Imo kan extreme LDR niet goed toegepast worden, maar dat is dan weer mijn mening.
En dan ga ik maar niet akkoord met de mensen die extreme LDR toegepast hebben, ik geloof niet dat ik dat zelf ooit zal toepassen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvonnelind schreef:Dat is niet jouw eigen mening, maar de mening van de beheerders van die sites.
Yvonnelind schreef:Ik denk dat je zelf toch wel een beetje inzicht moet hebben in het paard en de dressuur voordat je zo zwart wit kunt oordelen als jij doet.
Tyrza schreef:Paljassofie, in dit topic zitten ook een hoop mensen die uit eigen ervaring weten hoe het is om met deze manier van trainen om te gaan. Het gaat in dit geval er dan ook niet om dat iemand het doet omdat deze toevallig een x aantal gouden medailles in huis heeft. Het gaat erom wat ze zelf ervaren hebben.
Tyrza schreef:Pfff ik heb al zo vaak antwoord op dat soort vragen gegeven art Uma...
Paljassofie schreef:Als dat correct is dan heb je gelijk, maar ik bedoel dus in de mate van eerlijk, vanuit het welzijn van het paard.
Nu, ik heb de DVD niet gezien, heb wel haar site en andere sites rond LDR uitgepluisd.
Als het niet paardvriendelijk is bij "zomaar iedereen" dan is dat volgens mij ook onpaardvriendelijk bij een topruiter.
Ik heb op de vele foto's geen paarden gezien die tegelijkertijd extreem LDR liepen EN een correct rug-en achterhandgebruik toonden. En het lijkt mij voor die paarden ook simpelweg onmogelijk die 2 te combineren.