Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Horseware schreef:Ik ben wel benieuwd wat jullie dan van deze proef vinden van Timo en mij (sommigen hebben hem al gezien in een vorig topic):
[ Video ]

) en dat is niet iets wat weg gaat door even wat anders of vaker te doen. Aard van het beestje zeg maar.
Dat zou ie vroeger nooit gedaan hebben. Ook de overgangen worden steeds mooier. Het lijkt wel of hij dansend van draf naar stap gaat. Ik moet er dan ook goed op letten om mijn handen heel stil naar voren te houden. Heel iets terugwerken en het hele mooie is weg. Zo attent en gevoelig is hij nu. Waar hij vroeger een bulldozer was en ik hem in zn mond op de rem moest trekken. Ik kan me haast niet meer voorstellen dat hij vroeger zo was!
het bewijs dat paarden graag voor je willen werken! Simpelman schreef:Paarden krijgen hierdoor zelfvertrouwen en gaan daarmee zélf beslissingen nemen, anders dan ze opgelegd te krijgen.
Maakt naar mijn idee niet veel uit waar je het vandaan haalt. Parelli en Tristan Tucker zijn makkelijk te volgen, deels met e-learning (kan je lekker zelf ermee stoeien
) en deels met goede begeleiding in Nederland.
) ben ik gestopt met losrijden op concours. Reed dan thuis los, paard op de wagen, op de parkeerplaats nog even stappen en dan starten.