Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
QQQQ schreef:Je moet in je training van hooguit één uurtje per dag héél verkeerd bezig zijn om dat op die overduidelijke wijze terug te zien (en zelfs DAT zien velen niet, al ga ik er vanuit dat Anky en haar staf dat wel zien).
Ook ga ik er vanuit dat de meeste LDR trainers niet ZO slecht bezig zijn, wat nog niet hoeft te betekenen dat het wel ok is.
Je mag dus best wel de training beoordelen op wat je in de training te zien krijgt, onafhankelijk van of het er buiten die training om goed & vrolijk uit ziet.Yvonnelind schreef:Dat weet ik wel zekerIk denk dat Anky ervan overtuigt is dat ze op een juiste manier met haar paard omgaat, denk je niet?![]()
! (ook dat breng ik als een feit, ga je daar ook commentaar op geven nu?)
Kafue schreef:Een foute training van maar een uur per dag is na enige tijd al duidelijk waarneembaar bij het paard.
Paljassofie schreef:Ik besef meer dan jullie dat Beau zijn rug wegdrukt, maar jullie kunnen natuurlijk niet weten hoe hard hier aan gewerkt wordt, ik heb eindelijk na lang zoeken een goede instructrice gevonden en Beau gaat al een heel stuk beter ( laatste 2 foto's geloof ik)
Ik ken mijn paard goed genoeg om dit wel te zien in de omgang als het echt zichtbaar zou zijn.
edit : vergeet niet dat dit paard al zijn hele carriere zijn rug MOEST wegdrukken, hij heeft het dus altijd gedaan, dus is er geen verschil in de omgang, toch?
Citaat:Tyrza : dus de mensen die het (principieel) niet WILLEN ervaren moeten dan maar hun mond houden over LDR? nou leuk, maar dan wordt het een nogal eenzijdige discussie, denk je niet?
Paljassofie schreef:waarom kan jij dan op basis van een website bepalen wanneer dit zinloos is ? Foto's van onze draver... zegt meer over jou dan over mij...
Als ik DENK dat LDR ongezond is wel dat niet zeggen dat ik mij beter voel, ik heb zelf ook aangehaald dat ik waarschijnlijk ook dingen verkeerd doe.
Wat zie jij dan?
Kafue schreef:Ik denk niet dat dit (even duidelijk waarneembaar) het geval hoeft te zijn bij ELKE vorm van foute training.Een foute training van maar een uur per dag is na enige tijd al duidelijk waarneembaar bij het paard. Het paard zijn natuurlijk gangwerk verdwijnt namelijk, de ruimte het gemak. Het is also duidelijk zichtbaar. En ja ik praat uit ervaring.
SuperPepeijn schreef:Jahoor.Q, denk jij dan dat je met een foute training hoog kan scoren?
QQQQ schreef:Dan kan je blijven lu||en hier maar dat is zinloos, jij moet duidelijk bij de jury zijnSuperPepeijn schreef:Jahoor.Q, denk jij dan dat je met een foute training hoog kan scoren?
Zeker in een jurysport.
SuperPepeijn schreef:Die mogen hier ook meedoen hoorDan kan je blijven lu||en hier maar dat is zinloos, jij moet duidelijk bij de jury zijn
SuperPepeijn schreef:Definieer kwaliteit
Ik denk niet dat ik veel punten zou krijgen als mijn paard volledig ongecontroleerd maar met veel show zijn proef zou lopen.
SuperPepeijn schreef:Bijvoorbeeld: het paard dat met veel voorbeen een uitgestrekte draf laat zien, maar achter niet meekomt, wint 9 van de 10 keer van een correcte uitgestrekte draf die iets minder spectaculair is.Definieer kwaliteit
Ik denk niet dat ik veel punten zou krijgen als mijn paard volledig ongecontroleerd maar met veel show zijn proef zou lopen.
Kafue schreef:Precies dat soort dingen bedoel ik.dat is me wel eens geluk. Paard showde door de proef maar ik had het gevoel er helemaal niets over te vertellen te hebben.
Was overigens nog in mijn oude rijden hoor.