Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
OKHannes schreef:Ik heb persoonlijk een steeds minder hoge pet van wetenschap op (niet uit de lucht gegrepen, heb zelf een wetenschappelijke studie gevolgt). Er wordt te weinig naar de praktijk gekeken en teveel bij de boeken gebleven. Deze geluiden gonzen nu ook bij de Europese Commissie. Geef mij maar iemand met een goede dosis praktijkervaring. Ook vind ik de kwantitatieve onderzoeken die uberhaupt worden gedaan, door t kleine aantal waar naar wordt gekeken en vaak in laboratoriasetting, niet representatief. Maar dit is mijn mening.
Waarom maar 1 zin uit de reactie van Evelieveling pakken en daarop doorpakken als de totale reactie kort en bondig de reactie van een aantal hier verwoord? Kijk toch eens naar de hele reactie ipv gelijk het onderuit te willen halen. Teleurstellend
claudianoa schreef:stond laatst een artikel in het bit geloof ik over juist wel met jonge paarden trainen. Zat ook een hele mening en gedachte achter.

OKHannes schreef:Dus...alles is subjectief. Mijn mening
Bandida schreef:Ik weet het niet.. maar iets is héél anders als in mijn Belgisch wereldje.
Huertecilla schreef:Bandida schreef:Ik weet het niet.. maar iets is héél anders als in mijn Belgisch wereldje.
In NL en Spanje ook Bandida.
De ruiterij is hierin, in wat je op Bokt leest, redelijk uniek. Zelfs een boek lezen is al verdacht want ´rijden kan je alleen in het zadel leren´.
Die ruiters weten het beter dan Charles de Kunffy, Alois Podhajsky, W.Müseler, F.Robichon de la Gueriniere, Dom Duarte etc. Al die grootmeesters die een boek schreven om hun kennis te delen.
Beter dan de Spaanse Rijschool in Wenen waar de eerste jaren meer tijd in theorie dan in praktijk wordt geïvesteerd.
Die ruiters moeten érg goed zijn. Weten alles al en leren zelf in de praktijk![]()
Zoals de tao leert weet je niet wat je niet weet en weten dat je veel niet weet is wijs.
Maar ja, die tao is ook weer theorie![]()
Onder de streep blijkt het meerendeel van de posters hier hun paard niet het voordeel van ook maar enige twijfel te geven.
Dat geeft mijn inziens antwoord op de vraag op het welzijnsrecht ervan bovenal gewaarborgd is of niet.
hc
Boeken zijn dingen voor de linkse elite met designerbrillen en de VPRO gids
Arabesk schreef:Boeken zijn dingen voor de linkse elite met designerbrillen en de VPRO gids
en paardenbillen.Arabesk schreef:roepen het hardst dat praktijk veel belangrijker is en je nooooooit uit een boek kan leren wat je in de praktijk tegenkomt