Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Starbreeze schreef:Mijn paard is eigenlijk helemaal niet kijkerig, dat is het grappige, kan hem ook zelf laden op de trailer etc. maar hij moet gewoon alles bijhouden met zijn nieuwsgierige hoofd, wil alles zien en is snel afgeleid.
Ik herken veel in jouw verhaal Biscaya.
Sizzle schreef:Daar ben ik het niet mee eens.
Je kunt een paard ook niet eeuwig thuis houden in de hoop dat hij spontaan uit een boekje leert hoe hij met wedstrijd stress om moet gaan.
Dat leer je enkel door te doen waarna je weer verder kunt trainen.
Ik heb verder nog niet veel gelezen vandaag. Zag nieuwe filmpjes langskomen.
Anne, ik zal even terug kijken.
Horseware schreef:damian23 schreef:Even lekker off topic, maar voor de mensen die een kneveltrens willen aanschaffen, Divoza heeft 25% korting. Ik heb net de Stubben Wiener besteld. Ik ben heel benieuwd wat paardlief er van vindt. Dan haal ik ook mijn neusriem er af. Ik heb die zo los zitten dat ik eigenlijk niet weet wat voor functie deze heeft.
Zo'n bit lijkt mij ook heel interessant omdat het een combi is van een kneveltrens en watertrens.
damian23 schreef:Die van mij absoluut niet! Bij te veel adrenaline (na heftig geschrokken te zijn) raakt hij in een soort bui waarbij het echt even een tijdje duurt voordat er weer mee te praten valt. Dan moet ik hem echt even rustig met hem praten en over zijn hals aaien. Ik moet zeggen dat ik van voer ben veranderd en geen bui meer heb gehad. Ik gaf eerst pavo care4live, maar daar schijnt iets in te zitten waar sommige paarden heftig van worden (dacht collageen). Nu voer ik luzerne met een goede vitaminekorrel (Balancer Pro)