Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HappyH schreef:Je rijdt een paard "recht"(gericht) door de wending en dus met stelling en buiging zoveel als nodig is volgens het verloop van de wending. Ik denk overigens dat de stelling en buiging uit het paard moeten komen en als ruiter moet je dat op de juiste manier begeleiden. Zeker niet door stelling te vragen met je binnenhand.
Citaat:Ik begrijp nog steeds niet goed de functie van de stelling naar links, kan iemand mij dat uitleggen?
Lielle schreef:HappyH schreef:Vooral de buik begrenzen aan de buitenkant als je rechtsom gaat dus de linkerbuitenkant omdat die uitzwaait. Dat doe ik door mijn buitenbeen lang te maken en tegen de buik te leggen indien nodig drijven, tevens de buitenteugel erbij. De hals goed opsluiten tussen twee teugels. Omdat je "druk" geeft aan de buitenkant moet je met je binnenbeen toestaan zodat de buik ruimte krijgt om daarheen te gaan.
HappyH schreef:Ik zorg ervoor dat de buik die teveel uitzwaait het beloop van de wending volgt. De hals gaat ook volgens het beloop van de wending. Dus in mijn ogen gebruik ik geen contrastelling.
HappyH schreef:Hoe zien jullie het volgende: als je een paard aan één kant begrensd moet je toestaan/ruimte geven aan de andere kant? Of doen jullie daar niet aan of op een andere manier?