Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Re: Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:48

Wens ieder een goed 2010 toe, dat het een goed paarden jaar mag worden!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 09:05

BBreedveld schreef:
Hebben we een voorkeur voor zaterdag of zondag?

Is een locatie ter hoogte van Den Bosch centraal genoeg? Ik heb al veel tips gekregen m.b.t. een eventuele locatie.

Den Bosch zou voor mij ideaal zijn.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:02

Dat vermoedde ik al ;)

Professor, is dit voor u ook te doen?

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:53

Nou, ik ben intussen druk bezig met het inwinnen van informatie over de mogelijke locaties. Willen we dat in dit topic bespreken of zal ik dit per pb doen?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:34

Wat mij betreft mag het wel in het topic. ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:25

Voor mij ook, inspraak van iedereen is op zich goed, als men maar beseft dat er uiteindelijk niet iedereen zijn zin kan krijgen en er toch een keuze gemaakt zal moeten worden.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:33

Inderdaad, voor mij zijn degene die straks op het 'podium' staan het belangrijkst. Vermits het een duidelijke uiteenzetting kan worden van de verschillende standpunten en beide partijen de kans krijgen hun kunnen in de praktijk te tonen. Waarbij ik persoonlijk nog altijd de voorkeur aan het rijden van de opponenten zelf, omdat zodoende het verwijt van louter theorie te prediken, ontkracht kan worden. Of als dat niet gaat directe leerlingen die de theoretische wensen van hun leraar in de daad kunnen omzetten. Maar ik heb begrepen dat de Professor en Horseyfries het over eens zijn.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:55

Sorry dat ik wat later reageer.
Den Bosch is voor mij niet een gelukkige plaats, naar berekeningen van mijn routeplaner, kom ik op een rijtijd van 3 en een half uur.
Hoop dat zoals wij besproken hadden bij de bijeenkomst dat er geprobeerd werd "centraal" iets te vinden, lijkt mij Den Bosch dat niet zo.
Dus misschien is er nog een mogelijkheid het iets meer naar het noorden te verleggen??

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 01:56

Den Bosch of Utrecht scheelt nog geen half uur en vanuit Duitsland scheelt dat misschien een kwartier in reistijd, dat zal op zo'n afstand het verschil toch niet maken?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:01

Hoe weet u dat Den Bosch voor mij niet verder is dan Utrecht???
Wij hadden bij de bespreking over mogelijke andere lokatie plaatsen gesproken.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:13

Neen Professor, dat wordt niet gezegd. De afstand van Utrecht naar Den Bosch is niet meer dan een half uurtjes. Dan is de vraag, komt U uit Duitsland met een paard? Waar komt het paard vandaan dat U nodig heeft voor U deel van de praktijkdag?
Betrek aub bij deze discussie BBreeveld aan gezien zij aan het regelen is. Als Den Bosch voor U niet aanvaardbaar is, dan moet snel een andere locatie gevonden worden.

Hebt U al een uitgewerkt plan van hetgeen U gaat tonen? Met Paard, en de de kernpunten van het betoog?
Deze vraag geldt evenzeer voor geachte Horseyfries.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:34

horseyfries schreef:
Den Bosch of Utrecht scheelt nog geen half uur en vanuit Duitsland scheelt dat misschien een kwartier in reistijd, dat zal op zo'n afstand het verschil toch niet maken?

Mijnheer Kadankovitch,

Waarom zo´n schoolmeester reaktie van u, met nee nee???
Hoe kan mevrouw horseyfries dit beoordelen???
Vanuit Duitsland scheelt het misschien een kwartiertje???
En waarom maakt u daar nu weer zo´n groot bezwaar van wanneer ik dit naar voren breng wat wij besproken hebben, waar helaas mevrouw horseyfries niet bij was?
Wat wij doen hebben wij besproken.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:11

Mevrouw Horseyfries weet waar Utrecht, Den Bosch en Duitsland liggen en dan blijven er een beperkt aantal routes over de grens over.....
Als je dus suggereert dat ik geen gelijk heb, vertel me dan eens hoe groot het verschil volgens jou in reistijd is?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:31

Oh, oh... mensen kibbel toch niet altijd over zulke onnozele zaken! Misschien heeft de professor wel gelijk - vanuit Duitsland over de A1 ben je sneller in het midden van het land dan in het zuiden des lands bij Den Bosch. Ik rij met een paardentrailer écht niet in een kwartiertje of een half uur naar Den Bosch hoor - ik zit in Nijkerk en dat is toch wel een dik uur rijden (met trailer 2 80-90 km per uur).
Als jullie de vergaderlokatie in Lunteren/Harskamp goed te doen vonden, waarom dan niet één van de suggesties die ik en anderen gedaan hebben voor een lokatie in dezelfde omegving in dezelfde omgeving? :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:47

De nieuwe snelweg naar Den Bosch maakt die route ondertussen een stuk sneller, of je nu vanaf de grens via Apeldoorn Amersfoort naar Utrecht gaat of via Nijmegen naar Den Bosch, heel veel verschil zal dat niet maken op een reis van meer dan drie uur hoor.

Nijkerk-Utrecht is al bijna evenver als Utrecht-Den Bosch, 40 km om 50 km, dus doe je wel degelijk ongeveer een half uur over de afstand Utrecht-Den Bosch. Bovendien heb jij het over een paardentrailer, voor zover ik weet komt Professor helemaal niet met een paard? Zou ik ook leuker vinden, om het resultaat van zijn eigen trainingen eens in het echt te mogen bewonderen, maar ik meen dat daar geen sprake van was?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:16

Tja, als je mag kiezen, is het misschien goed om voor het paard in ieder geval de reistijd zo kort mogelijk te houden, maar goed, dat kan professor mogelijk toch beter beoordelen voor zijn kant van het verhaal, en horseyfries vanaf haar kant. ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:03

Idd, de paarden gaan voor Vur!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:53

Nou, even een updatje van de gegevens dan maar:

Stal Groenendaal, Bunschoten
Willen bij voorkeur 13 maart, van ongeveer 13 tot 17 uur. De binnenbak is dan ongeveer twee uur van ons en de kantine de hele middag.
Kosten: € 45,- per dagdeel voor de kantine
Bakhuur: € 55 a € 60,- voor 2 uur

Stal Nimmerdor, Leusden
€ 150,-per dagdeel voor een binnenbak en de kantine

Van de overige (lokatie in Nijkerk) nog geen reactie terug gehad. Op mijn lijstje staan nog: Putten, Houten, Hollandse Rading, Vrouwenpolder en Kootwijk.

Als hier nou lokaties bij zitten die te ver zijn, laat dit me dan even weten, dan sla ik die in mijn bel-ronde over.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:29

Voor kantinegebruik kosten in rekening brengen? De consumpties vergoeden die kosten toch? Bakhuur is ook niet weinig?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:58

Ken jij personeel wat voor niks werkt Faber Smid? Voor dat kwartje wat ze op een kop koffie verdienen komt geen hond werken.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:51

Jannepauli van waar deze hatelijke opmerking? Het is of verhuren of aan de consumpties verdienen, beide is dubbelop in rekening brengen? En naar mijn mening is de bakhuur en kantienehuur aan de hoge kant, dat zou kunnen komen omdat het hier goedkoper is?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 01:37

Hatelijk? Zeker niet zo bedoeld hoor. Je lijkt wat overgevoelig.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:47

Pardon dan heb ik uw schrijven verkeerd opgevat, mijn excuses bij deze.
Misschien ligt het aan mij, maar is het geen dubbel kosten in rekening brengen met verhuur en consumpties?

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:51

Vrouwenpolder

Dat is een mooie plek ! Dan ben ik er ook bij.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:49

FaberSmid schreef:
Pardon dan heb ik uw schrijven verkeerd opgevat, mijn excuses bij deze.
Misschien ligt het aan mij, maar is het geen dubbel kosten in rekening brengen met verhuur en consumpties?

Dat ligt eraan. Als de kantine specifiek voor een groep afgehuurd wordt ( bv om een presentatie te geven, o.i.d.) zodat anderen ( die met de bijeenkomst niets te maken hebben) op dat moment geen gebruik kunnen maken van de faciliteiten, dan vind ik het niet zo raar dat er een extra bedrag gerekend wordt. Als de kantine echter gewoon ook door de vaste pensiongasten (bv) gebruikt kan worden, dan ben ik het wel met je eens dat een extra huurbedrag niet nodig is.