Wat vind je van Gert van den Hof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind je van Gert van der Hof?

Helemaal geweldig!
93 (21%)
In sommige gevallen een prima oplossing
232 (53%)
Slecht (en ouderwets)
112 (25%)

Totaal aantal stemmen: 437

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:36

Cassidy schreef:
Mindfields schreef:
Ja, maar bovenal zijn er met het paard eerst alle stappen helemaal opnieuw doorlopen, en is er niet verder gegaan naar stapje 2 voor stapje 1 helemaal geaccepteerd was in alle rust. Natuurlijk wordt de ruiter dan ook uitgelegd hoe die met zijn paard moet omgaan, maar ik vindt dat dat dan beter meteen had kunnen gebeuren.

O, absoluut. Maar helaas wordt er over het zadelmak maken maar al te vaak al te licht gedacht, en gaat men het zelf proberen. En zelfs als de basis er inzit, kun je nooit voorspellen dat het paard wel of niet gaat springen bij de eerste keer zadel/singel/ruitergewicht. En daar moet je mee om kunnen gaan. Menigeen kan dat niet.

Klopt! Daar zijn het dieren voor.... Er hoeft maar iets in de situatie veranderd te zijn, iets wat ons misschien helemaal niet is opgevallen. Misschien enkel een verplaatste trekker of wapperend lint...
Diep van binnen blijven het vluchtdieren en geen knuffeldieren.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:42

Tendance schreef:
Nee dat is juist niet vreemd, je zegt het zelf... Tegelijkertijd ruiter begeleiden, zou jij die ruiter niet begeleid hebben en alleen het paard, dan was het probleem gewoon weer terug gekomen. Toch?

En je mag niet zeggen, dat dit niet zo is, want ik ken een paard, dat jij heel goed aangereden hebt, maar toen ging ie weg en heb je zelf verteld, dat het weer misging.
De basis met het paard was dus goed, maar de ruiter niet....

Ik weet zo gauw niet welke je bedoelt, maar ook dat kan gebeuren. Rainman heb ik 4 jaar gereden bijvoorbeeld en hij heeft nooit 1 verkeerde stap gezet, nu staat hij bij iemand anders waar hij dagelijks schijnt te steigeren, dat gedrag ken ik niet van dat paard. Was altijd meewerkend. Een ruiter kan heel veel veranderen in een paard.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:47

En als deze ruiter begeleidt gaat worden, kan het best wel weer eens goedgaan...
Maar is jouw manier dan verkeerd geweest? Of ligt het aan deze ruiter?

De taak van Gert is niet handje van de toekomstige ruiter vasthouden, maar zadelmak maken.
Hij mag er daarbij best vanuit gaan dat als mensen zeggen het na te kunnen rijden, dat ze dat ook kunnen..

Mindfields

Re: Wat vind je van Gert van den Hof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:57

Nou die ruiter rijdt met zoveel druk dat het paard niet anders kan, ik heb hem van net zadelmak naar Z1 gereden zonder ooit 1 probleem, maargoed das weer een heel ander verhaal.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:58

Mindfields schreef:
Tendance schreef:
Nee dat is juist niet vreemd, je zegt het zelf... Tegelijkertijd ruiter begeleiden, zou jij die ruiter niet begeleid hebben en alleen het paard, dan was het probleem gewoon weer terug gekomen. Toch?

En je mag niet zeggen, dat dit niet zo is, want ik ken een paard, dat jij heel goed aangereden hebt, maar toen ging ie weg en heb je zelf verteld, dat het weer misging.
De basis met het paard was dus goed, maar de ruiter niet....

Ik weet zo gauw niet welke je bedoelt, maar ook dat kan gebeuren. Rainman heb ik 4 jaar gereden bijvoorbeeld en hij heeft nooit 1 verkeerde stap gezet, nu staat hij bij iemand anders waar hij dagelijks schijnt te steigeren, dat gedrag ken ik niet van dat paard. Was altijd meewerkend. Een ruiter kan heel veel veranderen in een paard.

Nou zoiets bedoel ik, jij hebt de goede opleiding gegeven, maar ondanks de goede opleiding kan een ander, zonder de juiste begeleiding een paard toch verknallen...
Maar ik bedoelde eigenlijk die andere bruine, die bij ons op stal heeft gestaan....
Je hebt me de hele situatie een keer verteld en dat ga ik hier niet doen, want ik weet niet of je dat wel wilt.
Maar het komt er op neer, dat het een paard was, dat niet goed bereden was, die heb jij samen met een ander meisje toen geholpen en toen heeft de eigenaar....... enz
Laatst bijgewerkt door Tendance op 04-05-11 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:04

En het enige wat ik hier mee wil zeggen is.....
Als een paard zadelmak gemaakt wordt bij Gert en daarna wil de ruiter het zelf doen, dan moet die daar wel toe in staat zijn en de juiste basis hebben en daar dan eventueel ook nog bij begeleid worden....
Gebeurd dit niet en gaat het mis, dan moet je niet Gert de schuld gaan geven....
Ondanks een goede basisopleiding kan een ruiter nog alles stuk maken....

Als je als instructeur of iemand, die een paard overneemt, zo'n paard in handen krijgt, dan moet ook jij niet de schuld aan iemand als Gert geven, maar aan de ruiter, die niet op tijd begeleiding heeft gezocht.

Het is dus niet het probleempaard, dat je dan als het ware van Gert krijgt, maar van de ruiter, die onwetend verder is gaan rijden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:12

Maar goed nu mijn vraag.....
Wie heeft er daadwerkelijk ervaring met een paard, dat door Gert zadelmak gemaakt is...
Ik heb het dan niet over: Een paard, dat door Gert is zadelmak gemaakt, toen naar de eigenaar is gegaan, waar het niet goed ging en toen bij jou is gekomen om het probleem op te lossen....

Dus wie heeft er daadwerkelijk ervaring met een paard waar voor jou het laatst Gert met zijn kont erop gezeten heeft.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:16

Oh die! Ja klopt, dat paard was hier door diverse mensen probleemloos te rijden mits je een aantal dingen in acht nam, sensibel zou hij altijd blijven, maar inderdaad is die toen weggegaan en zijn ze er daar zo zonder pardon opgestapt en is het paard weer enorm geschrokken. Dat soort dingen gebeuren helaas, maar ook dat paard is veel te snel zadelmak gemaakt en door zijn angst heengepusht. Ik vraag me dus af hoe dat paard zou zijn geweest als er bij de eerste keer zadelmak maken echt de tijd genomen zou zijn.

Ik gok dat dit een eindeloze discussie wordt :D Maar ik ben en blijf van mening dat veel ellende voorkomen wordt als paarden meer tijd krijgen om te leren. Dan ontstaan veel problemen niet eens. Wat niet ontstaat hoeft ook niet opgelost te worden, zo zie ik het. En nogmaals, ik zeg nog steeds, voor de uitzonderlijke gevallen is Gert super. Voor blanco groene paarden, niet mijn ding.

Op je nieuwe vraag: best een aantal, waaronder ook een aantal waar Herman opgezeten had. Maar bij Matty Marissink kwamen ze met bosjes van Gert af, die jonge hengsten.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:34

Haha van jou wist ik het, maar van de overige mensen hier spreken de tegenstanders alleen vanuit de filmpjes, heb ik het idee en niet uit eigen ervaring...
Je weet vast ook wel, dat ik niet ieder paard naar hem toe breng, gewoon omdat ik het liever zelf doe en ik niet voor een braaf paard het geld over heb terwijl ik het zelf kan, maar zodra ik een paard als Cip weer zou hebben, dan kies ik voor mijn eigen veiligheid en dan mag Gert van mij gevarengeld hebben en trek ik me even terug....
Het voorwerk vind ik eigenlijk werk voor de eigenaar...

Gert doet eigenlijk precies wat je van hem vraagt: Dat je erop kunt zitten/rijden...

Als Gert ook heel lang over het voorwerk gaat doen, wat hij misschien wel wil, dan gaan zijn klanten zeuren dat het te lang duurt. Het kost meer geld en dat willen ze niet!

@ Mindfields: Matty wil ook geen geld betalen voor lang werk, het is ook hun bedrijf en die willen ook liever geld binnen krijgen dan uitgeven. Wat natuurlijk logisch is als je een bedrijf runt, dus zullen zij regelmatig paarden terugkrijgen van Gert, waar ze alleen op kunnen stappen en de rest nog aan gedaan moet worden... Maar dat is dan ook de afspraak tussen Gert en hen.
Zij blijven nog steeds paarden naar Gert brengen dus zijn vast nog steeds heel tevreden over hem.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 04-05-11 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:35

Klopt, daar zit ook een groot deel van het probleem hoor, zo'n handelsstal wil snel geldmaken dus zadelmak maken moet binnen een week.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:38

Eh.....dus is het de schuld van de handelsstal?
Ik ken voorbeelden van particulieren, die hun paard bij een stal neerzetten en met een budget komen (dus een tijdsbestek afspreken), het paard het allemaal in dat afgesproken tijdbestek niet doet, en vervolgens wordt paardlief bij de opleidingsstal vandaan getrokken , terwijl hij nog niet zover is dat hij er veilig vandaan kan. Vervolgens lopen de eigenaren thuis tegen een probleem aan en is het de schuld van de opleidingsstal. Is het inrijden niet goedgegaan.

Er zit geen klok op een paard. Je kunt niet voorspellen hoe lang je ergens mee bezig gaat zijn. Ook niet met voldoende grondwerk vooraf.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 04-05-11 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:40

Dus zit het probleem bij de handelsstal of eigenaar en niet bij Gert, die doet gewoon zijn werk en wat er van hem verwacht wordt.

@ Mindfields:
Kom je trouwens nog weer een keer richting de mooie kant van deze wereld??
Dan kun je een keertje Cip kijken! Hij is echt leuk geworden!!
Laatst bijgewerkt door Tendance op 04-05-11 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:44

Op mijn paard zat ook geen klok en we hadden zonder budgetafspraak hem naar Gert gebracht...
Onze afspraak was:
Het zadel moet je op een normale manier op kunnen doen en je moet met minimale hulp op kunnen stappen en een rondje kunnen rijden... Ik heb namelijk niet meer zo'n sterk iemand op stal als vroeger toen ik nog bij Stummel reed, dus niet echt iemand waar ik wederzijds op kon vertrouwen...
Hij heeft zich keurig aan deze afspraak gehouden. De rest kon/kan ik zelf wel....
En zoals ik eerder al vertelde... Hij heeft daar, door mijn voorbereiding en Gert's juiste optreden maar 1,5 week hoeven staan.

Afspraken nakomen, dat vind ik een groot pluspunt aan Gert en de een maakt nu eenmaal andere afspraken met hem dan de ander...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:50

Cassidy schreef:
Ik ken voorbeelden van particulieren, die hun paard bij een stal neerzetten en met een budget komen (dus een tijdsbestek afspreken), het paard het allemaal in dat afgesproken tijdbestek niet doet, en vervolgens wordt paardlief bij de opleidingsstal vandaan getrokken , terwijl hij nog niet zover is dat hij er veilig vandaan kan. Vervolgens lopen de eigenaren thuis tegen een probleem aan en is het de schuld van de opleidingsstal. Is het inrijden niet goedgegaan.

Er zit geen klok op een paard. Je kunt niet voorspellen hoe lang je ergens mee bezig gaat zijn. Ook niet met voldoende grondwerk vooraf.

Ik heb het over een handelsstal die zelf jonge paarden als veulen al koopt en dan op 3 jarige leeftijd moet dat geldopbrengen, zsm natuurlijk :)

tendance: Ja we zijn regelmatig in de buurt maar meestal zit zo'n dag al zo vol dat we nergens aan toe komen :D Maar komt vast een keer goed!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:56

@ Mindfields: Oke, nou je bent van harte welkom... Dan kun je gelijk mijn hartpatientje een knuffel geven... HAHA alle beetjes knuffel helepen!!!

Hoezo offtopic

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:56

Mindfields schreef:
Oh die! Ja klopt, dat paard was hier door diverse mensen probleemloos te rijden mits je een aantal dingen in acht nam, sensibel zou hij altijd blijven, maar inderdaad is die toen weggegaan en zijn ze er daar zo zonder pardon opgestapt en is het paard weer enorm geschrokken. Dat soort dingen gebeuren helaas, maar ook dat paard is veel te snel zadelmak gemaakt en door zijn angst heengepusht. Ik vraag me dus af hoe dat paard zou zijn geweest als er bij de eerste keer zadelmak maken echt de tijd genomen zou zijn.

Ik gok dat dit een eindeloze discussie wordt :D Maar ik ben en blijf van mening dat veel ellende voorkomen wordt als paarden meer tijd krijgen om te leren. Dan ontstaan veel problemen niet eens. Wat niet ontstaat hoeft ook niet opgelost te worden, zo zie ik het. En nogmaals, ik zeg nog steeds, voor de uitzonderlijke gevallen is Gert super. Voor blanco groene paarden, niet mijn ding.

Op je nieuwe vraag: best een aantal, waaronder ook een aantal waar Herman opgezeten had. Maar bij Matty Marissink kwamen ze met bosjes van Gert af, die jonge hengsten.

Ja nu noem je ook wel iets op ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:37

@Tendance: volgens mij verwar je een reactie van iemand anders met mij.
Nogmaals:
Ik heb gezegd dat ik nauwelijks beenhulpen nòdig heb.
Mijn paard luistert sowieso wel (zit- en stemhulpen). Mocht ze te lang aarzelen, dan pas leg ik mijn kuit aan.
En ook niet meer dan dat. Een schop in de buik kent ze niet.

Maar wat wil je nu?
Lees anders de berichten nog even terug.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:23

Aangezien het toch niet zo goed op EA past, terug naar RT_D

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:30

XoNo schreef:
piezze schreef:
Hahahaha, ja belachelijk? Veel paarden ingereden zeker? En of ze van schrik wel even steigeren hoor als er voor het eerst iemand opstapt.(als je pech hebt) Ook de hele lieve brave dieren waar je eigenlijk niets verwacht. Waar je uren mee tutfiept terwijl je ernaast bezig bent.

Ik weet niet hoe jij paarden beleert :? Ik heb al tientallen paarden zadelmak en ruitermak gemaakt en heb nog maar 1 steigeraar gehad.

Geen zin om helamaal uit te leggen hoe ik paarden beleer. Laten we zeggen op een heel vriendelijke manier. Tot nu toe 4 beleerd en 1 steigerde van schrik een keer bij het opstappen. Kan altijd gebeuren, dus voorwaarts houden vind ik een goede manier.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:33

Maar goed... Volgens mij kan er een slot op dit onderwerp, want we hebben het in geen velden of wegen nog over het onderwerp en dat is Gert v/d Hof!!!
Zo ik ben weer voor 4 jaar klaar met bokt. hihi

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:42

Tendance schreef:
Maar goed... Volgens mij kan er een slot op dit onderwerp, want we hebben het in geen velden of wegen nog over het onderwerp en dat is Gert v/d Hof!!!
Zo ik ben weer voor 4 jaar klaar met bokt. hihi

Je moet al die discussies hier, niet serieus nemen joh.
Je moet het zien als tijdverdrijf.
Ik vond in ieder geval jouw bijdrage wel wel interessant om te lezen :j

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:18

Dank je wel Electra, maar heb nu vakantie, dus zal deze week nog wel wat posten, maar daarna moet ik weer gewoon fulltime aan het werk en kijk ik alleen op bokt als ik echt iets moet weten....
Ik neem ze ook niet TE serieus hoor... Sommigen blijven nu eenmaal pennymeisjes... Of is dit nu heel gemeen om te zeggen...
Ga binnenkort wel even bij pietsie op visite! Lijkt me leuk!

Welke onderwerpen/ forums hier op bokt zijn nog meer leuk Electra???

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:23

gezellig tendance

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:26

Cassidy schreef:

Dat herken ik wel.

Gelukkig hebben we er weinig problemen mee gehad, maar dan moet je ze wel anders aanpakken als paarden waar je de tijd mee kreeg.
Dan kun je het opbouwen op een manier dat het voor het paard goed te verwerken is.

We hebben een keer een leuke gehad.
Een Gribaldi.
Ze kwamen hem brengen me de bootschap dat ze een jaar geleden een singeltje om hadden gedaan en dat hij toen ontplofte.
Ze hadden hem een jaar lang alleen linksom gelongeert.
(rechtsom wou hij niet ;-) )
Krijg je dus een scheef en verpest neurotisch paard.

Of je krijgt er een: Zo van het land getrokken vanmiddag.
Nog nooit wat meegedaan.
maar we netjes de manen getrokken, geschoren oren, staart opgeschoren.
Die kwam echt niet zo uit het land.
Beest was gewoon uitgeprobeert, maar het lukte niet.
Geeft verder niet, als ze het maar vertellen.

Maar over het onderwerp Gert!!
Gert is een prima kerel.
Je moet alleen zelf het voorwerk doen.

Ik heb die van mij door Koorman laten doen, die werkt ongeveer hetzelfde.
(sinds dat ik een baan heb doe ik het niet meer zelf)

Maar wel zelf het voorwerk.
Hij kende al weken longeren, zadeltje.
Er aan hangen enz..
Heb koorman 2 x laten komen.

Ik heb ook wel een paard gereden wat bij Gert vandaan kwam.
Prima te doen hoor.
Deze was ook al voorbereid.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:27

pietsie schreef:
gezellig tendance

Lijkt me ook!!!
Kan ik gelijk de paarden van je dochter bewonderen!