Onassa schreef:Nu heb ik en vraagje aan de echte goede en doorgewinterde ruiters (Bijv Kim en Sul)
Onassa is een Engels volbloed.
Met 2 jaar op de baan gelopen, ongeluk in de military, over de kop geslagen (kom je uiteraard pas allemaal leter te weten).
wat gebleken is uit foto's is dat de Kissing spines heeft.
(al jaren terug is die diagnose gesteld)
Tevens is ze ook een headshaker.
Momenteel word ze geregelt onder handen genomen door een osteopaat.
probeer haar weer een beetje op te pakken nu na ruim 2 jaar op de wei.
Wat zij altijd erg deed was erg dwars zijn, rug wegdrukken, kop in de lucht en bokken als een malloot.
Met opstappen kwam er wel eens een forse stijger uit.
Toch wil ik op de een of andere manier de moed nog niet opgeven.
Ik vind het heel moeilijk om in te schatten wat nu verzet is, of wanneer ze pijn heeft.
Ze is geen makkelijke dame, maar met wel een vrij hoge pijngrens.
In de wei kan ze alles, springt rond en bokt en doet alsof ze een veulen is.
Ik weet eigenlijk niet zo goed meer wat ik zelf nog kan doen en ben ook eerlijk gezegt een beetje het vertrouwen in haar kwijt.
Maar ergens heb ik nog zo de drang om nog lekker met haar te kunnen rijden, al is het maar rekreatief maar dan zonder die fratsen.
wat zouden jullie mij aanraden???
Hoi (misschien dan wel minder ervaren dan Kim en Sul, maar laat ik ook even reageren als Volbloedmuts
)
Heb renpaarden getraind en een paar gehad, waarvan eentje dus later ook oud leed had; zij reed point to points in Ierland, trainde haar daar en nam haar mee. Dit is de zwaarste vorm van racen; en echt- mijn dier had pijn, daar kwam ik via een osteopate achter. Voelde me echt schuldig over een aantal dingen, echter muv steigeren; zij had pijn linksom op de volte; ze was dan soms een kermisattractie, voornl in galop. (Hetzelfde gevoel als kabouter Plop in een centrifuge
)..
Als ik lees wat jou dier heeft mee gemaakt, klinkt het vanuit mij keihard maar ik vrees dat je haar beter neit meer kunt rijden; Volbloeds gaan nl altijd door, je kunt echt makkelijk over hun pijngrens heengaan.
Sterkte ermee!
(Helaas heeft menig exrenpaard wel wat schade aan hun carriere over gehouden, hoor.)
ff Tussendoor: wat zijn jullie gewéldig bezig geweest, Mando, je bent echt grappig en die Billy is ook een droogkloot..