Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElineCath schreef:Ik heb al eerder foto's in dit topic geplaatst en vind het commentaar altijd erg fijn. Ben ook altijd al een meelezer geweest. Daarom ben ik benieuwd wat jullie van deze nieuwe beelden vinden.
Ik zelf vond het erg fijn gaan vandaag, maar uiteraard heb ik ook mijn eigen verbeter punten. Ik moet mijn handen iets lager dragen en uit mijn stoelzit komen. Max mag actiever van achter en wat meer eruit komen aan de voorkant.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Citaat:Ziet er netjes uitJe ziet dat jullie nog een klein beetje "tegen elkaar zijn" qua energie. Als je de foto van Ingrid Klimke bekijkt
, dan zie je dat het paard en de ruiter allebei duidelijk met hun energie naar voren gaan. Er is geen frictie. Jij zit nog een klein beetje achterover en je paard gaat een beetje naar achter/beneden.
Zit je vooral door?
Een beetje een aanname vanaf deze foto's (iemand merkte het al op over de stelling), maar ik denk dat je nog heel veel kan winnen door te werken aan souplesse en lengtebuiging beide kanten op. Ik zou niet actiever rijden dan dit. Waarom zou je zelf op dit moment actiever willen rijden?
ElineCath schreef:Lengtebuiging werk ik heeeeel veel aan tijdens de lessen!Met actiever bedoel ik niet sneller, ik rijd hem namelijk soms al teveel over zijn eigen tempo, maar ik bedoel meer opwaarts, krachtiger.
Simpelman schreef:mag ik er aan toevoegen dat je in deze fase extra voorzichtig moet zijn wie er nog meer op je paardje "mag" rijden...Een brede lach, plezier, licht, verend, maar pas op, je bent nu "binnengekomen bij je paard", hij heeft zijn verdediging afgelegd en dat dwingt je tot heel grote zorgvuldigheid en tederheid anders gaat hij weer op slot.
Simpelman schreef:Tsjeempie @Peetstap!
Een normale reactie....
damian23 schreef:en dan buigt hij maar dan voelt het inderdaad "wobbelig" aan en de aanleuning wordt ook rommelig (te hoog of hij gaat heel rond lopen) wat hij na een rondje wel weer herstelt.
Peetstap schreef:Simpelman schreef:mag ik er aan toevoegen dat je in deze fase extra voorzichtig moet zijn wie er nog meer op je paardje "mag" rijden...Een brede lach, plezier, licht, verend, maar pas op, je bent nu "binnengekomen bij je paard", hij heeft zijn verdediging afgelegd en dat dwingt je tot heel grote zorgvuldigheid en tederheid anders gaat hij weer op slot.
Kan helaas uit eigen ervaring vertellen, dat je zomaar maanden terug wordt gezet in wederzijds vertrouwen, als iemand goedbedoeld op je paard rijdt die deze fase niet aanvoelt.