... idem voor kleuren van setjes... als je een nieuw dekje wilt kan een foto je ook helpen om een keuze te maken.
Lusitana schreef:...
Verder is het helemaal niet van belang of spullen duur zijn of van bepaalde merken. Dat zie je echt niet op een afstand en ze zijn ook niet beter dan merkloze kwaliteitsspullen (natuurlijk bestaat er ook troep, maar daar heb ik het niet over).
Je betaalt de naam en dat is niet meteen hetzelfde als kwaliteit.
Citaat:Dat men er kleurijker bij wil lopen is tot daar aan toe, maar het wil echt niet zeggen dat je meer waard bent als je daar aan mee doet. Het wijst meer op het feit dat je dan een meeloper bent en bang bent om achter te blijven
Citaat:...Het omgekeerde, dat mensen dingen kopen omdát er een naam aan verbonden is, zonder dat het persee goed past, is erg...
Lusitana schreef:Het is veel te makkelijk om maar te roepen dat iemand jaloers is. Zo´n beetje de meest gebezigde kreet op nokt (plus "dat is wel erg kort door de bocht").
Lusitana schreef:niet alleen van de regelsBandages voor de sier vind ik persoonlijk het toppunt van onwetendheid.
Verder lijkt het mij juist in de B logish dat men soms met sporen en zweep rijdt, omdat nog niet alles zo bevestigd is en correctie meer nodig kan zijn (en dan bedoel ik niet meppen en prikken, maar attent maken op je hulp of straffen voor een bok ofzo). Maar is er dan geen of/of regel meer? (Ben niet meer op de hoogte van regels)
Lusitana schreef:En jij kunt over een afstand de reden zien of weten waarom iemand een bepaalde keuze maken?Verder is het helemaal niet van belang of spullen duur zijn of van bepaalde merken. Dat zie je echt niet op een afstand en ze zijn ook niet beter dan merkloze kwaliteitsspullen (natuurlijk bestaat er ook troep, maar daar heb ik het niet over).
Lusitana schreef:Je betaalt de naam en dat is niet meteen hetzelfde als kwaliteit. Ze kunnen er toch al wat van met de prijzen. Hoe veel beter kan de kwaliteit zijn? Er zit een top aan hoor. Hier zijn de zadels een kwart van de prijs en echt van byzonder goede kwaliteit. Zadels gaan hier ook gewoon generaties lang mee.
Lusitana schreef:Dat men er kleurijker bij wil lopen is tot daar aan toe, maar het wil echt niet zeggen dat je meer waard bent als je daar aan mee doet.
Lusitana schreef:Het wijst meer op het feit dat je dan een meeloper bent en bang bent om achter te blijven. Want voor een paard maakt het echt niet uit of je bling bling ofzo eraan hangt. Als je door mode of stalgenoten laat uitmaken wat je moet kopen om er bij te horen of er bovenuit te steken, ben je met iets heel anders bezig dan gewoon paardrijden en je kunt je afvragen waar het vandaan komt.
Lusitana schreef:Ik zag toevallig iets op TV over de huisdieren van sterren. Die hebben dat een draagtas van krokodillen leer van Versace of zo. Denk je nou echt dat het zo´n hondje dat erin gaat wat uitmaakt van welke designer het komt en van welk materiaal het is? Als je een "gewone" koopt is dat echt niet minder geschikt.
Lusitana schreef:tsskkk ik heb toch een heel andere definitie van sterallures, maar dat zal waarschijnlijk de tijdzone zijn ofzo.....De sterren maken alleen het statement "ik kan het betalen". Bij sterren noemen we dat dan "sterallures" en is allerminst positief bedoeld.
Lusitana schreef:niet op het statement maar op het feit dat hullie het wel hebben en kunnen kopen en zullie niet....En misschien doen sommige ruiters dat ook wel (een statement maken). Maar dat wil niet zeggen dat de rest van de wereld daar automatisch jaloers op is.
jasmijn78 schreef:wendyashley schreef:Ik snap best dat er mensen zijn die het leuk vinden om er verzorgt uit te zien maar dat wil toch niet zeggen dat alles in een oogverblindende kleur combinatie moet zijn.
En dat zegt iemand die zelf een bling-bling dek zoekt?Smaken verschillen en als mensen met een kanariegeel denkje inclusief bijpassende beenbescherming willen rijden, wat maakt jou dat dat uit?
wendyashley schreef:Ik heb zelf ook aardig wat dekjes maar ik ga echt niet kijken of alles matcht, ik trek een schone rijbroek aan en leg een schoon dekje erop en ik vind het wel prima, mijn paarden merken er niks van, dus het gaat puur om zien en gezien worden.
En de paarden van de mensen die dat wel doen merken er ook niks van heurEn wat is er mis met zien en gezien worden? Als ik gezien wordt vind ik het prettig een beetje fatsoenlijk voor de dag te komen. Daar is niks mis mee.
wendyashley schreef:Ik wil niet zeggen dat de paarden er onder te lijden hebben want er word gerust wel goed voor gezorgd, alleen ik doe het liever op mijn manier,
En anderen doen dat weer op hun manier en die zijn er ook van overtuigd dat zij het goed doen. Het is natuurlijk niet zo dat iemand die graag met een setje rijdt per definitie zijn paard nooit naar buiten doet.wendyashley schreef:Sterker nog ik woon vlak naast A'dam maar ik zal nooit vergeten wat mijn insrtucteur zei: echte ruiters die goed kunnen rijden scheuren over het strand en rijden met gemak tussen het verkeer.
Ja, dus??? Ik begrijp niet wat dat met het gebruiken van setjes of andere zaken te maken heeft... Ik scheur ook over het strand met mijn paard. Inclusief dekje met bijpassende beenbeschermers.wendyashley schreef:En nog 1: hoe minder leer en behang hoe beter het is voor je paard en hoe beter de ruiter kan rijden.
Dus jij gaat in je nakie op je paard zitten? Het gebruik van al dan niet modieuze rijkleding, setjes, beenbescherming etc zegt helemaal NIETS over de rijkunstige kwaliteiten van de ruiter.wendyashley schreef:En nog 1 ding ik ben absoluut niet JALOERS, setjes zijn wel het laatste waar ik me druk om maak!!!!
Aan je reactie af te lezen maak jij jezelf wel ontzettend druk over mensen die setjes gebruiken. En je bent zelf ook nog eens op zoek naar een bling-bling dekje gezien je onderschrift.... Dat komt toch wel wat vreemd over.
wendyashley schreef:ik geef alleen maar mijn mening maar kan wel raden wat bij jou prioriteit nummer 1 is.......
wendyashley schreef:dat van die bling bling jas is dus sarcastisch bedoeld en ik ben absoluut niet opzoek naar een bling bling
wendyashley schreef:ik geef mijn geld liever uit aan nuttige dingen zoals mijn huis, dochter en onderhoud van mijn eigen stal,
wendyashley schreef:omdat het mijn eigen stal is hoef ik me niet druk te maken over wat andere mensen van mijn spullen denken er is geen onderlinge strijd om de mooiste en duurste spullen.
wendyashley schreef:ik vind het alleen achterlijk dat er mensen zijn die complete setjes(+ beenbescherming dus) gebruiken terwijl ze of niet nodig zijn of verkeerd aan gebracht of te groot/ te klein zijn, en dat alleen maar voor het totaal plaatje?
wendyashley schreef:iedereen moet doen waar hij/zij zich lekker bij voelt,
wendyashley schreef:ook ik heb dekjes van anky
wendyashley schreef:En ik rijd echt niet met oude troep
wendyashley schreef:ik denk dat ik met de dingen die ik heb heel wat mensen jaloers kan maken
wendyashley schreef:ik heb dingen waar sommige alleen maar van kunnen dromen
wendyashley schreef:maar daar loop ik verder ook niet over op te scheppen.
wendyashley schreef:Nogmaals sorry als ik je(volgens jou) hebt aangevallen,