Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Professor schreef:bulck schreef:Met dat grote verschil dat Baucher zijn systeem geen vruchten afworp en de Hollandse school wel. Want dat houdt rekening met net wat meer dan enkel het negatieve wat jullie zo graag willen belichten. Maar kijk wederom verdiep u daar eerst in.
En een zondebok zal er altijd te vinden zijn.
Vruchten werpt die "hollandseschool" af maar rotte vruchten.
Verdiept heb ik mij daarin, jammer genoeg de voorstanders zijn voor mij, mensen die zich laten leiden door het geld, om sneller paarden af te richten.
Ten koste van het paard, maar gelukkig, dat de fokker alweer het volgende paard klaar heeft staan.
Het is een zeer goed systeem, voor de geldbeurs, van:
Janssen
KNHS
KWPN
Handelaren
Dus kort gezegd wie niet mee doet kan geen graantje mee pikken, omdat Sjefke hun alle in de hand heeft. En de bangerikken zoals stal van Baalen en Bartels lopen er dus snel achteraan, alleen maar om de poen.
Niet in het belang van de paarden, die zijn de dupe, dat weten ze allemaal.
Komt u niet met de paarden worden oud, en een ruiter wil een paard juist lang houden.
Allemaal bullshit.
Wij alle zijn op de verkeerde weg belandt, de combinatie Paard/Ruiter is er niet meer.
Zelfs op de preisuitreiking hebben de LDR ruiters angst.
Leuk Dressuur een paard gehoorzaam maakt???
Dat een paard vertrouwen krijgt???
Dat is allemaal weg met dat geklungel van Sjefke Janssen.
Scoren Scoren nou en als dat het belangrijkste is voor Hyperflexie jockey´s, kan hun geen ruiter meer noemen, dan is het Paard een maschine geworden, en dat is langzamerhand zo, jammer genoeg.
Dan het arrogante van hun, wij zijn uitgestudeerd in de moderne klassieke dressuur.
Gewoon belachelijk, nee die modern klassieke dressuur gaat te langzaam.
sporter schreef:Citaat:hahaha ik ga u steeds minder serieus nemen. U praat over arrogantie? Ik heb op heel bokt nog nooit iemand zo arrogant zien schrijven als u en geloof me dat zegt nogal wat.
Dat u dat arrogant schrijven vind, is uw goed recht, maar wat u schrijft heeft voor mij geen ondergrond.
En zo kunnen wij uren doorgaan, maar brengt niets wezenlijks. En u denkt dat hahaha niet arrogant is?Citaat:Als ik me niet vergis heeft u uw leven nog niks gepresteerd in de sport en anders zou ik graag voorbeelden/namen van mensen of bekende paarden die u heeft getraint horen. Tot nu toe is het enige dat u doet is de trainer van het olympisch team en de meervoudige olympisch kampioene afkraken.
imo wil je dat met recht van spreken doen moet je zelf ook wat kunnen.
U vergist zich zeer, in wat u verondersteld.
U zou van mij voorbeelden/namen of bekende paarden willen hebben?
Wat geeft u het recht mij dat op deze toon te vragen.
Kent u beroepsgeheim, het niet kunnen zeggen van welke paarden men gecorrigeerd heeft, of dingen bijgebracht heeft?
Amazonen en Ruiters noemen, waarom?
Getraint hebben??? Of nog steeds bij mij trainen???
De trainer kraak ik af??? Waarom omdat ik de waarheid spreek?
Wie zegt dat ik geen recht van spreken heb?? Wonen wij in China???
Hoe weet u wat ik wel en niet kan???
Allemaal vermoedens, het enige wat ik kwijt wil over mijzelf: Sjef J, is een jaartje ouder dan ik, en hij reed nog niet paard toen ik al wedstrijden gewonnen had.
En dat niet alleen in dressuur.
Men loopt blind achter iemand aan, die alles naar zijn hand zet, om zijn doel te bereiken ten koste van de paarden. Die (en nu komt weer dat woord wat u zo kwaad maakt) zo arrogant is dat hij zegt Hollandseschool (trouwens vreemd voor een ten zuiden de grote rivieren geboren iemand) en hypperflexie zijn systeem is.
Alet74 schreef:Sluit me bij Bulck aan.
Langzamerhand krijgt het (het topic) iets weg van een lastercampagne in het klein. Wijzen, wijzen, wijzen, maar echt concreet toelichten ho maar. Niet zo netjes!
@FS: dank voor uw medeleven!
sporter schreef:.Citaat:Dat recht heb ik omdat u net zo over Sjef Jansen schrijft
Dat meent u.Citaat:Moet je na gaan u won al wedstrijden toen hij nog geen paard reed. Dan heeft hij in korte tijd toch een stuk meer gepresteerd dan u.
U weet niet eens wat hij gewonnen heeft, en wat ik gewonnen heeft, wat u doet is alleen veronderstellen.Citaat:En ik zeg nergens dat u geen recht van spreken heeft, imo heeft u geen recht van spreken en dat zegt natuurlijk helemaal niks. Ik ben alleen van mensen gewend dat als ze op een dusdanige manier commentaar op iemand hebben en dat ook zo onder woorden brengen, en zichzelf dan ook nog zo ophemelen. Dat ze dat recht in iemands gezicht zeggen.
Dus wanneer u in een discussie bent, haalt u de mensen waar het over gaat er ook bij?.Van Sjef kan ik dat niet leren, heb helemaal geen probleem om in een openlijke discussie mee te doen, dat SjefJ zich niet verschuild dat kan ik niet zo stellig beweren.Citaat:Blijkbaar houd u niet van het gegeven met open vizier ten strijden trekken. Wat dat betreft kunt nog een hoop leren van Sjef die heeft zich namelijk nooit achter een anoniem forum verstopt
Lante schreef:Het spijt me Proffesor, maar sporter heeft wel een punt wat mij betreft. Ik houd ook niet zo van mensen die maar roepen en schreeuwen en zich negatief uitlaten over anderen en dan vervolgens zelf niet achter de betonnen muur van anonimiteit vandaan durven te stappen...
Dat noem ik 'laf'.
Beroepsgeheim..?? Dat slaat nergens op; elke ruiter die goed presteert en elke paarden-eigenaar wiens paarden goed worden getraind zal het prima vinden dat degene aan wie ze het succes mede te danken hebben zich bekend maakt.
Professor schreef:Lante schreef:Het spijt me Proffesor, maar sporter heeft wel een punt wat mij betreft. Ik houd ook niet zo van mensen die maar roepen en schreeuwen en zich negatief uitlaten over anderen en dan vervolgens zelf niet achter de betonnen muur van anonimiteit vandaan durven te stappen...
Dat noem ik 'laf'.
Beroepsgeheim..?? Dat slaat nergens op; elke ruiter die goed presteert en elke paarden-eigenaar wiens paarden goed worden getraind zal het prima vinden dat degene aan wie ze het succes mede te danken hebben zich bekend maakt.
Dan kent u de paardenwereld niet geheel, maar dat is niet zo erg.
Waarom achter een betonnen anonimiteit???
Dan zou iedereen ook geen nickname moeten hebben???
Dit is internet, en een forum, dit is nu eenmaal een annonimiteit waar iedereen op dit forum zich van bedienen kan.

Lante schreef:O, ik dacht dat het een 'wij-boren-Sjefke-en-alle-andere-nederlandse-top-ruiters-de-grond-in Forum' was...
Ik vind dat je best je twijfel mag uitspreken over bepaalde systemen, en methoden, maar dat je je niet moet verlagen tot zwartmakerij zoals dat hier wel gebeurd, en al helemaal niet wanneer je zelf 'mister-nobody' bent. Want dàt vind ik, totdat het tegendeel bewezen is.

Arabesk schreef:Ik denk dat het niet uit te leggen is dat een paard van dit niveau met een topruiter toch nog bol staat van de taktfouten
goed kijken, meerdere malen landt het achterbeen eerder van het voorbeen.
Een gevolg van verkeerde training IMO
en wat een heerlijk instrument is het toch de highspeed camera, je maakt er mee zichtbaar wat voor het blote oog onzichtbaar is of slecht zichtbaar.