Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:33

MarcelDufour schreef:
Michael1104 schreef:
@marcel, als achter de LL verboden wordt, dan kunnen ze beter het springen ook afschaffen...

Dit geldt niet alleen voor de dressuur, maar ook voor springen. En het is niet verboden wordt maar het is al heel lang verboden. Al jaren en jaren, maar nooit strikt nageleefd. En de petitie die nu door al die grote namen ondertekend is, vraagt ook expliciet om de regels niet te wijzigen, maar na te leven. Heb je dat stuk al gelezen, Michael?

haha, dan snap ik je punt helemaal niet, daar omdat 99% van de springers LDR rijdt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:33

dus het probleem zou,in iedergeval op het wedstrijdterrein,opgelost zijn als de regels nageleeft zouden worden?

Daar is nederland goed in.....niet dus....gedoogland

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:34

Neu, dat ben je ook zeker niet Marcel, niet eenzaam roepende in de woestijn.
Geloof dat er internationaal wat belangstelling is voor Roll Kur en Hyperflectie.

Vrees alleen dat het nooit 'geregeld' zal zijn, ècht nooit. :n
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 06-02-10 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:34

MarcelDufour schreef:
Dat is nou juist het mooie. Er hoeven helemaal geen regels te komen en/of te wijzigigen. Ze bestaan al. Ze moeten gewoon strikter nageleefd worden. En of het nou Anky is of Sjef, ze komen maar. Ik heb compleet lak aan ze. Sjef kan dan misschien anderen ondersneeuwen met een grote mond, maar dat lukt bij mij echt niet. En ik ben niet de enige, er lopen er op concours genoeg rond waartegen ze niet zo ongeneerd tekeer durven gaan als tegen stewards. En die mensen moeten we hebben. Desnoods laten we Hell's Angels toezicht houden, bij wijze van spreken. Gewoon respect hebben voor de regels.

Doe dan de Hells Angels and bandidos te samen.

KiWiKo

Re: Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:36

hihi ik ben hier in een bendeoorlog terecht gekomen :D :D

volwassen mannen............ zucht

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:37

Het enige gevaar is, dat als men geen "vakmensen" op het terrein heeft die werkelijk kunnen zien, of het werkelijk express achter de loodlijn rijden is, of een moment waar het paard door een ophouding bij voorwaarts neerwaarts iets achter de loodlijn komt (de diepere instelling bij het springen kan men ook zeggen) niet kunnen onderscheiden.
Het moet geen heksenjacht worden.

Springert

Michael1104 schreef:
haha, dan snap ik je punt helemaal niet, daar omdat 99% van de springers LDR rijdt.

Jawel, ik snap het goed. En ze hebben dat toch met hun volle verstand ondertekend? Dan weten ze ook wel dat dat voor hun ook gevolgen heeft. Het kan niet zo zijn dat dat maar voor een groep telt. Zelf zal ik daar geen enkele last van hebben, want mij zal je dat op concours nooit zien doen. Ik heb ze altijd met de neus royaal voor de loodlijn lopen. Heb jemijn avatar gezien? Dat is hoe ze bij mij lopen. En bij Albert Voorn hetzelfde, en zo zijn er nog heel wat.

Paardentango

Nou, ach vrouwen kunnen er ook wat van... sinds vrouwen zich de laatste 40 jaar (?) met paarden zijn gaan bemoeien is er véél veranderd.

Van alles...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:38

ik zie in mijn gedachten een steward met een waterpas rondlopen...

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:39

PROEST !

Vaklui, regels.... het vergrootglas van Jasmijn78 erbij.. := _O- :')
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 06-02-10 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:40

MarcelDufour schreef:
Michael1104 schreef:

Jawel, ik snap het goed. En ze hebben dat toch met hun volle verstand ondertekend? Dan weten ze ook wel dat dat voor hun ook gevolgen heeft. Het kan niet zo zijn dat dat maar voor een groep telt. Zelf zal ik daar geen enkele last van hebben, want mij zal je dat op concours nooit zien doen. Ik heb ze altijd met de neus royaal voor de loodlijn lopen. Heb jemijn avatar gezien? Dat is hoe ze bij mij lopen. En bij Albert Voorn hetzelfde, en zo zijn er nog heel wat.

wie is ze? er zijn namelijk behoorlijk wat springruiters die pro 'ldr' zijn en die de pro-petitie hebben ondertekend...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:41

Professor schreef:
Het enige gevaar is, dat als men geen "vakmensen" op het terrein heeft die werkelijk kunnen zien, of het werkelijk express achter de loodlijn rijden is, of een moment waar het paard door een ophouding bij voorwaarts neerwaarts iets achter de loodlijn komt (de diepere instelling bij het springen kan men ook zeggen) niet kunnen onderscheiden.
Het moet geen heksenjacht worden.

hihihihi............ prof :D :D :D

*raapt zich weer op van de grond*

WAT zeg jij nou????????

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:42

geerke schreef:
dus het probleem zou,in iedergeval op het wedstrijdterrein,opgelost zijn als de regels nageleeft zouden worden?
Daar is nederland goed in.....niet dus....gedoogland

Het is een internationaal ding. FEI, niks Nederland...overal worden oogjes dicht geknepen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:44

vreemd....waarom zijn de regels er dan?
Als ze toch niet nageleeft worden?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:44

Michael1104 schreef:
wie is ze? er zijn namelijk behoorlijk wat springruiters die pro 'ldr' zijn en die de pro-petitie hebben ondertekend...

Noem er eens een dan? Want ik heb de hele lijst gezien op facebook, opgestart door Pia Munck, en ik heb er niet een ontdekt!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:46

MarcelDufour schreef:

maar ik weet dat er van jou veel slechtere plaatjes geschoten zouden kunnen worden, evenals van mij dit
http://img136.imageshack.us/img136/1784/collagecp2.jpg
kan ook heel goed bij jou geschoten zijn........... of bij mij for that matter :)
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 06-02-10 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:46

Paardentango schreef:
Maar het màg, en het gebeurt ook, daar gaat het toch allemaal om? Pofessor? Anderen?Zit ik dan mis...

Half mis. Het mag niet, maar het gebeurt wel!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:48

geerke schreef:
vreemd....waarom zijn de regels er dan?
Als ze toch niet nageleeft worden?

Dat probeerde ik ergens uit te leggen, maar _-:( en toen %) dus nu maar :x
Llaat maar, ik heb getekend.

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:48

MarcelDufour schreef:
J01andA schreef:
Waar precies staan in de FEI reglementen dat tijdens het losrijden de neus niet achter de loodlijn mag komen?

Er wordt in de reglementen gesproken van wedstrijdterrein....en wedstrijdterrein is alles. Stallen, feesttent, ring, voorterrein...overal.
Heb je toevallig een FEI reglementen boekje bij de hand? Dan zal ik je precies de bladzijden en paragraaf aangeven waar het staat.
Zo'n handig zwart boekje met al die losse velletjes er in.

Sorry, was even weg. Nee, niet bij de hand maar nog wel 'ergens' in de kast. De betreffende artikel nummers ken ik niet uit mijn hoofd dus maak ik graag van je aanbod gebruik. Dat zoeken we dan even op .... zoals dat dan heet!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:50

vorig jaar? (bind me er niet op vast) is de springsport ook een tijd in de aandacht geweest omdat paarden over scherpe dingen moesten springen zodat ze voorzichtiger zouden gaan springen. In de westernsport mochten paarden niet met hun staart zwaaien dus wat doe je dan? deze lam spuiten zodat het niet KAN bewegen. Over plastische chirurgie nog maar niet te spreken bij Arabieren bijv.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:51

MarcelDufour schreef:
Michael1104 schreef:

Noem er eens een dan? Want ik heb de hele lijst gezien op facebook, opgestart door Pia Munck, en ik heb er niet een ontdekt!

dan heb jij de lijst van pros............ waarom heb je die nog niet gepost hier?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:52

J01andA schreef:
Sorry, was even weg. Nee, niet bij de hand maar nog wel 'ergens' in de kast. De betreffende artikel nummers ken ik niet uit mijn hoofd dus maak ik graag van je aanbod gebruik. Dat zoeken we dan even op .... zoals dat dan heet!

Om precies te zijn op bladzijde 74, in de 14e zin. En als je nou leest dat het inderdaad letterlijk daar staat, meld je dat dan ook even?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:55

vibabu schreef:
vorig jaar? (bind me er niet op vast) is de springsport ook een tijd in de aandacht geweest omdat paarden over scherpe dingen moesten springen zodat ze voorzichtiger zouden gaan springen.
Daar staat me niets van bij?!?! Ik heb het ook even gegoogled, maar ook daar geen resultaten hierover. Dus zal je wat duidelijker moeten zijn

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:56

vibabu schreef:
vorig jaar? (bind me er niet op vast) is de springsport ook een tijd in de aandacht geweest omdat paarden over scherpe dingen moesten springen zodat ze voorzichtiger zouden gaan springen. In de westernsport mochten paarden niet met hun staart zwaaien dus wat doe je dan? deze lam spuiten zodat het niet KAN bewegen. Over plastische chirurgie nog maar niet te spreken bij Arabieren bijv.

correctie, dat is dan weer alleen bij de pleasure
zwaar verboden in Nederland overigens.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:57

Dat gebeurde als toen ik 10 was, geloof niet dat het een nieuwe uitvinding was toen.

Nooit zal die LDR verdwijnen, net als stroom, barreren, zenuwsnedes, pijstillers in de sport en ach het moet niet gekker worden... maar dat wordt het vast wel.

En een korter lontje maar een wijsheid maar een kennis dat er nu is, énorm !
Wetenschappelijke onderzoeken, wow.

Wijs hoor.. _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 06-02-10 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt