bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:02

Melica :) een goed paard (van lijf en leden gezond) koop je gewoonweg niet onder de 1000 euro.........

Net zoals je eigenlijk wel zeker weet dat je een auto met mankementen koopt als die maar 500 euro kost :)

uiteraard kan je geluk hebben.......

maar in de regel krijg je gewoon de deksel op je neus :)

en dat heeft niks met sport of ambities te maken, ook als wandelpaard of voor het zelfde geld grasmaaier :)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:36

Ik heb van de week een fiets gekocht van €50. Hij rammelt, heeft geen licht, en waarschijnlijk gaat 'ie niet lang mee. Dat weet je nou eenmaal voor die prijs. '

Ik wil er alleen mee heen en weer naar de kroeg, zonder dat 'ie gestolen wordt, en daar is een fiets van deze prijs prima voor. Maar ik kan niet verwachten dat 'ie over een paar jaar nog rijdt, zonder flinke investeringen bij de fietsenmaker.

En da's met een paard van €1000 net zo.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:41

oh mijn god!
Dan heb ik drie rammelpaarden :D
eentje kostte 800 euro, eentje 500 en eentje 350. :7
Maar dan komt nu de grote maarrrrr ik weet waar ze vandaan komen en wat er met ze gebeurt is.
En het was ook voor mij een 'speciale' prijs ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:47

Dan ben ik benieuwd wanneer die van mij gaat rammelen. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:55

Ben ik ook benieuwd wanneer mijn pony's gaan rammelen :+

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:55

Ik denk dat voor pony's die minimumprijs lager ligt,
anders waren mijn nu ook al jaaaaren kapot hoor.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:58

Natuurlijk ligt de prijs lager bij (grote) pony's ;) . Laat staan als ze nog erg jong zijn. Maar ach, het is ook nog eens een kansloze kruising zonder papieren. :+

Die van mij is inmiddels wel in waarde gestegen. Lekker belangrijk, want verkopen doe ik hem toch niet. :P

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:58

Voor de mijne (een Draver) heb ik 1500 euro betaald (boven de 1000 van Jasmijn dus!!) dus eigenlijk zou hij het nog jaren goed moeten doen. :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:59

Ja, Ing, jij hebt echt een toppaard, hoor. Je zit boven de gevarengrens, dus...... ;)

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:03

Oei gelukkig maar. :D
Morgen wordt hij alweer 8 jaar dus ik zal hem dan meteen vertellen dat hij nog jaren gezond en wel bij me kan blijven.

En Sam is nu natuurlijk ook ouder én ingereden dus hij zit ook wel boven de gevarenzone, joh. ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:05

Maar hij blijft een 'kansloze kruising'. ;)
Maar wel een hele mooie, hahaha..... :D

Gefeliciteerd met Tjitse alvast dan!!!! *\o/*

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:17

Achja gelukkig zijn er ook mensen die wel voor zo'n 'kansloze' kruising gaan. Die hebben vaak wel meer karakter en uitstraling dan de doorsnee KWPN'er, vind ik.

Toevallig, we hadden het er vanochtend nog over. Dat Sam zo goed gelukt was, als kruising. :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:35

Wij vinden 'm goed gelukt, maar of de gemiddelde dressuurruiter dat ook vindt met zijn compacte bouw? ;)
Die zouden nooit zo'n paard kopen, maar dat geeft ook niet. Maar het zou fijn zijn als men zich zou realiseren dat niet iedereen hetzelfde doel heeft met een eigen paard. :)
Ieder heeft zo zijn eigen redenen om een paard aan te schaffen, als ik zo om me heen kijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:37

Als het die vos is, die zou ik als dressuurruiter best onder mijn kont willen ;) Als kleintje heeft zo'n compacte bouw alleen maar voordelen mits hij wel fijn kan buigen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:27

Vos? Hmmm, wij noemen het een lichte 'red dun', gezien de warme kleur en zijn aftekeningen (wildstrepen/aalstreep e.d.). :)

Hij is erg compact gebouwd, hoor. Ik denk dat een iets langer paard wat handiger is als je echt dressuurwedstrijden zou gaan doen. Had ik dat echt gewild dan had ik een heel ander type paard gekocht. Overigens vroeg mijn stallingseigenaresse of ik in september mee wilde doen aan een wedstrijdje. Is wel grappig, maar ik denk dat ik het oversla. ;)

Jammer dat je niet in de buurt woont, je zou het zo eens mogen proberen op hem. :j
(Wel bitloos, he :D ).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:29

Ik wilde toch al eens voelen hoe bitloos reed :')
Ja die precieze kleur weet ik niet... :o

Waarom zou je het over slaan? Hij is inderdaad compact maar dat hoeft echt geen nadeel te zijn... Ex is vrij lang gebouwd en Pret is dan weer kort, Pret heb ik veel makkelijker bij elkaar dan Ex. Ex buigt wel iets makkelijker maar dat is ook niet altijd voordelig. Is net een slang onder je...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:33

Nee, ik had het over de mijne ;) , dat is de kruising die Inge en ik best goed gelukt vonden vanmorgen in het weiland :D . Tjitse, haar lieve paard, is een draver en die is behoorlijk donkerbruin (in de winter meer zwart). Ja, die kan best aardig lopen, denk ik. Hij heeft hele ruime, sierlijke gangen, een fijne, soepele bouw, niet te kort, niet te lang en hij is een stuk groter (1,55 m).
Is het vriendje van mijn paard en wordt ook bitloos gereden. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:34

Heb die van jou ook bekeken, ook daar zou ik het niet me overslaan :n Hij heeft een beetje Phara zijn bouw.. En als die niet zo gestoord zou zijn, zou dat een heel leuk sportpaardje zijn volgens een hoop paardenmensen :) Dus waarom niet?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:42

Ik zou het niet overslaan vanwege Sam, hoor, die kan echt wel wat als hij goed getraind wordt (wat ook voor mij geldt), daar heb je helemaal gelijk in :j . Ben ik ook van overtuigd! Het is meer dat ik zelf geen zin heb in (dressuur)wedstrijden. Laat mij maar lekker tijdens mijn lessen hard werken en horen of het goed gaat of niet en tussen de lessen door 'rommel' ik zelf wel wat. Je kunt thuis ook doelgericht werken aan iets, daar heb ik geen wedstrijd voor nodig. ;)

Maar zo'n onderling wedstrijdje is misschien nog wel eens grappig om te doen, wie weet komt dat nog eens als ik wat ruimer in mijn tijd zit ofzo (en zin heb). Als ik ooit wedstrijden zou gaan doen, dan gaat mijn voorkeur toch uit naar endurance. :)

Phara is wat slanker gebouwd en zo te zien ook een wat wendbaarder, gevoeliger paardje. Ook best kort gebouwd, he, als ik zo naar je foto's kijk. Weliswaar is Sam momenteel ook een stuk sensitiever te rijden gelukkig, maar daar is heel wat werk aan vooraf gegaan. ;)

Is jouw Phara zo gestoord dan? :+
Sam ook, maar dan wel prettig gestoord. :D

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:08

pharagirlke schreef:
Als het die vos is, die zou ik als dressuurruiter best onder mijn kont willen ;) Als kleintje heeft zo'n compacte bouw alleen maar voordelen mits hij wel fijn kan buigen.

Je hebt het dus over mijn paard, he? Dacht eerst dat je het over die van Twiggy had. Mijn paard is een vos idd, een koffievos om precies te zijn. Niet donkerbruin, Twiggy. :P Bruine paarden hebben altijd zwarte benen, manen en staart, terwijl de benen van vossen, zoals Tjitse, dezelfde kleur hebben als de rest van hun lichaam. -:)

Ik heb zelf vroeger wel fanatiek dressuur met hem gereden, toen ik hem net had. Deed hij heel aardig. Hoorde ook van meerdere mensen (die zelf in de Z of hoger reden) dat hij makkelijk (nouja, wel met wat oefening natuurlijk ;) ) een M-proef zou kunnen lopen. Wie weet ook wel wat hoger, maar dat zou wel zwaar worden dan, het blijft natuurlijk wel een Draver. Niet het ideale dressuurpaard maar hij heeft wel een erg soepel lichaam en ook wel een goede bouw (dat hoorde ik ook van mijn holistisch DA).

'Helaas' verloor ik mijn belangstelling in de dressuur dus zijn we ermee gestopt. Nouja, we doen het nog wel om hem recht te richten en soepel te houden, maar ik vind het niet zo boeiend, en mijn paard ook niet, we maken liever een buitenrit ipv die saaie rondjes in de bak. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:42

Dat is natuurlijk gehel je keuze, beide paarden zou ik best willen proberen in dressuur :j Denk dat beide het wel leuk zoudne kunnen doen.

Twiggy: Phara heeft kortsluiting af en toe :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:00

Ik houd ook wel van compactere paarden, hoor :) Ben natuurlijk zelf ook niet zo lang, maar vind het echt prettiger rijden.

Ik denk zeker dat Sam wel een nette proef zou kunnen lopen. Of hij hoog zou komen weet ik niet, ligt aan de kwaliteit van zijn gangen ook, natuurlijk. Maar kan daar niet over oordelen, heb hem nooit zien lopen :)

Maar Twiggy en ik waren toch al van plan ooit eens te meeten ;)
Vind het onderschrift van Inge trouwens prachtig.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 23:21

Ik durf wel te zeggen dat Tjitse mooiere gangen heeft dan Sam, hoor, Yamcha. :)
Sam is echt geen dressuurpaard an sich en ik doe hem er ook niet echt een groot plezier mee. Dat geeft niets, want het is ook niet mijn hobby :+ . Ik doe het, omdat ik wil dat hij soepeler wordt en goed loopt en omdat ikzelf de basis goed wil onderhouden, ook voor mijn eigen rijkunst, maar meer ook niet.......

En ja, we zouden nog eens meeten in real life, dat klopt. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 07:20

Toch he.....
Ik heb paarden gekend met prachtige gangen, maar die waren nauwelijks bewerkbaar, dus voor de sport heb je daar niet zoveel aan :) er waren er ook met mindere gangen, die zich onder de ruiter heel fijn lieten bewerken (uitstrekken, verzamelen) dat zijn eigenlijk fijnere paarden om te rijden :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:02

De gemiddelde draver loopt heel ruim, want ja, grote passen gaan over veel bodem en dan ben je sneller aan de andere kant. Sommige mensen zien daar dan dressuurtalent in, maar dressuur gaat niet alleen over hele ruime passen zetten. :+

Het probleem is dat ze vaak hun zwaartepunt van nature al ver naar voren verleggen, zon bouw hebben ze nou eenmaal, stuwende bewegingen maken, en de achterbenen dus ook 'naar de staart bewegen'.
En als je pech hebt kun je er dan van achter nog met een kruiwagen tussendoor rijden ook. :+ (Handig als je hard gaat, dat je je achterhoeven buitenom je voorhoeven kan wegzetten.)
Galopperen in balans is ook niet altijd hun sterkste punt en sommigen gaan zelfs in een telganggalop.

Dat heeft in koersen allemaal voordelen, maar als je ze onder de man netjes in balans wil rijden, is het lastiger.

Hoewel uitzonderingen de regel altijd bevestigen natuurlijk, er zijn springlijnen die gebaseerd zijn op draversbloed. ;)