Peetstap: uit het andere topic uitgespit, enkele reacties bij elkaar
Citaat:
Je thermometer is het geluid van de koker, dat moet verdwijnen en de verticaal.
Het maximum punt van oprichting dat je paard nu aankan vind je terug op het moment waar hij achter de verticaal gaat komen.
Alle oprichting komt van achter uit, de voorkant is als een slappe hengel die een beetje doorhangt tot aan de hand.
Hoe meer echte oprichting hoe lichter voor wordt, in een correcte passage komt het paard doordat het de hals sterk opricht zelfs weer duidelijk voor de loodlijn.
Citaat:
Wat interessant van die koker trouwens, dus hij heeft juist spanning als je die hoort! Nooit geweten. Vandaag heb ik hem niet gehoord trouwens
Over dat geluid van de koker, ik heb juist het gevoel dat hij het doet als hij lekker loopt... Hij begon vandaag weer even maar toen was hij echt super mooi vwnw. Hij deed het niet de hele tijd.
Citaat:
Oh en nog een vraagje Simpelman, je zei dat het geluid van de koker door gebrek aan ontspanning komt, heb je ook een onderbouwing daarvoor? Ik vraag het me al jaren af, dus ik ben heel benieuwd naar het 'snap' gedeelte.
Citaat:
Het is mij ervaring dat wanneer je de koker hoort er spanning en terughoudendheid in het paard is.
Wanneer je hem zich veilig laat voelen en vraagt zich te geven en los te laten, dan stopt dat geluid.