Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Whozigg schreef:Wat ik wel sneu vind, is dat sommigen (wat ik bij vele jongere ruiters zie van meestal tussen de 11 en 17) hun paardje extra gaan tikken als er anderen in de buurt zijn omdat hun paardje dan gaat bokken of wat dan ook, en dat dan ''stoer'' vinden.

Karla_1999 schreef:ik vind een zweep niet zielig, zolang je het niet zielig maakt. een klein tikje of een "aaitje" doet geen pijn en is niet zielig. als je (zoals is mij geleerd op de stal waar ik heb leren rijden) een hele harde klap geeft als de pony niet snel genoeg loop, ja, dat is zielig...
DezeNaam schreef:
). Daar zit geen enkele opbouw in, geen enkele kans om het goed te doen zonder in een hoge fase te komen.Bowen schreef:DezeNaam schreef:
Wat is daar zielig aan? Je paard moet reageren op je been, als hij dat niet doet krijgt hij een tik met de zweep, zo simpel is het.
Omdat het niet eerlijk is om van een zachte hulp ineens naar een stevige straf te gaan(let op, persoonlijke mening). Daar zit geen enkele opbouw in, geen enkele kans om het goed te doen zonder in een hoge fase te komen.
De opbouw zorg ervoor dat het paard weet wat er kan gaan komen en dan wordt het meer een "spelletje". Met een zweep zou je bv dan na je kuit wat sterker te maken eerst zachtjes maar ritmisch op je laars kunnen tikken om die rustig aan naar achteren te verplaatsen, als het paard dan nog niet reageert kan je de intensiviteit verhogen tot je wel een reactie krijgt, om dan gelijk te belonen natuurlijk.
Dat maakt het naar mijn mening eerlijker.
Arc_En_Ciel schreef:musiqolog schreef:Hm, dan hou je toch niet van je paard...? Enfin, zulke figuren worden er vanzelf een keer hard afgegooid en krijgen dan toch wel hun verdiende loon.
Plús dat ze nooit een echt goede band met hun paard krijgen en nooit op hoger niveau kunnen komen