Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Appelflapje schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het longeren op deze manier (in deze houding kan ze inmiddels vrij stabiel blijven lopen) dressuurmatig ook iets toevoegt?
Heb het idee dat ze er wel mooi los van wordt, maar of er ook genoeg wordt aangespannen zo?
vur schreef:Hier moest ik wel even op reageren. Dit paard kan de mond tenminste open doen. En als er kritiek is op haar rijden, dan heb je het volgens mij niet begrepen Als er iemand haar paard vriendelijk voorstelt op topniveau, dan is zij het wel.
vur schreef:Hier moest ik wel even op reageren. Dit paard kan de mond tenminste open doen. En als er kritiek is op haar rijden, dan heb je het volgens mij niet begrepen Als er iemand haar paard vriendelijk voorstelt op topniveau, dan is zij het wel.
Lante schreef:vur schreef:Hier moest ik wel even op reageren. Dit paard kan de mond tenminste open doen. En als er kritiek is op haar rijden, dan heb je het volgens mij niet begrepen Als er iemand haar paard vriendelijk voorstelt op topniveau, dan is zij het wel.
@vur: kan je het wel met mij/ons eens zijn dat dit zacht gezegd een slecht gekozen foto is bij dit artikel?
Ken de amazone verder niet. Deze foto is niet mijn ideaalbeeld.
vur schreef:Even heel snel: ben het hier helemaal mee eens! Is een ongelukkige foto van Tinne. Jammer dat die geplaatst is, ik vind die niet representatief voor haar fijne klassieke rijden.Hier moest ik wel even op reageren. Dit paard kan de mond tenminste open doen. En als er kritiek is op haar rijden, dan heb je het volgens mij niet begrepen Als er iemand haar paard vriendelijk voorstelt op topniveau, dan is zij het wel.
vur schreef:Lante schreef:@vur: kan je het wel met mij/ons eens zijn dat dit zacht gezegd een slecht gekozen foto is bij dit artikel?
Ken de amazone verder niet. Deze foto is niet mijn ideaalbeeld.
Ja zeker.
Air schreef:Goh, en laatst werd er nog vol lof over een foto gesproken met een paard in piaffe inclusief o.a. een aangespannen onderhals, absoluut geen ongedwongen of harmonisch gezicht.
Dat noem ik meten met twee maten. Dat werd afgeschoven op een relatief onervaren paard dacht ik.
Vind het jammer dat het topic de pessimistische kant op gaat, ipv. positief te blijven en te kijken naar wat wel goed is. Of wanneer je kritiek hebt op een foto het in ieder geval te onderbouwen.
Een foute foto plaatsen zonder onderbouwing, leren we daar iets van? Het ging toch juist om het observeren en onderbouwen. Opbouwend ipv. afkrakend.
Air schreef:Het punt is dat de piaffe foto volgens u volledig correct was en aan bovenstaande is opeens ALLES fout.
Dat noem ik meten met twee maten. Naar mijn idee zijn beide foto's niet volledig correct namelijk. Beide voldoen niet aan alle 'eisen' van artikel 401 van de FEI. Maar dat betekend ook niet direct dat ze dan compleet fout zijn.
''En zo fout zal die foto toch niet zijn als hij over twee pagina's in de hoefslag afgebeeld staat?''
Als iemand opmerkt dat de amazone wel vriendelijk is, zegt diegene daarmee dan iets over de rest van het plaatje?
Ik heb het idee dat u er vanuit gaat dat de meesten hier onwetend zijn oid. Waarom anders zo'n sarcastische sneer?
Want ja, we zullen er vast vanuit gaan dat de foto correct is omdat ie in de Hoefslag staatIk schat iedereen hier toch hoger in... anders heb je denk ik ook al geen interesse in dit topic.