Als ik na jaaaren weer ga fitnessen heb ik ook spierpijn.
Ik zeg dat als je steeds (iedere keer als je rijdt) spierpijn hebt, dat je dan iets niet goed doet
Daar blijf ik bij
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Daar blijf ik bij
hestejente schreef:Nou... als je weer gaat rijden doen je spieren pijn juist omdat paardrijden kennelijk een sport is. Anders had ik ook de dagen nadat ik de eerste paar keer gereden had ook wel normaal kunnen lopen. Als ik morgen intensief ga turnen/honkballen/speerwerpen/verzin het maar heb ik daar net zo veel spierpijn van als wanneer ik weer voor het eerst rijd. Omdat dat nu eenmaal zo is bij sporten. De vraag was toch of wij paardrijden een sport vinden?
Yamcha schreef:Merel_Brit schreef:Mijn vriend beweerde ook altijd dat paardrijden geen sport was. Ik heb hem wel zover gekregen eens een lesje van een half uur te nemen. Moet er wel bij zeggen dat het een natuurtalentje is, maar dat ter zijde.
Hij had de volgende dag spierpijn in spieren waarvan hij niet eens wist dat hij ze had! Nu piept hij wel anders![]()
En als paardrijden geen sport, of intensief is...hoe kom ik dan aan al die spierpijn vandaag? Toch vast niet van die strandrit van gister?
Als jij steeds spierpijn hebt doe je gewoon iets niet goed.
Als je het goed doet, hoor je namelijk geen spierpijn te hebben. Ik ben dus bang dat dit meer zegt over jouw onkunde als over het paardrijden op zich. Maar leuk geprobeerd

maar toch zie je die mensen denken..,
. (kunnen ze de volgende dag niet meer traplopen en voelen ze ineens hun buikspieren
). Daarna heb je nooit meer last van dat gezeur
Zamora schreef:Er komt zoveel meer bijkijken maar mensen snappen dat niet, die hebben echt een bord voor hun kop
HorseyDude schreef:Ik blijf erbij dat paardensport WEL een sport is... moet je eens kijken hoeveel mensen de sport alleen al hier in ons kikkerlandje beoefenen...

Zamora schreef:nOekiiej schreef:Het is een beetje rondhobbelen op paarden, kan iedereen toch!
[/size]
nee en beetje tegen een bal aantrappen is dan weer wel een sport
Waratje schreef:Tuurlijk, er is zoveel meer: buitenritten (recreatief), springen, dressuur, horseball, lesrijden, verzorgen... terwijl voetbal... tja, net wat er is gezegd: een beetje knallen tegen een leren bal!HorseyDude schreef:Ik blijf erbij dat paardensport WEL een sport is... moet je eens kijken hoeveel mensen de sport alleen al hier in ons kikkerlandje beoefenen...
Dus nu telt het aantal mensen die er wat mee doen ook al als criterium? Het wordt steeds fraaier![]()
Boek van Sally Swift heb ik liggen en kom ik maar niet aan toe... blijft ook nog lekker een jaartje liggen, eerst afstuderen (is meer dan genoeg leeswerk) en mijn droompaard zoeken...
hestejente schreef:Waratje: heb jij dan de Europese Kampioenschappen tuinspitten gemist?
hestejente schreef:Yamcha! Ik ben eruit! Gister voelde ik het ineens, in de les rijd ik licht in draf en ik merkte zomaar dat ik dat te actief doe. Ga er aan werkenBoek van Sally Swift heb ik liggen en kom ik maar niet aan toe... blijft ook nog lekker een jaartje liggen, eerst afstuderen (is meer dan genoeg leeswerk) en mijn droompaard zoeken...
Waratje: heb jij dan de Europese Kampioenschappen tuinspitten gemist?
En droompaarden ook 
Waratje schreef:HorseyDude schreef:Ik blijf erbij dat paardensport WEL een sport is... moet je eens kijken hoeveel mensen de sport alleen al hier in ons kikkerlandje beoefenen...
Dus nu telt het aantal mensen die er wat mee doen ook al als criterium? Het wordt steeds fraaier![]()
Yamcha schreef:Laat Sally Swift dan anders liggen (die is goed hoor) en lees Heather Moffet, verlichte rrijkunst. Ze heeft verrassende inzichten. Qua hulpen, rijtechnisch is het niet veel nieuws, maar ze laat je begrijpen waarom je doet wát je doet.... erg fijn!