Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 14:38

Horseware schreef:
Helaas zit er nog steeds wat zwelling rond de wond en kan het volgens de kliniek nog maanden duren voordat dat weg is en we weer volop mogen trainen.

Een weekje tweemaal daags Calandulazalf zou goed kunnen helpen.

Afbeelding

Starbreeze

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:41

Is de wond verder dicht HW? Vraag anders eens of Heparine gel niet zou kunnen werken, dat trekt het vocht eruit.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:44

De wond is helemaal dicht en ziet er mooi en rustig uit.
Ik betwijfel of het vocht is in de zwelling. Ik denk eerder bloed? Vochtafdrijvers door het voer werken namelijk ook niet terwijl je daar normaal gesproken hele dunne beentjes van krijgt.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:55

Die heparine gel heb ik eens gekregen toen mn paard een soort van blauwe plek had (en dus zwelling) paar dagen gesmeerd en weg was het.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:56

Hepa gel 60.000 van Lichtenstein.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:41

Starbreeze schreef:
Hepa gel 60.000 van Lichtenstein.

Ff gelezen wat het doet maar dat ziet er goed uit. Ik kan het alleen nergens te koop vinden :(

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:48

Het is officieel voor humaan gebruik, zou kunnen dat het uit Duitsland komt, op mijn tube staat alles in het Duits. Ik kan je anders het tel. van mij DA geven als je er wat in ziet.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:55

Is dat niet hetzelfde als compagel?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:56

Starbreeze, lekker zandneusje!!!
Waarom heeft ie eigenlijk een oornetje op?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:58

Compagel lijkt ongeveer hetzelfde. Daar kan ik wel aan komen zo te zien.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:02

Het was ook wel vreselijk dik

Afbeelding

Het is z'n bovenbeen, niet z'n sprong zoals de meesten denken als ze de foto zien.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:06

Zo dat is een flinke zwelling. Is deze foto van vandaag? Zou inderdaad wel eens opgehoopt bloed kunnen zijn. Soms maken ze wel eens een gaatje in de huid om het eruit te halen.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:08

Dit was dag 2. Nu is het uiteraard al een stuk dunner, maar er zit nog wel een halve pingpongbal op zeg maar (waar het hier nog een halve volleybal was).

Openmaken wilden ze niet omdat het steriel was en de kans op infecties wilden vermijden

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:24

damian23 schreef:
Starbreeze, lekker zandneusje!!!
Waarom heeft ie eigenlijk een oornetje op?

Dat is zijn wintermutsje tegen koude oren, hoezo?

Spoiler:
Nee geintje ;)
Heb met de chambon gereden en meneer houdt niet zo van die gespjes achter zijn oren, blijft ie schudden. Met netje nergens last van.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:26

Wow was écht dik HW!
Compagel kende ik nog niet maar zit zo te zien hetzelfde ingrediënt in.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:16

Ik vroeg me dat af omdat het nogal koud is voor vliegen. Maar jij gebruikt een vliegennetje als wintermutsje. Heeft ie dan zulke koude oortjes?
Bij divoza hadden ze leuke rode met bont voor de kerst. Ik denk dat die nog warmer zitten. Alleen loop je misschien een beetje voor gek {:)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:20

Hw, ik dacht dat die foto van vandaag was (schrok eigenlijk). Ik gebruik zelf voor dit soort zwellingen leovet cold pack. Er zit alleen iets in waardoor je paard niet meer door de dopingcontrole heen komt, maar het is wel heel fijn spul.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:23

damian23 schreef:
Hw, ik dacht dat die foto van vandaag was (schrok eigenlijk). Ik gebruik zelf voor dit soort zwellingen leovet cold pack. Er zit alleen iets in waardoor je paard niet meer door de dopingcontrole heen komt, maar het is wel heel fijn spul.

Gelukkig niet! Dan was ik er ook niet op gestapt hoor :+

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:53

damian23 schreef:
Ik vroeg me dat af omdat het nogal koud is voor vliegen. Maar jij gebruikt een vliegennetje als wintermutsje. Heeft ie dan zulke koude oortjes?
Bij divoza hadden ze leuke rode met bont voor de kerst. Ik denk dat die nog warmer zitten. Alleen loop je misschien een beetje voor gek {:)

Ehm, heb je mn spoiler niet opengeklikt? :D :))
Was een grapje haha, ik gebruik dat netje als ik met chambon rij, hij gaat altijd schudden als hij die riempjes achter zn oren voelt, met netje nergens last van ;)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:23

:o? Ik heb net pas ontdekt wat een spoiler is :o

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:38

_O-

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:09

Had hier iemand laatst niet een vraag over een scheef hangende staart? Ik las daar toevallig gisteren nog wat over. Losgelatenheid kan je ook herkennen aan een pendelende staart. De staart maakt deel uit van de wervelkolom en een scheve staart duidt bijna altijd op verkramping/spanning.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 10:12

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 10:14

En voor wie geen Facebook heeft, hierbij een kopie van de tekst zonder images

Could my horse benefit from the Tellington TTouch Method Tailwork?
5 december 2014 om 18:01
Reasons to use TTEAM Tailwork include preparing a horse for competition or to help warming him up, connecting him/her from poll to tail -through its entire body body, releasing tension; increasing flexibility, encouraging engagement of the hindquarters; bringing the back up and helping balance and more.

As a non-habitual movement, tailwork gives the horse's nervous system a new experience and the horse's brain a way to learn in a non-threatening way. Tailwork can prepare a nervous, un-handled horse for tail grooming; help a horse become accustomed to a crupper; prepare a maiden mare for breeding and, during breeding season, prepare mares for palpation. Tailwork assists in the recovery of endurance or event horses or, in general, horses who have been stressed or fatigued. And in some cases of colic, tailwork can help.

Tailwork can also helps horses who kick,who are afraid of things behind them such as other horses or loud noises, who scramble in the trailer, who scoot forward or tuck their tails, who carry their tails to the side or at an odd angle. It can help horses who have trailering difficulties.

Horses who wring or switch their tails profit from tailwork. And yes, we still have to address the other possible problems that tail wringing or switching indicate. Perhaps the saddle doesn't fit properly, or the horse is experiencing tension or soreness in his neck or shoulders or body. Switching or wringing might be the only way that a horse can express his tension and discomfort.

Horses who have their tails wrapped or set for the show ring can find tailwork helpful. Consider what happens when a horse, whose whole tail is wrapped in a sock or a bandage, swishes its tail. The horse is constantly flailing itself with a hard object: its encased tail. If it has tension in its body, this will certainly aggravate the condition. Attention to the whole horse and its tail in the form of TTouch and tailwork will increase circulation and release tension besides giving the horse a chance to feel its tail in pleasant ways.

If a tail has been damaged in a fall or some other kind of accident or if a horse had a nerve block done on its tail, TTEAM tailwork can facilitate healing or at least encourage a more effective use of the hind end. Endurance horses who have their temperatures taken by many strangers will appreciate tail work.

A clamped tail usually indicates tension or fear of things behind. Horses also can have dishrag, loose or squishy tails. This kind of tail suggests a lack of connection, coordination or self-confidence and you have to be extremely careful what KIND of tailwork you do. "

Excerpt from: Working the Tail the TTEAM® Way by Linda Tellington-Jones

© Linda Tellington-jones & The Tellington TTouch Method.

To learn HOW TO do tailwork correctly and pick the right technique based on how your horse hold it tail and uses it, and to integrate this helpful practice into your regular horse care, please check out our "The Ultimate Training and Behavior Book" available on Amazon or at: http://www.ttouch.com/shop/index.php

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:20

Ik had gisteren nog de ultieme schriktraining gehad. zoals jullie weten woon ik bij een waterberging/natuurgebiedje. In de zomer heb je hier paartjes meerkoeten die hun gebiedje fel verdedigen, dus dan zwemmen er slechts 2 naast de bak. Alleen in de winter gaan ze samenscholen en dan zitten er zo ineens 40. En als je dan de bak inkomt heb je wel eens kans dat er ineens 40 te gelijk het water in duiken. Zo gisteren ook. Dus wij gingen een soort van veedrijven. Ik voorop en paardlief achter mij aan. Toen de kudde het water in schoot, deed de schat slechts een stapje naar achteren om vervolgens weer snel naast me te komen staan. Hij dacht vast, mochten ze toch gevaarlijk zijn dan wordt baasje als eerste opgegeten. En inderdaad, net als in het filmpje van die Mendez... tutuuteluut.... en dan denkt paard ook tuuuteletuut......

Ik dacht alleen in de middag dat hij dat veedrijven iets te letterlijk had genomen toen ik hem gek zag doen in de paddock en er een bruine schim uit de paddock schoot. Het ging eigenlijk te snel om te zien wat er gebeurde, maar ik ben naar buiten gegaan en daar lag een haas in de sloot. Ik heb die haas de wallenkant op weten te krijgen en hij is vervolgens het bos bij de buren in gegaan. Op drie poten....
Dus ik dacht al dat ik een killerpaard had, maar mijn man denkt dat die haas is aangereden en versuft de paddock is in gegaan. Er woont hier namelijk ook een haas, maar die komt echt niet in de paddock als de paarden buiten staan. En ik kan me ook niet voorstellen dat mijn paard hem een rotschop heeft gegeven terwijl die daarvoor nog relaxt aan zijn hooinet stond te eten.