Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ben ik nu een dierenmishandelaar?
Siamsmeesje schreef:Als je je zweep nodig hebt om te straffen en harder te gaan, heb je het hele idee achter het rijden niet begrepen![]()
Zelf gebruikte ik m'n zweep alleen om aandacht te vragen, of even een kleine correctie/aanwijzing.
Maar slaan als straf? Nooit! Dat kan zelfs tegen je gaan werken, want dat dier weet dan het verschil niet meer tussen straf en een aanwijzing

kelly_Utah schreef:Als ie erg oud is denk ik van niet.
Die breken namelijk ietsje sneller dan de nieuwere volgens mij.
Kijk, als je elke dag een nieuwe zweep moet kopen na een tik, dan is er iets mis denk ik
Vond het wel zonde dat'ie kapot was. Dit paard in kwestie stond bij ons op stal om omgeschoold te worden van monster tot fatsoenlijk dressuurpaard. De eerste keer is hij met me aan de vlucht gegaan door het weiland, de tweede keer viel ik eraf, de derde keer viel ik eraf, de vierde keer viel ik eraf, de vijfde keer viel ik eraf, en de zesde keer viel ik eraf en brak ik mijn arm. Ja, dan gaat er bij mij toch wel een knop om. Ik had al last van mijn rug en als die klootzak mij 6 keer tegen het hek smijt, dan is het ook een keertje over. Gewacht tot mijn arm genezen was en toen ben ik erop gestapt.. Hij ging weer lopen vervelen dus heb ik een zweep gepakt en hem één keer goed laten weten met wie hij te maken had. No way dat ik nog een keer gaan vallen. Toen was het zweepje kapot, maar het paard deed ineens heel normaal. Toen is hij uiteindelijk teruggegaan naar de eigenaar omdat ik er niet meer op wou