Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjolvir schreef:Op wat voor niveau rijden jullie?
Ik gok het op B of L1 aangezien jullie lichtrijden in de proef en gezien de houding van je paard.
Hij is nog jong? (oke zij, maar dat ga ik nu nie tmeer overal veranderen)
Kimberly520
[ Afbeelding ]
Amazone zit iets naar voren met boven lichaam.
Paard loopt achter de loodlijn met zijn hoofd en nek niet het hoogste punt.
Klinkt tegenstrijdig, maar allicht teugels iets korter en iets activer laten stappen.
Nu lijkt hij niet echt actief te stappen en met achterbeen door te komen.
[ Afbeelding ]
Paard lijkt wat te hangen op je hand, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen, jij kan het weten, aangezien jij hem toen rond stuurde.
Neusje nu wel op de loodlijn, nek niet hoogste punt.
Hij loopt best wel op de voorhand en mag stuk actiever/meer impuls.
Jijzelf zit net in sta moment, dus dat is net zo'n gek momentje altijd op foto's, niets aan te doen.
Gezien het lichtrijden op deze foto, rij je een B of L1 proef?
[ Afbeelding ]
Fijn dat je paard je hand durft mee te nemen en durft te zakken.
Hij komt wel meer op de voorhand, maar gezien de vorige foto's niet veel meer dan daar.
Ik ben heel blij dat jij een paard hebt dat je hand durft mee te nemen, wel ervoor waken toch contact te houden, halststrekken is niet hetzelfde als loslaten.
[ Afbeelding ]
Hier niet veel ove rhet lopen van je paard te zeggen, door de foto.
Let wel op dat je zelf recht boven je paard blijft zitten en niet een schouder iets meer optrekt dan de andere, dat is zonde.
Algehele beeld, vriendelijk gereden, paard nog niet in horizontaal evenwicht, durft wel hand van de ruiter te volgen en te zakken.
Geheel mag iets actiever (let op dat is niet gelijk aan sneller/harder gaan rijden).
Leuke combinatie voor de toekomst.
_Marinke_ schreef:Kimberly520 wat een leuk paard heb je!![]()
Mag ik vragen wat voor een het is? Lijkt me beetje Gelders namelijk!
Ik ga helemaal mee in het commentaar van Sjolvir, het ziet er al heel erg vriendelijk en ontspannen uit, geeft een fijn beeld. Maar nog wel erg op de voorhand en weinig activiteit van achteren uit. Probeer je paard actiever te krijgen in zijn achterhand zodat die meer gaat doen en beter onder het lichaam geplaatst gaat worden. Fijn om te lezen dat je vooral eerst kritisch bent naar je eigen houding, vind ik persoonlijk een goede en positieve insteek. Probeer vooral trots te gaan zitten, nu vind ik je soms een beetje inkakken (naar voren gebogen).
Destino, jammer dat je dat zo ondervind want dat is helemaal niet de bedoeling van niemand in dit topic volgens mij!Ik moet zeggen dat ik zelf ook niet altijd overal op reageer, wederom omdat ik ook genoeg andere dingen te doen heb en ik het qua tijd gewoon allemaal niet red dan. Maar als ik mensen oversla dan is dat absoluut niet persoonlijk bedoeld!!
Destino schreef:Nou gelukkig maar, ben blij dat ik het dan toch even uitgesproken heb, dan is de lucht voor mij iig weer geklaard om het maar even zo te noemen, zal hetgeen wat ik plaatste nog wel opnieuw plaatsen, want ben nog steeds benieuwd naar jullie tips en meningen.
Marinke, heb jij niet toevallig in het topic van 16-20 ofzo gezeten vroeger?
Destino schreef:Heb sowieso een beetje het idee dat de mensen die niet tot de vaste kliek horen hier een beetje overgeslagen worden?
Jolien zei tegen mij na wat pb-contact dat nieuwe mensen gewoon mee mogen kletsen, maar ik heb het idee dat als ik wat typ er door de vaste groep posters niet echt naar gekeken wordt?
Kan aan mij liggen hoor, misschien dat het niet toevallig steeds gebeurd is, maar dat viel mij gewoon op
Destino schreef:Sjolvir, ik ken je paard niet en samen met jou dus niet als combinatie, maar balen van die punten. Als je instructrice ze ook laag vond en daar eerlijk in is, dan is dat wel zonde!
Maar je hebt wel lekker geoefend? Begrijp dat je een angstig paard hebt, dan zijn dit soort momenten wel goed voor de ervaring
Destino schreef:Heb sowieso een beetje het idee dat de mensen die niet tot de vaste kliek horen hier een beetje overgeslagen worden?
Jolien zei tegen mij na wat pb-contact dat nieuwe mensen gewoon mee mogen kletsen, maar ik heb het idee dat als ik wat typ er door de vaste groep posters niet echt naar gekeken wordt?
Kan aan mij liggen hoor, misschien dat het niet toevallig steeds gebeurd is, maar dat viel mij gewoon op
Amable schreef:ik vind het een beetje apart dat in een topic over nagevelijk rijden geen commentaar gegeven wordt als je niet in bepaalde outfit op het paard zit, maar goed, dat is mijn mening. Maar, als dat dan een probleem is, zet dat dan in de openingspost, die heb ik doorgelezen om te kijken aan welke regels je post moet voldoen en daar staat niets over een cap dragen.
Destino schreef:En nog even een vraag van mij aan jullie..
Ik ben afgelopen dagen bezig geweest met actieve overgangen rijden, alleen wordt mijn verzorgpaard daar snel dribbelig van, waardoor er spanning komt, ze haar nek omhoog brengt en haar rug weg drukt. Hoe kan ik haar dan het beste opvangen? Ze reageert niet op een ophouding en een volte rijden helpt ook niet echt.
Babootje schreef:Amable schreef:ik vind het een beetje apart dat in een topic over nagevelijk rijden geen commentaar gegeven wordt als je niet in bepaalde outfit op het paard zit, maar goed, dat is mijn mening. Maar, als dat dan een probleem is, zet dat dan in de openingspost, die heb ik doorgelezen om te kijken aan welke regels je post moet voldoen en daar staat niets over een cap dragen.
ik heb eigenlijk nooit opmerkingen over iemands outfit. cap moet je zelf weten op eigen terrein en met of zonder cap zal je rijden niet anders worden. anders is dat met schoeisel want met schoenen heb je gewoon minder "kuit" en minder stille benen dan met laarzen of stevige chaps (los van of iets veilig is of niet)
LoveUggs schreef:Goed, dan nu mijn stukje over gister (vrijdag).. Het ging helemaal niet lekker... Ik zat op een dravertje. Hier hing onweer in de lucht. Aangezien wij de 'moeilijkere' paarden rijden hadden we ons handen vol! Bokkende, rennende, en nog net geen vliegende paarden gingen door de bak. En ik maar zeuren tegen m'n instructrice dat ik hem maar niet rustig kreeg. Mijn instructrice haar reactie: ja de rest van de paarden gaat bokken, en jeppie gaat rennen. Elke bocht die ik in ging sprong hij aan in galop. En niet zo zachtjes ook. Nee echt HARD! En dan terug vallen in draf, met als gevolg dat ik voorover viel... Ik vind het normaal een heerlijk beestje om op te rijden, kan ook erg leuk lopen, maar ik was gewoon geïrriteerd omdat het gewoon niet lukte. Ik moest dan ook net zo lang door rijden totdat hij ontspande en daarna mocht ik pas gaan uitstappen. Ik ben daar wel blij mee want ik vind het belangrijk goed af te sluiten. Het gevolg was wel dat de les na mij een kwartier later begon..