Aimee schreef:Dat ben ik helemaal me je eens, ik denk dan ook dat Anky met elk systeem dat lichtheid tot gevolg heeft goed kan rijden. De ideeen van been geen hand etc, enigszins flexen (inbuigen) hebben veel goede kanten en daar is snel overeenstemming over. Het gaat altijd over de extremen, wanneer is de grens bereikt? En laten we wel wezen, de keus is (nog) aan de ruiters, de publieke opinie wordt in onze televisie maatschappij bepaald door imago's en beelden en daar is extreem LDR iig niet in het voordeel.... het gaat me om de enorme hoeveelheid ruitergevoel en fijne motoriek die Anky heeft.
Aimee schreef:Verder was het aanhalen van het niet altijd juist zijn van klassieke rijkunst helemaal geen argument, het was een voorbeeld van een situatie waarin zowel een klassieke ruiter als een LDR-amazone niet bepaald vriendelijk met de hand reden.... wat echter in beide gevallen zo zijn doel had op dat moment.
Maar, er is een verschil, als de extreme LDR houding tot "normale houding" wordt geponeerd, en niet als een "foutje", is er wat mis. Bij de klassieke ruiters zijn er ook "foutjes", maar niemand neemt aan dat het zo hoort of goed is.
Aimee schreef:Natuurlijk is het wel onzin om LDR af te vallen omdat er momenten zullen zijn dat het er niet vriendelijk uitziet... terwijl ditzelfde geldt voor klassiek. Dan mag het gehele argument "al dan niet vriendelijk eruit zien" niet meer gehanteerd worden, voor beide methoden.
Op het moment dat extreem LDR als een "foutje" wordt gezien, is er ook geen probleem. Fouten maken we allemaal en hopelijk verbeteren we zover dat dat steeds minder gebeurd. Ik hoor alleen LDR voorstanders niet zeggen: "Extreem LDR is een foutje".
En ik ben wel van mening (maar ik ben dan ook meer malen voor romanticus uitgemaakt