Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:Ailill schreef:Het paard loopt inderdaad mooi in balans, op vier benen en over zijn rug. prettig beeld. Ik ben zelf een stuk jonger, ben deze beelden niet echt gewend. Probeer er wel altijd extra goed naar te kijken, het ware tenslotte wel de grote mensen van voor mijn tijd.
Het enige waar ik me aan stoor is de positie van haar benen, de beugels mogen imo langer. Dan kan ze volgens mij veel fijner inwerken met haar beenhulpen/spoorgebruik
Ben ik het helemaal mee eens.
Ze zit met haar benen niet goed recht onder haar paard.
Met deze beugels zou ik een M parcours springen
Yamcha schreef:Ik persoonlijk word een beetje moe van het eeuwige commentaar op de topruiters, niks is goed, niks is zo het moet zijn, maar als je dan vraagt hoe het dan wel beter zou moeten, geeft TS niet thuis. Als je vraagt om een filmpje, omdat je wilt weten of de kennis niet alleen theorie is, maar ook praktijk, krijg je van TS niet thuis......
En daar word ik moe van.
Ik wil het jullie weleens beter zien doen........
En nee, het is heus niet omdat je geen GP rijdt dat je geen commentaar mag hebben, maar becommentariëer dan iets wat je zelf ook kunt. Horseyfries kan een piaffe en passage, de rest niet, en 3x raden waar het commentaar over gaat......
Dat is dan waar ik minder goed tegen kan.
@ nombrado: ergens anders heb ik een topic geopend over leerstijlen en lesmethoden. Gelieve daar je mening over hoe goed vroeger de lessen wel niet waren, en hoe slecht nu, te spuien.
vur schreef:Nou, toch even een aanvulling over de rijstijl van Adelinde. Toen ik haar zag rijden en trainen tijdens het trainersseminar, zag ik dat Johan probeerde om haar Parzival met meer ontspanning te rijden. Dat pakte niet goed uit en Adelinde moest er flink aan werken om hem weer voor elkaar te krijgen. Ze legde uit dat hij op een bepaalde mate van spanning gereden moest worden, dus niet te veel en niet te weinig. Dat klinkt misschien positief, want natuurlijk moet er een bepaalde manier van aanspanning zijn, anders kom je geen GP-proef door[.
burl schreef:vur schreef:Nou, toch even een aanvulling over de rijstijl van Adelinde. Toen ik haar zag rijden en trainen tijdens het trainersseminar, zag ik dat Johan probeerde om haar Parzival met meer ontspanning te rijden. Dat pakte niet goed uit en Adelinde moest er flink aan werken om hem weer voor elkaar te krijgen. Ze legde uit dat hij op een bepaalde mate van spanning gereden moest worden, dus niet te veel en niet te weinig. Dat klinkt misschien positief, want natuurlijk moet er een bepaalde manier van aanspanning zijn, anders kom je geen GP-proef door[.
Een bepaalde druk heb je inderdaad nodig in die zware oefeningen. Dat is wat ik mis in de proeven van Carl hester met Utopia. Het is zeker een heel vriendelijk beeld maar veel te vrijblijvend. En wat volgens mij nog de oorzaak is van de fouten in de poreven op de Olympische Spelen.
Wat bij Carl Hester te vrijblijvend is(te weinig aanspanning) , is bij Adelinde te veel. Iets wat daar tussen zit is in mijn ogen het juiste.
Yamcha schreef:Ik persoonlijk word een beetje moe van het eeuwige commentaar op de topruiters, niks is goed, niks is zo het moet zijn, maar als je dan vraagt hoe het dan wel beter zou moeten, geeft TS niet thuis. Als je vraagt om een filmpje, omdat je wilt weten of de kennis niet alleen theorie is, maar ook praktijk, krijg je van TS niet thuis......
En daar word ik moe van.
Ik wil het jullie weleens beter zien doen........
En nee, het is heus niet omdat je geen GP rijdt dat je geen commentaar mag hebben, maar becommentariëer dan iets wat je zelf ook kunt. Horseyfries kan een piaffe en passage, de rest niet, en 3x raden waar het commentaar over gaat......
Dat is dan waar ik minder goed tegen kan.
@ nombrado: ergens anders heb ik een topic geopend over leerstijlen en lesmethoden. Gelieve daar je mening over hoe goed vroeger de lessen wel niet waren, en hoe slecht nu, te spuien.
Yamcha schreef:Niet.
En ik vind je profiel waanzinnig mooi hoor, maar mag ik dan een filmpje, kunnen we je piaff en passage gelijk even beoordelen?
Yamcha schreef:Niet.
En ik vind je profiel waanzinnig mooi hoor, maar mag ik dan een filmpje, kunnen we je piaff en passage gelijk even beoordelen?
nombrado schreef:Yamcha schreef:Niet.
tjonge jonge, nu jij Yamcha.
Hij heeft zeker een waanzinnig mooi profiel... mooie paarden, prachtige onafhankelijke zit.
Daar kan ik zo al aan zien, dat het voor hem geen kunst is een passage of piaffe te rijden.
daar hoef ik geen filmpje van te zien...kgeloof het zo wel
Yamcha schreef:Vind het wel stoer dat je er ook echt een plaatsthad ik niet verwacht eigenlijk.
maar ik ga hem niet beoordelen, ik ben geen GP ruiter, dit gaat boven mijn petje. Maar Nombrado: is dit b v het waarvan je je afvroeg waar het gebleven was?
burl schreef:vur schreef:Nou, toch even een aanvulling over de rijstijl van Adelinde. Toen ik haar zag rijden en trainen tijdens het trainersseminar, zag ik dat Johan probeerde om haar Parzival met meer ontspanning te rijden. Dat pakte niet goed uit en Adelinde moest er flink aan werken om hem weer voor elkaar te krijgen. Ze legde uit dat hij op een bepaalde mate van spanning gereden moest worden, dus niet te veel en niet te weinig. Dat klinkt misschien positief, want natuurlijk moet er een bepaalde manier van aanspanning zijn, anders kom je geen GP-proef door[.
Een bepaalde druk heb je inderdaad nodig in die zware oefeningen. Dat is wat ik mis in de proeven van Carl hester met Utopia. Het is zeker een heel vriendelijk beeld maar veel te vrijblijvend. En wat volgens mij nog de oorzaak is van de fouten in de poreven op de Olympische Spelen.
Wat bij Carl Hester te vrijblijvend is(te weinig aanspanning) , is bij Adelinde te veel. Iets wat daar tussen zit is in mijn ogen het juiste.