Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
barbara28 schreef:tsja...disipline, cambridge dieet, maar dan niet de crash variant, maar 's ochtens en 's middags een shake en 's avonds gewoon normaal warm eten. En belangrijkste (voor mij) niet snoepen! En belangrijkste na het afvallen goede begeleiding houden om niet in je oude patroon terug te vallen. Dat gaat goed, maar is wel ontzettend moeilijk.
Sababber, thanx!! Ik vind zelf het plaatje ook wel ok. Maar scheelt dat ik een behoorlijke tank onder mijn kont heb van 1.75. Dan valt het niet zo op dat ik zelf schommel tussen de 78 - 80 kilo bij een lengte van 1.76.
80 is bij mij overigens de grens, zwaarder wil ik nooit meer worden, ook niet voor mijn paard! maar als er voor een keertje iemand op wil die wat zwaarder weegt, heb ik daar niet zo'n moeite mee hoor.
Overigens vind ik heb bij maneges ook erg goed om een gewichtgrens aan te houden. Die hebben zowieso al iets meer te verduren dan het standaard pensionpaard.
Mioux schreef:Wat vinden jullie van mijn vraag? Ben erg benieuwd hoe men erover denkt, Sunny is trouwens ongeveer 1.55m en stevig gebouwd
Snackie schreef:Hmmz, ik vind die kilo's wel een beetje overtrokken hoor.
Toen ik 98kg woog, reed ik mijn paard destijds net zo fijn, als wanneer ik 83kg woog. dat gaat om een paard van 178.
En zelfs die kon nog 120 springen met mij op zijn rug (en goed) Dus dat zal wel een beetje overtrokken zijn, die 75kg.
Ik denk dat je per paard moet kijken wat kan en niet kan.
Ik woog er 88 op mijn arabiertje van 145. en die gaf er ook niks om.
Tsja, op een shet of b pony ga ik niet zitten, uit princiepe niet. maar op zich kunnen paarden genoeg hebben hoor.
Mioux schreef:Ik ben zelf 3 maanden geleden bevallen, en van 60 naar 85 gegaan, ben nu 15 kwijt en dus nog 10 kg wil ik er minimaal af. Ik ben zelf 1.60. Kan ik wel met 70kg een FjordxFries inrijden of vinden mensen dit te zwaar? Ben wel benieuwd naar jullie mening !