Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:11

horseyfries schreef:
Het is net zo flauw als elke andere post die een ruiter of paard veroordeelt op basis van een foto.

Ik veroordeel nergens een paard van een foto, heb alleen gezegd dat ik geen kippenvel krijg van de proeven van Edward en Totilas op basis van beelden. Ook heb ik gezegd dat ik al jaren geen kippenvel meer krijg van dressuurcombinaties, dus ook niet van Don Charly. Nergens heb ik kritiek geleverd of gezegd dat ik geen respect heb voor de prestaties die ze leveren.

Don Charly haalde ik aan na een vraag of ik van het paard Totilas dan niet gecharmeerd was en ik haalde Charly aan als voorbeeld van een paard die voor mij wel de wowfactor heeft en dat heb ik bij Totilas eenvoudigweg niet. Dat ging dus over het paard zelf.

De opmerkingen die hier nu steeds geplaatst worden dat je eerst iets zelf moet kunnen voordat je mag zeggen of je iets mooi of niet mooi vind zijn wat mij betreft nonargumenten. Ik heb nog nooit een nummer 1 hit gescoord, mag ik nu ook niet meer zeggen dat ik bepaalde nummers of muziekstijlen niet mooi vind?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:11

Dus Parzival is geen goed paard? :=
Hoezo we verheerlijken Totilas...

KiWiKo

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:17

Parzival is een subliem paard!!! ABSOLUTE klasse (PUNT) :D

maar Totilas is een soort van wonderkind, en gaat waarschijnlijk ten onder aan zijn eigen talent....... dat denk ik dan weer wel :)

tis nog zoooo een baby, nog zo een jonkie..... en hij wil zooooo graag.

Ik hoop alleen dat men hem in bescherming neemt tegen zichzelf :) en naar wat ik begrepen heb, gebeurd dat ook...... maargoed ook ik kan niet achter die dichte deur kijken :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:17

En DAT ben ik nu geheel met je eens...... Ik deel de bewondering voor Totilas maar ook je angst en dat maakt dat ik er niet van kan genieten van wat hij nu doet.

Matiné was ook een wonderpaard... En we weten allemaal hoe het daar mee afgelopen is....
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-09-09 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:18

sarabande schreef:
horseyfries schreef:
Ik ken tuigers genoeg die Grand Prix dressuur lopen hoor, zou niet weten waarom je dat niet zou willen zien??

De enige die ik ken was die met die Franse amazone, en dat had ik net zo graag niet willen zien, maar ja ik zat nu eenmaal op de tribune.

Dikkiloo, Amora, Atuur, waren oa ook tuigers die Grand Prix liepen. Tsja, de één liep beter dan de ander, maar het niveau hebben ze wel gehaald!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:19

Tja Guus had het ook kunnen halen maar ik kan er geen filmpje van uit kijken..... Dus of dat nu de graadmeter moet zijn?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:19

ThePast03 schreef:
De opmerkingen die hier nu steeds geplaatst worden dat je eerst iets zelf moet kunnen voordat je mag zeggen of je iets mooi of niet mooi vind zijn wat mij betreft nonargumenten. Ik heb nog nooit een nummer 1 hit gescoord, mag ik nu ook niet meer zeggen dat ik bepaalde nummers of muziekstijlen niet mooi vind?

het gaat niet om het wel of niet mooi vinden :) het gaat erom dat er hier mensen zijn die met een boek in de hand technisch afkraken :)

Wel of niet mooi vinden is niet aan de orde :) het gaat erom of het technisch wel of niet goed in elkaar steekt :) Fei vind van wel :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:21

pharagirlke schreef:
Tja Guus had het ook kunnen halen maar ik kan er geen filmpje van uit kijken..... Dus of dat nu de graadmeter moet zijn?

Elk paard kan het halen, elk weekeinde 4 proeven starten en soms wat geluk hebben ........... doe je dat jaaaaren achter elkaar dan sprokkel je vanzelf je puntjes wel binnen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:21

KiWiKo schreef:
pharagirlke schreef:

Elk paard kan het halen, elk weekeinde 4 proeven starten en soms wat geluk hebben ........... doe je dat jaaaaren achter elkaar dan sprokkel je vanzelf je puntjes wel binnen :)

da bedoel ik ma :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:23

Leuk allemaal hoor..
Maar komt er iemand met een oplossing? Gaat er iemand de volgende GP starten met Totilas en hem wél 'goed' laten lopen? :)

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:25

KiWiKo schreef:
pharagirlke schreef:

Mwa, denk dat je door de jaren heen een aardig eindje kan komen met puntjes sprokkelen op kleinere wedstrijden, maar Grand-Prix? Daar geloof ik niet in. De sprokkelaars lopen meestal al tegen de lamp in het ZZ-licht.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:26

Hannah_Menno schreef:
Leuk allemaal hoor..
Maar komt er iemand met een oplossing? Gaat er iemand de volgende GP starten met Totilas en hem wél 'goed' laten lopen? :)

ik denk dat er geen bokker langer dan een rondje opzit :D :D

pikt ie niet dat gekluns op zn rug :)

horseyfries

ThePast03 schreef:
horseyfries schreef:
Het is net zo flauw als elke andere post die een ruiter of paard veroordeelt op basis van een foto.

Ik veroordeel nergens een paard van een foto, heb alleen gezegd dat ik geen kippenvel krijg van de proeven van Edward en Totilas op basis van beelden. Ook heb ik gezegd dat ik al jaren geen kippenvel meer krijg van dressuurcombinaties, dus ook niet van Don Charly. Nergens heb ik kritiek geleverd of gezegd dat ik geen respect heb voor de prestaties die ze leveren.

Don Charly haalde ik aan na een vraag of ik van het paard Totilas dan niet gecharmeerd was en ik haalde Charly aan als voorbeeld van een paard die voor mij wel de wowfactor heeft en dat heb ik bij Totilas eenvoudigweg niet. Dat ging dus over het paard zelf.

"ik veroordeel nergens een paard van een foto": zeg ik ergens dat je dat doet dan?? Als je je niet herkent in het profiel hoef je je toch ook niet te verdedigen?

Mooi of niet mooi is heel gemakkelijk om te roepen, daar hoef je inderdaad geen enkele kennis van zaken voor te hebben. Het wordt in mijn ogen anders als je trainingsmethoden die je zelf nooit toegepast hebt op een niveau waar je nooit gereden hebt gaat veroordelen.
Daar ging mijn opmerking over.

Je hebt al jaren geen kippevel meer, het wowgevoel niet meer; ligt dat dan aan de paarden of aan jou? Ik heb in oa Rotterdam tussen een tribune vol mensen met kippenvel en tranen in de ogen gestaan bij het zien van Totilas, in Windsor zag je hetzelfde. Blijkbaar zijn er dus héél veel mensen die hem wel kunnen waarderen. Jammer voor jou dat je daar zo ongevoelig bij blijft, sport is emotie en emotie is mooi!

Ayasha
Blogger

Hannah_Menno schreef:
Leuk allemaal hoor..

Vind je dit echt nodig HM? Ik geloof dat je er wel schik in hebt dat mensen elkaar de haren uittrekken want als het er wat gemoedelijker en normaler aan toe gaat gooi jij wat in het topic waardoor ze weer verhit kunnen raken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:27

Ptries schreef:
KiWiKo schreef:

Mwa, denk dat je door de jaren heen een aardig eindje kan komen met puntjes sprokkelen op kleinere wedstrijden, maar Grand-Prix? Daar geloof ik niet in. De sprokkelaars lopen meestal al tegen de lamp in het ZZ-licht.

heeee, in de achtertuin en op evenementen waar de Pennie alom vertegenwoordigd is :D

Captain

Ja vind ik nodig, want iedereen schijnt het hier allemaal wel STUKKEN beter te weten.. Nou, laat het dan maar eens zien! :D Ik ben héél benieuwd! :j

Captain

KiWiKo schreef:
Hannah_Menno schreef:
Leuk allemaal hoor..

ik denk dat er geen bokker langer dan een rondje opzit :D :D

pikt ie niet dat gekluns op zn rug :)

Precies!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:28

pharagirlke schreef:

Of jij er wel of niet een filmpje van kan uitzien is idd geen graadmeter, dat heb ik in ieder geval nog in geen reglement zien staan... :P

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:28

Ik had op Rotterdam ook ernstig kippevel en tranen in mijn ogen..........

en ik ben echt niet snel geemotioneerd :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:29

horseyfries schreef:
Liedje89, wat is er zo moeilijk aan? Kijk de FEI reglementen na en probeer ergens het woord "efficiencie" terug te vinden (op welke manier dan ook geschreven ;) ).

Heppie het al gevonden? Moet ik je de FEI reglementen even mailen? :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:30

Dus jij gaat beweren dat Guus vriendelijk en correct gereden word? Dan snap ik idd dat ik het met jou niet eens kan zijn..

HM: Ik vind het jammer dat jij voorkomt dat er normaal gesproken en gediscussieerd kan worden. Ik zie je dat in alle topics doen en vind dat echt dood en dood zonde dat jij altijd de gemoederen omhoog wil drijven. Ik snap niet wat je daar aan hebt en nog minder wat je daarmee denkt te bereiken behalve dat je voorkomt dat mensen hun mening kunnen bijstellen. Laat jij eens zien hoe het moet dan? Want ik zie jou ook kritiek geven. Wie dergelijke dingen uit daagt moet IMO wel eerst zelf effe tonen dat ie het kan.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:31

KiWiKo schreef:
Ik had op Rotterdam ook ernstig kippevel en tranen in mijn ogen..........

en ik ben echt niet snel geemotioneerd :)

Ech waar joh? Stonden we zonder het van elkaar te weten samen te bleren op de tribune? _O- *\o/*

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:31

Waarom nu ook nog Guus erbij halen? Jeetjemina, wat mensen wel niet doen om hun gelijk te laten handhaven.. :\

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:32

Ik snap Guus in het kader van dit topic sowieso niet. Bij mijn weten is dat dier nog altijd niet officieel Grandprix. Ik denk dat als Guus officieel Grandprix zou uitkomen dat het ook nog niet eens in de buurt van een winstpunt zou zitten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:32

NHevaVD schreef:
Waarom nu ook nog Guus erbij halen? Jeetjemina, wat mensen wel niet doen om hun gelijk te laten handhaven.. :\

Om dezelfde reden als die tuigers, om te laten zien dat alles er kan komen als je maar lang genoeg probeert :+ Dat daar op een verkeerde manier op in gegaan werd kan ik niet aan doen. Wilde alleen maar aangeven dat GP rijden niets hoeft te betekenen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-09-09 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt