Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ayasha schreef:horseyfries schreef:Vind jij "niet mooi om naar te kijken" en "raar om te zien" nu echt opmerkingen waar we iets mee kunnen?
Ik vind lijntje tot nog toe nuttiger en meer onderbouwen dan jij doet.
Lijntje; ik kan het enkel met je eens zijn.Pirouette heb ik altijd het idee dat Totilas er onderuit wilt springen en dat Edward alle moeite heeft om hem er in te houden.
horseyfries schreef:Ok, maar dan verandert er op zich dus niets aan de beweging volgens jou, het wordt alleen gecontroleerder?
Het leek alsof je wilde zeggen dat zijn beweging anders zou worden.
johnvannim schreef:Ik denk eerder dat 'horseyfries' als één van de weinigen de definitie wél correct in haar innerlijke vocubulaire heeft opgeslagen... Tenslotte kun je een definitie helemaal niet interpreteren, een definitie is een definitie en deze is niet aan interpretatie onderhevig.
Het lijkt dat juist jíj moeite hebt met de definitie van het woord 'geleidelijk'. Nee excuus, het is nog vele malen erger; je gebruikt hier tautologie (voor de minder intelligente medemens; je zegt twee keer hetzelfde in één zin = tautologie).Citaat:Ik denk dat je gewoon moeite hebt met het interpreteren van "geleidelijk" Geeft niet.
Het begrip 'geleidelijk' en 'meteen' staan recht tegenover elkaar, ze zouden elkaars tegenstellingen kunnen zijn (ongeveer, de tegenstelling van 'geleidelijk' is 'direct' of 'abrupt') Dus 'geleidelijk' en 'niet meteen' zijn gelijk, net zoals in 'nooit' en 'altijd niet'. Je zegt dus twee keer in je zin dat je je paard geleidelijk terugneemt (of dat je het niet meteen progressief doet).
Als je begint met hameren op de interpretatie van andere mensen van de door jou (verkeerd) gebruikte woorden, zorg dan dat je zelf foutloos bezig bent. Hoe kun je in jouw laatste reactie 'geleidelijk' tussen " " zetten, terwijl deze alleen gebruikt horen te worden bij citaten? Buiten dat zet je achter het woord 'geleidelijk' geen punt (of ander leesteken), maar je begint het eerstvolgende woord wél met een hoofdletter.
Kortom; als je iets wilt overbrengen en dat lukt je niet, geef dan niet de ontvanger de schuld wanneer de miscommunicatie ligt bij je eigen problemen met de Nederlandse taal. Jijzelf faalt in het uitzenden van je boodschap. Beetje kinderachtig, zou ik zeggen, om een ander de schuld hiervan te geven.
Edit; foutje in de lay-out.
Sander_ schreef:horseyfries schreef:Ok, maar dan verandert er op zich dus niets aan de beweging volgens jou, het wordt alleen gecontroleerder?
Het leek alsof je wilde zeggen dat zijn beweging anders zou worden.
Nah, ik bedoel gecontroleerder inderdaad, maar nu ik er over nadenk geloof ik wel dat de beweging van het voorbeen dan meer voorwaarts (i.p.v. omhoog-naar voren) zal worden, omdat er met minder kracht eerst knie-actie naar boven volgt, wat Vur dus zei.
horseyfries schreef:Zeg je nu als ik het goed begrijp dat er nu nog door MINDER kracht méér knie-actie is, en je denkt dat als hij beter gereden wordt en hij MEER kracht ontwikkelt hij MINDER knie-actie krijgt?
Mij lijkt het tegenovergestelde waar: hoe meer kracht, hoe meer knie-actie.
horseyfries schreef:Wat je zegt gaat op voor paarden die van nature niet heel veel knie-actie hebben, die kun je idd zo getrixt voorstellen op shows. Het gaat hier echter om een paard wat van nature veel knie-actie heeft. Ik verwacht dus niet dat die knieactie minder wordt als er nog meer kracht van achteren naar voren door kan komen, maar dat die knie-actie dan alleen maar nog hoger gaat worden.
De enige manier waarop je minder knie-actie kan doen met Totilas is volgens mij hem uit elkaar laten vallen en achter juist niet mee laten komen. Dan laat hij zijn benen eerder vallen, maar dat kun je moeilijk een verbetering noemen.
Volgens mij moet je ook helemaal niet minder knie-actie willen, als een paard van nature dat heeft is daar niets mis mee.
horseyfries schreef:Ik denk dat je één ding niet goed ziet: hij wordt juist spectaculairder in zijn voorbeen op het moment dat hij hem aan het werk zet. Dat heeft niet persé te maken met de lengte in de hals en oprijden, maar meer met het aan elkaar van achter naar voren rijden, wat bij het losrijden nog niet op die manier gebeurt.
Ook de amazone die hem voor Edward reed getuigde al dat Totilas deze beweging van nature aanbood, dus om nu te veronderstellen dat hij dat niet van nature heeft omdat hij dat niet altijd doet vind ik wat kort door de bocht.
Ik kan mijn Fries ook in een "ponydrafje" laten lopen, dat betekent ook niet dat hij van nature geen knie-actie heeft!