Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moonfish13 schreef:Overigens ben ik het er volledig mee eens dat de sport behoorlijk kapot gaat doordat alles maar snel moet.
En getruct, toen Totilas onder Gal liep dacht ik: ik ben benieuwd of dit paard gezond oud wordt.
Want dat hij aanleg heeft voor gezwaai zag je als vierjarige inderdaad al onder Jiska zag ik net.
Leuk om te zien, zij reed hem netjes.
Ook bij als hij spanning had, en gewoon foutjes mogen maken als een vierjarige dat doet.
fransje23 schreef:Wel grappig als de eisen voor dressuur bij de FEI zo laag en bijna kneuterig zijn.
Voor endurance is er internationaal echt een kwalificatie voor je de hogere niveaus.
En die eis is er voor deelnemers uit alle landen.
Billy schreef:fransje23 schreef:Wel grappig als de eisen voor dressuur bij de FEI zo laag en bijna kneuterig zijn.
Voor endurance is er internationaal echt een kwalificatie voor je de hogere niveaus.
Ja, dan maakt het niet meer uit hoeveel paarden ze doodgejakkerd hebben he, als ze maar op nivo starten...
Billy schreef:fransje23 schreef:Wel grappig als de eisen voor dressuur bij de FEI zo laag en bijna kneuterig zijn.
Ja, dan maakt het niet meer uit hoeveel paarden ze doodgejakkerd hebben he, als ze maar op nivo starten...
cobiie schreef:Janneke2 schreef:Wat is dat - Vorst D, uit de link van Dresjoepie - een ongelooflijk braaf paard!!!
(En tot en met het voorterrein door iemand anders gereden, wedden...?)
Die 51% is 'geen punt te veel'...
Diederik van silfhout heeft deze in Nederland onder het zadel gehad, is zeker een gaaf paard.
Kendra schreef:cobiie schreef:Diederik van silfhout heeft deze in Nederland onder het zadel gehad, is zeker een gaaf paard.
Maar dat is toch wel een dingetje, dat zoveel goede brave paarden voor torenhoge bedragen naar het buitenland worden verkocht. Ik snap het wel, maar als je het nu over misstanden hebt....
Want ik word bijna afgebrand als ik weiger om een (spring-)paard te verkopen naar - in dit geval - Iran.
Want 'wie zegt dat ze het daar verder niet goed hebben'?
MCE schreef:waarom zoveel kritiek op alles en iedereen,
weten we wel hoe het wel moet?? laat dat zien en geef hierin het goede voorbeeld
waarom doen we dat niet???
Instructeurs, juryleden u kunt het heft in handen nemen door een andere manier - volgens het skala - te promoten en uit te dragen
kost iets meer tijd maar is per saldo voordeliger en geeft plezieriger paarden/ruiters en amazones om mee te werken/rijden
waarom altijd iemand afkraken, negeren is beter
neem een voorbeeld aan die ruiters die laten zien hoe het ook kan, analiseer die ruiters/amazones om er van te leren, dat draagt i.m.o meer bij aan het dier welzijn
ik kan alleen iets fout vinden als ik de juiste wijze ook ken
996981 schreef:MCE schreef:waarom zoveel kritiek op alles en iedereen,
weten we wel hoe het wel moet?? laat dat zien en geef hierin het goede voorbeeld
waarom doen we dat niet???
Instructeurs, juryleden u kunt het heft in handen nemen door een andere manier - volgens het skala - te promoten en uit te dragen
kost iets meer tijd maar is per saldo voordeliger en geeft plezieriger paarden/ruiters en amazones om mee te werken/rijden
waarom altijd iemand afkraken, negeren is beter
neem een voorbeeld aan die ruiters die laten zien hoe het ook kan, analiseer die ruiters/amazones om er van te leren, dat draagt i.m.o meer bij aan het dier welzijn
ik kan alleen iets fout vinden als ik de juiste wijze ook ken
Wat doe je zelf MCE, om de sport te verbeteren? Die vraag heb ik al eerder gesteld, maar geen antwoord op gekregen
Ik ben wel benieuwd. In mijn ogen ben je zelf ook kritisch op de sport.
996981 schreef:Wat doe je zelf MCE, om de sport te verbeteren? Die vraag heb ik al eerder gesteld, maar geen antwoord op gekregen
Ik ben wel benieuwd. In mijn ogen ben je zelf ook kritisch op de sport.
MCE schreef:excuus, ik had die vraag niet gelezen, gaat soms heel snel , paginas vliegen voor bij
ja zeker ik ben kritisch en werk vanuit het paard, daarvoor heb ik tijd, geduld die ik met de ruiters heb
leer eerst de ruiters de biomechanica, waarom het een niet zonder het ander kan en waarom het belangrijker is om een paard zonder enig hang en sluitwerk te longeren en/of te rijden
dat kan betekenen dat een paard vaak en veel met de neus omhoog kan/mag lopen, tot het paard weer een deel van de ontwikkeling heeft afgerond, we werken altijd van achter naar voor en dat betekent dat de hals, hoofhouding - oprichting - als laatste is, dan blijkt dat de meeste paarden een mooie zelfhouding aannemen/nageeflijk kunnen zijn / zichzelf kunnen dragen hiervoor de juiste spieren heeft kunnen ontwikkelen als afronding van de opleiding, dan pas gaan we verder
ondertussen hebben we door gymnastische oefeningen het paard recht, kent het schouder voor, wijken voor de kuit halt houden ect.. als het sterk fysiek en mentaal in balans - en de ruiter/amazone ook de hulpen voor het appuement kent gaan we de oefeningen uitbreiden en pakken soms een stukje van de proef om te oefenen
lopen balkjes, gaan naar het bos, sommige springen in uitjes om krachttraining wat speelser te maken
oefenen eigenlijk nooit in wedstrijdhouding,
wedstrijden ligt niet in onze lijn, deels omdat ik op dit moment meer paarden in opleiding en revalidatie heb en die zijn niet wedstrijd klaar zijn
hoe lang duurt zoiets: als ik met een groen paard begin twee jaar voordat het in een balans is
revalidatie paarden hangt heel erg af van de aard en omvang c.q. tijdsduur waarin het paard heeft moeten worstelen
996981 schreef:MCE schreef:wat is daar mooi aan??
Dat je niet net als velen hier, alleen maar roeptoertert hoe slecht alles gaat, zonder zelf enig initiatief te nemen verbeteringen proberen aan te brengen.
MCE schreef:wat is daar mooi aan??
moet helaas veel meer "ellende oplossen" om weer een paard paard te kunnen laten zijn,
als alle instructeurs c.q. juryleden nou eens hun tijd zouden steken in het op de juiste wijze toepassen van het skala,
dus uw mooikan ik niet zo in mee gaan
MCE schreef:als u alle reacties (andere topics) gelezen had weet u dat ik nog nooit iets zo maar roeptoeter
het is altijd onderbouwd, waar overigens zelden of geen vragen/reacties op komen
Electra63 schreef:MCE schreef:wat is daar mooi aan??
moet helaas veel meer "ellende oplossen" om weer een paard paard te kunnen laten zijn,
als alle instructeurs c.q. juryleden nou eens hun tijd zouden steken in het op de juiste wijze toepassen van het skala,
dus uw mooikan ik niet zo in mee gaan
Met zulke geduldige, goede instructeurs als jij en sommigen in dit topic, komt het vast wel goed met de paardensport en zeker dan met de dressuur![]()
Heb je een linkje naar je website/leerlingen ?
Ik ben zeer benieuwd !
Electra63 schreef:Tja........... ik heb niet zoveel met instructeurs waarvan je het werk niet kan zien/beoordelen.
Iedereen kan van alles roepen, maar ik wil foto's/video's van de instructeur of leerlingen zien.
Hoe weet ik anders, dat jij het daadwerkelijk anders doet?
De anonieme kritiek kan ik dan nooit zo serieus nemen.