Schemerdier schreef:@elnienjo maar op wat voor wei stonden ze dan?
Als je echt denkt dat je paard graag op stal staat, dan creeër je toch verschillende open stallen/schuilhokken op je weide en dan zullen ze daar toch wel in gaan staan?
Als je denkt dat je paard zich verveelt op zijn weide, dan creëer je meer afwisseling.
Voor de zoveelste keer, ik pleit niet voor een lap gras. Juist niet!
En als je grond te nat is in de weide, dan draineer je, of is je grond niet geschikt om een paard op te houden.
Nu moet je me eens vertellen welk paard daar ook nog allemaal nee tegen zou zeggen? Natuurlijk pas je je 'wei' ik zou misschien beter zeggen 'hele grote paddock paradise' aan aan wat je specifieke paard wil: meer of minder gras, meer of minder schuilhokken, voldoende afwisseling dat beweging stimuleert.
Je brengt het alsof mensen dat allemaal even in een keer uit hun hoed kunnen toveren. Schuilhokken moet je een vergunning voor aanvragen, welke niet altijd wordt gegeven. Draineren is leuk, maar erg prijzig, ook afhankelijk van het perceel vanzelf, daar moet je net even geld voor hebben liggen. Klei valt amper tegen te draineren trouwens. Je zegt me iets te gemakkelijk, creeer dit even en koop dat even.
De meeste grond kan je prima een paard ophouden, maar misschien niet 24/7 en soms in de winter helemaal niet. Dan kan je beter een paddock erbij hebben.