Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Abacab schreef:murphy102 schreef:Het hoge voorbeen van Totilas.
Hoé kan het dat het ogenschijnlijk líjkt of de takt zuiver is in de uitgestrekte draf. Dat kán de draf niet zijn, zuiver, maar wordt toch aardig verbloemd.
Het achterbeen dat niet mee doet in de uitgestrekte draf zal eerder de bodem bereiken als het voorbeen, wat dus betekent dat de takt niet meer klopt. Hoé wordt dat "getrict"?? Zelf denk ik dat het ergens gecompenseerd moet worden in het zweefmoment, maar hoé en wát, dat kan ik niet geanalyseerd krijgen.
Heeft iemand enig idee wat er precies gebeurt en hoe het líjkt of het correct is, wat het dus nooit kán zijn??
En als je de tape op slow motion zet?
Professor schreef:Denk dat er weinig ruiters in de wereldtop zijn op het moment die zo makkelijk der Einer rijden, bijna geen hulpen te zien, een lichte aanleuning, kauwende paarden dat noemde iemand onrustige mond, logisch tegenwoordig snoeren ze de neusriem zo strak dat het paard geen millimeter hun mond open maken kunnen.
Needje schreef:Iemand is needjeEn ja, ik vind die mond zonde van het plaatje. En mijn paard zijn neusriem zit nooit strak. Wat daar zie ik de meerwaarde niet van.
Maar goed, mijn paard is zo slecht gereden dat ie niet met mond open kauwt.
Needje schreef:Professor: Dat ik niet kan rijden hoeft mij niet verteld te worden. Dat weet ik al.
En mijn paard ook.
Maar een mond zo ver open door een correcte ophouding. Daar schrik ik eigenlijk wel van.
Mijn kaken kunnen nl gewoon van elkaar zonder dat mijn mond daar voor open hoeft.
En een paard kan ook kauwen zonder de mond te openen. Dus ik zie het toch als iets negatiefs als de mond zo ver open gaat.
piepenfiets schreef:Die geit ben ik wel eens tegengekomen in een boek over circuskunsten.Murphy wat was het antwoord van dhr Heuschmann?Heeft het te maken met de buiging in de sprong?
edit:zie plaat Professor