Ik heb geen respect voor mensen met bijrijders.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 09:43

Bovendien geef je iemand zonder paard dan ook een kans een paard te verzorgen/te berijden.
Nee, ik zie er geen nadelen aan..

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:44

Ik vind het respectloos dat je geen respect zou hebben voor paardeneigenaren met bijrijders!!
Belachelijke uitspraak.
Ik heb een bijrijdster waar ik heel blij mee ben, en m'n paard trouwens ook.

em_papillon

Re: Ik heb geen respect voor mensen met bijrijders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:49

Ik vind dit ook belachelijk zeg .. Sommige mensen hebben toch geen tijd om hun paard elke dag te verzorgen en te rijden.. Moet je hem dan maar in de wei laten staan of in stal terwijl er allemaal meisjes/jongens rondlopen die dit supergraag voor je doen??

Er zijn ook professionele bijrijders die je betaald om je paard te rijden.. zijn die dan ook verkeerd??

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:50

ik ben als bijrijdster begonnen, en heb er veel van geleerd. de mensen waarvan ik hun paard mocht rijden ben ik dan ook enorm dankbaar!!.

nu ik een eigen paard heb, heb ik geen eigen bijrijdster, puur omdat ik zelf de tijd heb om mijn paard te doen. bij mijn vorige paard had ik wel een bijrijdster, waar ik dan ook heel blij mee was.

zelfs nu met mijn eigen paard, ben ik nog bijrijdster van andere paarden, puur uit het oogpunt dat ik help het paard te verbeteren, niet omdat mensen te lui zijn het zelf te doen!

van dat soort mensen kan ik echt goed ziek worden, die zulke uitspraken doen.
moet elk penny meisje dan maar pennymeisje blijven, en op een manege paard/pony blijven rond hobbelen? (en zeker geen negatieve woorden op manege beesten, daar heb ik op leren, respecteer ze zeker!!)
dus meiden die geen geld hebben voor een eigen paard, dus ook maar nooit het gevoel voor even kunnen geven? en daar zelf ook profijt van kunnen hebben?

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:11

Ik zie hier geen nadelen aan hoor. Als jij niet meer in "staat" bent om te rijden maar je paardje toch wilt houden. Prima toch, als je een fijne bijrijdster hebt, zie ik geen probleem! En voorderest kan je nog zoveel doen met je paard, dus waarom zal je hem wegdoen. :)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:29

Ik heb mijn paard al dik negen jaar en heb haar gekocht toen ze nog maar een veulentje was.
Na zeven jaar kreeg ik een dochtertje en liep mijn tijd voor mijn paard achteruit.
Ik rij haar zelf nu drie tot vier keer per week en voor de rest heb ik een 12 jarig meisje die haar super rijd.
Door mijn paard haar ongeluk vorig jaar is ze veel en veel te dik geworden en moest hoognodig afvallen.
Dit was me zonder de hulp van mijn bijrijdertje nooit gelukt.
Dus nee ik vind de stelling niet fair tegenover bijrijders en mensen die bijrijders hebben.
Heb je nou een omdat je zelf geen zin meer hebt in je paard ok dan kan ik me er iets bij voorstellen maar de meeste mensen hebben een bijrijder omdat ze te kort in tijd zitten of het allemaal niet kunnen bolwerken en dan is een bijrijder gewoon makkelijk.
Jij bent blij want je paard krijgt de beweging die ze nodig heeft en de bijrijder is blij omdat zij een paard heeft om ter idjen.
Geen minpunten toch????

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:33

Helemaal geen minpunten.. vraag me af wie er eigenlijk nu helemaal geen respect heeft voor mensen met bijrijders... denk dat er maar heel weinig zijn.. (heb rest van topic niet gelezen)

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:35

ik denk dat de meeste mensen begonnen zijn als bijrijdster/verzorgster..

ik herken mezelf in jou verhaal.. ik heb zelf ook medische problemen.. ik mag eigenlijk helemaal niet meer rijden.. maar hey je doet niet zomaar het beestje weg waar je zoveel op vertrouwd, je steun is als je even verdriet heb, en je lekker jezelf kan zijn! (tenminste dat heb ik dan) daarom heb ik 1x in de week een meisje die hem rijd en helemaal gek op hem is.. nou hoe meer zielen hoe meer vreugd, krijgt dat beestje nog extra aandacht ook..

binnekort hoop ik zelf weer te gaan rijden (y)

Miss_meee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:05

Nouja, ik heb ook wel eens bijrijders gehad, maar het is me nooit echt goed bevallen. Je merkt toch bij bepaalde, dat ze je paard gaan toe eigenen enz. Ik zou geen bijrijder meer willen, dan heb ik liever dat mijn paard 24/7 buiten staat en niet gereden wordt voor een paar dagen.