DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

QQQQ

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:30

Tyrza schreef:
Ok je bent afhankelijk van je baas. Maar goed, die data staan al een hele tijd vast. Kwestie van op tijd vrij vragen? Haha! He wat flauw ben ik... natuurlijk ligt dat niet zo makkelijk met kantoorwerk. Dat geef ik toe Knipoog
Inderdaad, deadlines liggen namelijk ook al heel lang vast en helaas werken mijn klanten altijd naar de deadlines toe - dus van voortijdig deadlines halen, zodat ik gewoon naar GDF kan is helaas geen sprake Knipoog . Nu ff geen deadlines, maar ook geen GDF.
Maar serieus, buiten dat, vind ik het echt te duur. Spendeer ik liever aan directe instructie, of iets dergelijks. Gratis (of met aanzienlijke korting), of uit naam van mijn werk zou ik er ook zeker naar toe gaan Ja (als ik vrij kon krijgen Knipoog Haha! ).

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 00:01

Zullen we 't weer over LDR gaan hebben nu?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 00:11

QQQQ schreef:
Vooral die tweede laat zien wat ik bedoel - veel van voor, weinig van achter Ja

Stuckelberger absoluut op en top klassiek gereden en getraind.
Die heeft nog nooit LDR gereden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 01:30

Mijn hemel... Q is nog steeds in de veronderstelling dat hij in de positie verkeerd persoonlijk door Anky te worden uitgenodigd Rolleyes Gestoord

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 10:07

Kafue schreef:
QQQQ schreef:
Vooral die tweede laat zien wat ik bedoel - veel van voor, weinig van achter Ja

Stuckelberger absoluut op en top klassiek gereden en getraind.
Die heeft nog nooit LDR gereden.

Kafue, het ging hier dan ook niet om het effect van LDR geloof ik. Het ging erom dat hoge punten scoren niet noodzakelijk wil zeggen dat alles goed zit.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 10:17

Oh sorry verkeerd gelezen. Maar goed dit zijn wel de mensen waarin bijvoorbeeld een blad als ST Georg wil laten zien dat het "vroeger" allemaal beter was. En dan zie je dus duidelijk dat dat niet zo is.
Dat jurys soms onverdiend punten geven is denk ik iedereen bekend.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 10:53

Paljassofie schreef:
Kafue, het ging hier dan ook niet om het effect van LDR geloof ik. Het ging erom dat hoge punten scoren niet noodzakelijk wil zeggen dat alles goed zit.

Dat was niet de reden dat ik die foto's plaatste hoor
Het zijn voorbeelden van ruiters die hun paarden klassiek opleidden en in een houding de baan door stuurden die door de klassiekers geprefereerd wordt: met de neus eruit, duidelijk voor de loodlijn.
Anne Grethe Jensen geeft nog het fijnste beeld, maar die andere twee... ik moet er niet aan denken om zo op die paarden te moeten zitten... wat een ramp! Die moeten zoveel ronder in het lijf, zoveel beter over de rug... zie je ook aan het gestrekte knietje in het voorbeen: paarden gaan totaal niet over de rug, duiken eerder met de schoft de grond in omdat die kop er zo op staat.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 11:57

Aimee schreef:
Mijn hemel... Q is nog steeds in de veronderstelling dat hij in de positie verkeerd persoonlijk door Anky te worden uitgenodigd Rolleyes Gestoord
Nee hoor lieverd Kusje , maar als ik wordt UITGENODIGD verwacht ik niet te hoeven BETALEN. Anders kan ik jou ook wel uitnodigen voor een uitgebreide vakantie Knipoog .
Aimee schreef:
Het zijn voorbeelden van ruiters die hun paarden klassiek opleidden en in een houding de baan door stuurden die door de klassiekers geprefereerd wordt: met de neus eruit, duidelijk voor de loodlijn.
Anne Grethe Jensen geeft nog het fijnste beeld, maar die andere twee... ik moet er niet aan denken om zo op die paarden te moeten zitten... wat een ramp! Die moeten zoveel ronder in het lijf, zoveel beter over de rug... zie je ook aan het gestrekte knietje in het voorbeen: paarden gaan totaal niet over de rug, duiken eerder met de schoft de grond in omdat die kop er zo op staat.
Zoals ik al enige malen zei: Met enkel de neus eruit, ben je er nog niet.
Met die voorbeenactie en dan het neusje op of achter de loodlijn, wordt het echter niets beter, in tegendeel.
Het enige dat dit laat zien, is dat de jury zich al langer roet in de ogen laat gooien door showende voorbenen. Dat verbaast mij niet zoveel.
Dat vroeger ook niet alles goed was, betekent nog niet dat wij nu alles maar moeten accepteren onder het mom van "dat is nu eenmaal zo".

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:50

Aimee schreef:

Ik had het over de discussie met de foto's in het algemeen. Dus vanaf de eerste foto's, niet enkel over die van jou. Bloos

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:20

Wat deze foto's in ieder geval wel laten zien is dat de claims dat paarden doordat ze LDR getraind worden een verkeerd beeld laten zien niet klopt. Hier praat je over topruiters die klassiek trainen en ook een verkeerd beeld laten zien.

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 17:11

Karl, dat is een romme redering. Je kunt iets slechts niet goedpraten doordat een ander iets anders niet goed doet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 17:28

Nee hoor, dat is totaal geen domme of kromme redenering.

Er wordt zovaak op basis van foto's van een proef beweerd dat een LDR getraind paard slecht loopt en dat dat de schuld is van de LDR-training.

Maar blijkbaar kan je van elk paard een slechte momentopname laten zien, onafhankelijk van de training. En dat is totaal niet vreemd, maar een aantal mensen wil toch anders laten geloven.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:40

Karl66 schreef:
Nee hoor, dat is totaal geen domme of kromme redenering.

Er wordt zovaak op basis van foto's van een proef beweerd dat een LDR getraind paard slecht loopt en dat dat de schuld is van de LDR-training.

Maar blijkbaar kan je van elk paard een slechte momentopname laten zien, onafhankelijk van de training. En dat is totaal niet vreemd, maar een aantal mensen wil toch anders laten geloven.

Tenminste weet je dan, dat LDR het dan ook niet beter maakt. Kan je 't ook weglaten, toch Knipoog

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:12

[----]

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:38

QQQQ schreef:
Tenminste weet je dan, dat LDR het dan ook niet beter maakt. Kan je 't ook weglaten, toch Knipoog

De drie foto's zijn op goede momenten van die combinaties genomen, ze staan in boeken als voorbeeld voor hun goede prestaties. Als je die naast goede foto's van Anky zet, dan geeft dat toch een duizend keer beter en fijner beeld... wil je dat vervolgens koppelen aan de training (het is natuurlijk aan nog vele andere factoren te koppelen) dan heeft LDR dus weldegelijk z'n positieve werk gedaan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 00:04

Maar het blijven momentopnames...
Je kunt aan de hand van dergelijke foto's nooit een zuivere conclusie trekken.

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 08:59

Yvonnelind schreef:
Maar het blijven momentopnames...
Je kunt aan de hand van dergelijke foto's nooit een zuivere conclusie trekken.

Precies!
En in die tijd hadden ze heel eenvoudige camera's. Een fotograaf stond er één keer bij en deed 'klik'. Dat was dan de foto.
Als Anky rijdt staan er tig fotografen omheen met enorme lenzen die aan één stuk door klikken.
De fotografen zijn erg veel tijd kwijt met het uitzoeken van de mooiste beelden. En dan bedoel ik niet alleen die van Anky, maar die van iedereen. Alle net-niet mooie foto's worden weggegooid.

Het hele proces van fotografie is enorm veranderd. Je kunt die oude foto's dus gewoon niet vergelijken met een nieuwe foto.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:25

Exact. Voor elke goed-moment-foto van Anky, gooien ze honderden, of zelfs duizenden foto's weg! (en zelfs dan mankeert er vaak nog hetzelfde aan als in die drie foto's van Aimee).

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:06

Voor een goede foto van mij gooi ik ook heel veel weg Haha! Haha!
Rare drafmomenten, net niet lekker nageeflijk, zit ik zelf weer nèt even voorover, paard schudt vlieg weg, etc etc.
Lang leve de techniek...

Als we jouw op de foto zetten wanneer je aan het rijden bet Q, hoeven we dan niks weg te gooien..?
Volgens mij is het bij iedereen zo en dan nog kunnen we er geen conclusies aan verbinden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:11

Dus eigenlijk kunnen we niet weten of alles vroeger beter was, want de techniek was toen nog niet afdoende Vork
Prima, maar dan kan dus ook niet gesteld worden dat klassiek zoveel beter is dan LDR (op basis van foto's) Haha!

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:14

Geweldig dat deze discussie nog steeds bezig is!! een open eind lijkt mij!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:23

Yvonnelind schreef:
Voor een goede foto van mij gooi ik ook heel veel weg Haha! Haha!
Rare drafmomenten, net niet lekker nageeflijk, zit ik zelf weer nèt even voorover, paard schudt vlieg weg, etc etc.
Lang leve de techniek...

Als we jouw op de foto zetten wanneer je aan het rijden bet Q, hoeven we dan niks weg te gooien..?
Volgens mij is het bij iedereen zo en dan nog kunnen we er geen conclusies aan verbinden.
Zeker weten gooi je er dan veel weg (hoop ik Haha! ).
Je kan inderdaad op basis van wedstrijdfoto's van vroeger en nu niet tot de conclusie komen dat het één van de keren nou zoveel beter is/was. Heb ik tenminste ook nooit beweerd - ik vind het argument "vroeger was dit of dit ook slecht" nooit een sterke om de "misstanden" van nu goed te praten .
Wel kan je bekijken hoe de training eruit ziet, zowel life als op film en foto's, van LDR en de zeldzame echte klassieke ruiter.
De STAPELS foto's die van LDR-trainingen een afschrikwekkend beeld opleveren (in "oefeningen" die zo bedoeld zijn), spreken wel boekdelen - en dat zijn dan foto's van de toppers die dit toepassen, geen prutsers o.i.d.
Bij de echte klassiekers zal je dat soort beelden niet te zien krijgen, of het is een zéér ongelukkig moment - zeker niet de bedoeling.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:10

Dat foto's van LDR zoals het bedoeld is niet om aan te zien is, dat is een mening. Jouw mening, de mening van anderen, maar niet de mening van iedereen. De echte pro's vinden het er waarschijnlijk juist heel goed uit zien.
Misschien vinden die juist de plaatjes van de zeldzame echte klassieke ruiter wel veel minder.
Het zegt dus allemaal helemaal niks! Haha!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:21

Yvonnelind schreef:
Dat foto's van LDR zoals het bedoeld is niet om aan te zien is, dat is een mening. Jouw mening, de mening van anderen, maar niet de mening van iedereen. De echte pro's vinden het er waarschijnlijk juist heel goed uit zien.
Misschien vinden die juist de plaatjes van de zeldzame echte klassieke ruiter wel veel minder.
Het zegt dus allemaal helemaal niks! Haha!

Als die echte pro's dat heel goed vinden dan vergeten ze toch veel van de "basisprincipes" die ik altijd geleerd heb en naartoe werk... want die zijn toch vaak zoek op die foto's Bloos
Het zijn natuurlijk inderdaad maar foto's, maar QQQQ stelt hierboven toch zeker iets interessants.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:06

Het is maar wat je interessant vindt. Iedereen die ooit wel eens foto's heeft gemaakt van mensen of dieren die aan het (kracht)sporten zijn weet dat ongeveer 90% in de prullenbak gaat, tenzij ze daarmee anti-LRD willen propaganderen natuurlijk Knipoog