Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Bandida schreef:De vraag was of moderne dressuur slecht is voor een paard, en ik zeg heel nadrukkelijk ja. Ik neem inderdaad niet deel aan een discussie om vervolgens halfweg mijn menig te wijzigen, ik verdedig mijn standpunt.
jasmijn78 schreef:Bandida schreef:De vraag was of moderne dressuur slecht is voor een paard, en ik zeg heel nadrukkelijk ja. Ik neem inderdaad niet deel aan een discussie om vervolgens halfweg mijn menig te wijzigen, ik verdedig mijn standpunt.
Joh ga dan lekker boscrossen ofzo.... Ik wordt zo moe van types zoals jij (er zitten er nog een aantal hier op bokt met net zo'n radicale houding als jij die ook denken de wijsheid in pacht te hebben)
Ik heb gewoon een passie voor dressuur, net als velen hier. Ik vind het leuk te discussieren over training en allerlei andere aspecten die te maken hebben met dressuurrijden. Maar discussieren met types zoals jij vind ik echt zo zinloos. Wat denk je nou zelf? Je gaat eerst iemands passie afkraken, diegene bestempelen als mishandelaar, en dat verwacht je dat die mensen open staan voor jou opinie? Get real!!!!
Tegen alle dressuurliefhebbers hier zou ik willen zeggen: laten we lekker doordiscussieren over (nuance)verschillen tussen verschillende dressuurstromingen. Maar laten we vooral voor ogen houden dat we allemaal van dressuur en onze paarden houden. Ik vind dressuur prachtig, zowel de moderne stroming als de klassieke (als we dan toch onderscheid moeten maken). Hoe je het ook draait of keert; de stromingen hebben toch allemaal gewoon dezelfde oorsprong (het skala). Ik denk dus dat we beter kunnen kijken op welke punten we wat van elkaar kunnen leren, dan te veroordelen of iemand nu uiteindelijk een wedstrijd of een riddertest/show/gewoon thuis in de bak wil rijden.
Ik denk dat we ons in ieder geval samen hard moeten maken tegen types als Bandida die alle vormen van dressuur zwart proberen te maken en ons afschilderen als mishandelaars! Ook die eeuwige hetze tegen bitgebruikers moet maar eens afgelopen zijn.
callunairis schreef:en voor jullie:
vooral de natuur en de anatomie van het paard negeren, en lekker doorgaan met wat jullie doen...
En zo is er weer een lekker volwassen einde gekomen aan deze discussie
. callunairis schreef:de oefening uit de klassieke (oorspronkelijke) dressuur zijn oefeningen die uit de 'natuur' komen...
langduring in de krul daarentegen...
callunairis schreef:de oefening uit de klassieke (oorspronkelijke) dressuur zijn oefeningen die uit de 'natuur' komen...
callunairis schreef:KiWiKo schreef:en voor jou.......... hou jij het er maar bij dat jij de enige bent die niks te leren meer heeft![]()
![]()
oh integendeel, heb ik ook nooit beweerd.
Wat ik wel beweer is dat ik mij verdiept heb in de anatomie van het paard...
KiWiKo schreef:@ Bandida............ ben je niet bang je paard kapot te rijden als je er met zulke bespiering op gaat zitten?
callunairis schreef:de oefening uit de klassieke (oorspronkelijke) dressuur zijn oefeningen die uit de 'natuur' komen...
en als we onder verdiepen in de anatomie moeten verstaan, de wervelstorm van links die over onze hoofden zijn uitgestort, welnu, dan ben ik de weg kwijt, en ik vrees dat ik slechts een van de velen ben 

jasmijn78 schreef:Ik denk dat we ons in ieder geval samen hard moeten maken tegen types als Bandida die alle vormen van dressuur zwart proberen te maken en ons afschilderen als mishandelaars! Ook die eeuwige hetze tegen bitgebruikers moet maar eens afgelopen zijn.

suleilitha schreef:Ach weet je wat pas erg is, dat is driekwart van de paarden van naturals, die niet meer normaal kunnen stappen en draven, tactfouten maken, en zodanig worden belast op de voorhand dat het overgrote deel echt kapot gaat aan artrose
Om over de hype boomzadels die de druk niet verdelen en bitloze optomingen die én scherp werken op de neus én over onvoldoende of helemaal geen release beschikken maar te zwijgen. Maar goed, we dwalen af.
Eén ding heeft de ervaring mij wel geleerd, een correct gereden paard wat goed door het hele lijf loopt en alle vier benen evenredig belast, kan gruwelijk lang mee........