Totilas, ongezond lichaamsgebruik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:48

Wat is dat - Vorst D, uit de link van Dresjoepie - een ongelooflijk braaf paard!!!
(En tot en met het voorterrein door iemand anders gereden, wedden...?)

Die 51% is 'geen punt te veel'...
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 22-12-20 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:51

dresjoepie schreef:
Deze mevrouw rijdt ook GP in de USA komt hier nog geen B proef door!
https://vimeo.com/252903103

geweldig hoe de jury daar aan mee doet/deed, want waarom zou je anders gaan rijden als de jury punten geeft, dan doe je het toch goed!!! en is dit het beeld in de GP

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:58

moonfish13 schreef:
Overigens ben ik het er volledig mee eens dat de sport behoorlijk kapot gaat doordat alles maar snel moet.
En getruct, toen Totilas onder Gal liep dacht ik: ik ben benieuwd of dit paard gezond oud wordt.
Want dat hij aanleg heeft voor gezwaai zag je als vierjarige inderdaad al onder Jiska zag ik net.
Leuk om te zien, zij reed hem netjes.
Ook bij als hij spanning had, en gewoon foutjes mogen maken als een vierjarige dat doet.

Volgens mij is Totilas gewoon gezond oud geworden, althans in ieder geval 20 jaar. En werd nog gewoon gereden door zijn eigenaresse al was het niet meer in de topsport. Koliek kan ieder paard krijgen.
Betekent dat volgens jou dat een paard nooit een blessure mag hebben?

Elisa2

Re: Totilas, ongezond lichaamsgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:01

Het grappige is dat toen Krack C destijds als jong paard in de PAVO cup liep hetzelfde werd gezegd over zijn "onnatuurlijke" voorbeengebruik. Ook deze is gewoon gezond oud geworden en heeft zelf goed gepresteerd in zowel sport als fokkerij.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:13

Wel grappig als de eisen voor dressuur bij de FEI zo laag en bijna kneuterig zijn.
Voor endurance is er internationaal echt een kwalificatie voor je de hogere niveaus.
En die eis is er voor deelnemers uit alle landen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:14

Janneke2 schreef:
Wat is dat - Vorst D, uit de link van Dresjoepie - een ongelooflijk braaf paard!!!

Diederik van silfhout heeft deze in Nederland onder het zadel gehad, is zeker een gaaf paard.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:15

fransje23 schreef:
Wel grappig als de eisen voor dressuur bij de FEI zo laag en bijna kneuterig zijn.
Voor endurance is er internationaal echt een kwalificatie voor je de hogere niveaus.

Ja, dan maakt het niet meer uit hoeveel paarden ze doodgejakkerd hebben he, als ze maar op nivo starten...

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 11:20

Billy schreef:
fransje23 schreef:

Ja, dan maakt het niet meer uit hoeveel paarden ze doodgejakkerd hebben he, als ze maar op nivo starten...

Dat vind ik een goede, want voor 1 paard aan de ‘top’ te krijgen zijn er meerdere paarden ‘gebruikt’

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:22

Billy schreef:
fransje23 schreef:

Praat mij niet van de rotte appels, en grote geldschieters, die de sport kapot hebben gemaakt..
Heb ik al een hoop tijd en energie in gestoken.
Schorsing van de gehele NF van de UAE is mi dan ook erg positief.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:28

Blijft heerlijk topic dit, de recreatie ruiters doen alles uit liefde voor hun paard, alles wat daarbij niet goed gaat is totaal buiten hun weet. Profs zijn ongeveer moordlustige geldwolven. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:33

waarom zoveel kritiek op alles en iedereen,

weten we wel hoe het wel moet?? laat dat zien en geef hierin het goede voorbeeld

waarom doen we dat niet???

Instructeurs, juryleden u kunt het heft in handen nemen door een andere manier - volgens het skala - te promoten en uit te dragen

kost iets meer tijd maar is per saldo voordeliger en geeft plezieriger paarden/ruiters en amazones om mee te werken/rijden

waarom altijd iemand afkraken, negeren is beter
neem een voorbeeld aan die ruiters die laten zien hoe het ook kan, analiseer die ruiters/amazones om er van te leren, dat draagt i.m.o meer bij aan het dier welzijn

ik kan alleen iets fout vinden als ik de juiste wijze ook ken

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:47

cobiie schreef:
Janneke2 schreef:

Diederik van silfhout heeft deze in Nederland onder het zadel gehad, is zeker een gaaf paard.

Maar dat is toch wel een dingetje, dat zoveel goede brave paarden voor torenhoge bedragen naar het buitenland worden verkocht. Ik snap het wel, maar als je het nu over misstanden hebt....
Want ik word bijna afgebrand als ik weiger om een (spring-)paard te verkopen naar - in dit geval - Iran.
Want 'wie zegt dat ze het daar verder niet goed hebben'?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:56

Kendra schreef:
cobiie schreef:

Maar dat is toch wel een dingetje, dat zoveel goede brave paarden voor torenhoge bedragen naar het buitenland worden verkocht. Ik snap het wel, maar als je het nu over misstanden hebt....
Want ik word bijna afgebrand als ik weiger om een (spring-)paard te verkopen naar - in dit geval - Iran.
Want 'wie zegt dat ze het daar verder niet goed hebben'?

Als je volgens sommige hier verkoopt aan een "amateur"/liefhebber hebben ze het altijd beter dan bij een prof. :')

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:06

MCE schreef:

weten we wel hoe het wel moet?? laat dat zien en geef hierin het goede voorbeeld

Instructeurs, juryleden u kunt het heft in handen nemen door een andere manier - volgens het skala - te promoten en uit te dragen

kost iets meer tijd maar is per saldo voordeliger en geeft plezieriger paarden/ruiters en amazones om mee te werken/rijden

neem een voorbeeld aan die ruiters die laten zien hoe het ook kan, analiseer die ruiters/amazones om er van te leren, dat draagt i.m.o meer bij aan het dier welzijn

Wat doe je zelf MCE, om de sport te verbeteren? Die vraag heb ik al eerder gesteld, maar geen antwoord op gekregen :)

Ik ben wel benieuwd. In mijn ogen ben je zelf ook kritisch op de sport.

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 12:13

Ongezond lichaamsgebruik is overal maar profs dragen wel een voorbeeldfunctie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:26

996981 schreef:
MCE schreef:

Wat doe je zelf MCE, om de sport te verbeteren? Die vraag heb ik al eerder gesteld, maar geen antwoord op gekregen :)

excuus, ik had die vraag niet gelezen, gaat soms heel snel , pagina's vliegen voor bij

ja zeker ik ben kritisch en werk vanuit het paard, daarvoor heb ik tijd, geduld die ik met de ruiters heb
leer eerst de ruiters de biomechanica, waarom het een niet zonder het ander kan en waarom het belangrijker is om een paard zonder enig hang en sluitwerk te longeren en/of te rijden

dat kan betekenen dat een paard vaak en veel met de neus omhoog kan/mag lopen, tot het paard weer een deel van de ontwikkeling heeft afgerond, we werken altijd van achter naar voor en dat betekent dat de hals, hoofhouding - oprichting - als laatste is, dan blijkt dat de meeste paarden een mooie zelfhouding aannemen/nageeflijk kunnen zijn / zichzelf kunnen dragen hiervoor de juiste spieren heeft kunnen ontwikkelen als afronding van de opleiding, dan pas gaan we verder

ondertussen hebben we door gymnastische oefeningen het paard recht, kent het schouder voor, wijken voor de kuit, halt houden, achterwaarts ect.. als het sterk - fysiek en mentaal in balans - en de ruiter/amazone ook de hulpen voor het volgende werk kent kent gaan we de oefeningen uitbreiden en pakken soms een stukje van de proef om te oefenen

lopen balkjes, gaan naar het bos, sommige springen in uitjes om krachttraining wat speelser te maken

oefenen eigenlijk nooit in wedstrijdhouding

wedstrijden ligt niet in onze lijn, deels omdat ik op dit moment meer paarden in opleiding en revalidatie heb en die zijn niet wedstrijd klaar (geen behoeft ook meer om op wedstrijd te gaan, zijn niet commercieel genoeg denk ik)

altijd met het oog op wat het paard kan/aanbied, net zo belangrijk is wat kan/weet de ruiter, is dat genoeg om de volgende stap voorwaarts te kunnen maken

grenzen opzoeken maar er nooit overheen gaan wel schuiven we steeds een stapje verder

en mezelf steeds alert houden, en kijken naar voorbeelden die mij verder kunnen helpen, helaas moet ik hiervoor steeds meer naar buitenlandse ruiters/amazones
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-12-20 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:34

996981 schreef:

MCE schreef:
excuus, ik had die vraag niet gelezen, gaat soms heel snel , paginas vliegen voor bij

ja zeker ik ben kritisch en werk vanuit het paard, daarvoor heb ik tijd, geduld die ik met de ruiters heb
leer eerst de ruiters de biomechanica, waarom het een niet zonder het ander kan en waarom het belangrijker is om een paard zonder enig hang en sluitwerk te longeren en/of te rijden

dat kan betekenen dat een paard vaak en veel met de neus omhoog kan/mag lopen, tot het paard weer een deel van de ontwikkeling heeft afgerond, we werken altijd van achter naar voor en dat betekent dat de hals, hoofhouding - oprichting - als laatste is, dan blijkt dat de meeste paarden een mooie zelfhouding aannemen/nageeflijk kunnen zijn / zichzelf kunnen dragen hiervoor de juiste spieren heeft kunnen ontwikkelen als afronding van de opleiding, dan pas gaan we verder

ondertussen hebben we door gymnastische oefeningen het paard recht, kent het schouder voor, wijken voor de kuit halt houden ect.. als het sterk fysiek en mentaal in balans - en de ruiter/amazone ook de hulpen voor het appuement kent gaan we de oefeningen uitbreiden en pakken soms een stukje van de proef om te oefenen

lopen balkjes, gaan naar het bos, sommige springen in uitjes om krachttraining wat speelser te maken

oefenen eigenlijk nooit in wedstrijdhouding,
wedstrijden ligt niet in onze lijn, deels omdat ik op dit moment meer paarden in opleiding en revalidatie heb en die zijn niet wedstrijd klaar zijn

hoe lang duurt zoiets: als ik met een groen paard begin twee jaar voordat het in een balans is

revalidatie paarden hangt heel erg af van de aard en omvang c.q. tijdsduur waarin het paard heeft moeten worstelen

Je bent dus instructeur? :) mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:40

wat is daar mooi aan??

moet helaas veel meer "ellende oplossen" om weer een paard paard te kunnen laten zijn,

als alle instructeurs c.q. juryleden nou eens hun tijd zouden steken in het op de juiste wijze toepassen van het skala,

dus uw mooi :) kan ik niet zo in mee gaan
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-12-20 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:53

MCE schreef:
wat is daar mooi aan??

Dat je niet net als velen hier, alleen maar roeptoertert hoe slecht alles gaat, zonder zelf enig initiatief te nemen verbeteringen proberen aan te brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:57

996981 schreef:
MCE schreef:
wat is daar mooi aan??

Dat je niet net als velen hier, alleen maar roeptoertert hoe slecht alles gaat, zonder zelf enig initiatief te nemen verbeteringen proberen aan te brengen.

als u alle reacties (andere topics) gelezen had weet u dat ik nog nooit iets zo maar roeptoeter
het is altijd onderbouwd, waar overigens zelden of geen vragen/reacties op komen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-12-20 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:58

MCE schreef:
wat is daar mooi aan??

moet helaas veel meer "ellende oplossen" om weer een paard paard te kunnen laten zijn,

als alle instructeurs c.q. juryleden nou eens hun tijd zouden steken in het op de juiste wijze toepassen van het skala,

Met zulke geduldige, goede instructeurs als jij en sommigen in dit topic, komt het vast wel goed met de paardensport en zeker dan met de dressuur :D

Heb je een linkje naar je website/leerlingen ?
Ik ben zeer benieuwd !

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:03

MCE schreef:
als u alle reacties (andere topics) gelezen had weet u dat ik nog nooit iets zo maar roeptoeter
het is altijd onderbouwd, waar overigens zelden of geen vragen/reacties op komen

Jeetje wat maak jij zaken zwaarmoedig... ik zeg toch juist dat ik denk dat je dat niet doet? :+

Dat er weinig vragen komen heeft volgens mij meer te maken met je schrijfstijl. Er is soms geen touw aan vast te knopen.. en sluit, sorry dat ik het zeg, vaak niet aan op de discussie of de reacties die geplaatst worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:05

Electra63 schreef:
MCE schreef:
wat is daar mooi aan??

Met zulke geduldige, goede instructeurs als jij en sommigen in dit topic, komt het vast wel goed met de paardensport en zeker dan met de dressuur :D

Heb je een linkje naar je website/leerlingen ?
Ik ben zeer benieuwd !

nee, wij zetten niets online omdat het werk, het voorwerk en elke stap die gemaakt is niet gezien wordt en de beelden dan onvolledig zijn

we waren bezig maar zijn gestopt omdat het totaal niet zinnig is voor buitenstaanders als je de hele geschiedenis niet kent

heb geen website nodig gehad, tot nu toe altijd voldoende werk, kleinschalig en zeker niet commercieel

helaas komt het niet goed met de paardensport omdat het merendeel commercieel is, werkt, denkt en doet en daar is veel meer belangstelling voor

bovendien is er veel kennis en kunde weg en ik heb gemerkt dat ik weinig affiniteit heb met ruiters/amazones die alleen maar een manege ervaring hebben, daar moet meestal zoveel aan bijgeschoold worden daar heb ik geen zin meer in

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:10

Tja........... ik heb niet zoveel met instructeurs waarvan je het werk niet kan zien/beoordelen.
Iedereen kan van alles roepen, maar ik wil foto's/video's van de instructeur of leerlingen zien.
Hoe weet ik anders, dat jij het daadwerkelijk anders doet?

De anonieme kritiek kan ik dan nooit zo serieus nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:15

Electra63 schreef:
Tja........... ik heb niet zoveel met instructeurs waarvan je het werk niet kan zien/beoordelen.
Iedereen kan van alles roepen, maar ik wil foto's/video's van de instructeur of leerlingen zien.
Hoe weet ik anders, dat jij het daadwerkelijk anders doet?

De anonieme kritiek kan ik dan nooit zo serieus nemen.

tja dan blijft het bij anonieme kritiek en dus niet serieus, ook prima