Jennyxx schreef:Ik twijfelde nog even of ik niet die osteopaat weer terug moest laten komen. Zij kreeg het lendenen gebied wel zichtbaar losser. Maar de verbetering onder het zadel was minimaal en nu weer terug bij af. Ze zei wel dat er nog een behandeling nodig zou zijn.
Ik zou (even op basis van de filmpjes die ik nu gezien heb) naar de kliniek gaan en in ieder geval foto's laten maken van de rug, echo van de rug en een echo van de SI-gewrichten. Mijn eerste idee is ook de lendenen of SI gewrichten, omdat hij in in die regio niet lijkt te buigen, maar ook pijn in de landingsfase (dus meer in de schoftregio) kan een reden zijn dat ze niet meer voorwaarts willen en zich strak houden.
Persoonlijk heb ik de stelregel dat ze echt duidelijk moeten verbeteren na één behandeling. Daar zijn natuurlijk een aantal uitzonderingen op, maar als zijn probleem alleen strakke spieren in het lendenen-gebied zou zijn, dan zou ik wel verwachten dat dat in ieder geval na één behandeling een duidelijke verbetering zou geven.
Als dat niet zo is, zou ik graag willen weten wat het onderliggende probleem is.