_Esther_87_ schreef:Sjolvir schreef:Esther, ik ga nu misschien iets heel doms zeggen.....
Maar als je hem rechter rijdt? Dus met minder buiging, met name in de hals, dus meer tussen 2 teugels.
Gaat het dan beter?
Ik heb namelijk het idee, dat hij juist door te veel buiging in de hals, de schouder eruit drukt en het niet bol kan werken.
Was maar een idee hoor, omdat je zelf komt met dat hij problemen heeft.
Misschien raakt het kant noch wal.... Maar was iets dat me opviel.
En tuurlijk vewacht je van een M/Z paard dat hij moet kunnen buigen, maar misschien is dat voor hem nou net het probleem,
vandaar ook de scheefheid.
Zeg dus niet dat je hem niet recht moet richten, maar allicht minder buiging vragen? '
(wat hij dan wel weer heel makkelijk en braaf voor je doet in het filmpje, maar wel met schouder er uit drukken)
Wil graag ook de andere meningen hierover horen.
Dat is wel het doel uiteindelijk...Helaas op dit moment inderdaad niet haalbaar. Omdat hij dat moeilijk vindt word hij dan zo belachelijk sterk dat ik niets meer kan qua hulpen geven. Hij gaat uiteindelijk inderdaad rechter lopen dan hoor, je hebt helemaal gelijk. Maar dat was nu nog even een stapje te ver.
Het rare is dat hij eigenlijk best heel los in zijn lijf is. Deze buiging bijvoorbeeld kost hem geen enkele moeite. Misschien kost hem dat wel te weinig moeite, het is veel gemakkelijker voor hem om zo te buigen dan op een correcte manier.
't is een apart geval hoor, heeft me jaren gekost voor ik hem een beetje fatsoenlijk rond kon sturen. En het doet me stiekem nog iedere dag pijn dat hij gewoon niet goed genoeg is om echt mee door te werken....Want als ie loopt...dan loopt ie ook...Super karakter, dan wordt ie groot en dan gaat ie en dat is zoo gaaf....Maarja.
Echt balen dat je zo'n pech met hem hebt....
In mijn ogen is die buiging van hem door het eruit drukken van de schouder zijn manier om te ontlopen aan echte buiging,
waar hij blijkbaar niet aan toe is.
Zou er dan voor kiezen, om allicht minder elegant, hem gewoon rechter door de bochten te sturen,
zal zeker in het begin raar zijn en voelen als een plank die door de bocht zeilt, maar dan leert hij wel om in 1 lijn
met zichzelf te lopen.
Echt zonde dat zo'n leuk paard blijkbaar zij het onvindbaar, toch zichzelf in de weg zit.
Ben benieuwd wat Bertie zegt.
Zag dat KvdM beetje hetzelfde dacht als ik...