detour schreef:Vandaag heeft de mijne een lel gehad van een ander klein paardje en heeft dr griffelbeen gebroken. Vergis je niet in de kracht waarmee dieren elkaar corrigeren; een lel op het hoofd stelt werkelijk geen bal voor.
dabedoelik
dat krijg ik zelfs niet met een eind hout voor elkaar
, maar ik vind de vergelijking paarden onderling echt een heel ander iets dan mensen met paarden. Ik zie namelijk zoveel mensen die echt op de verkeerde manier straffen (vaak veels te laat, waardoor het paard er niets van begrijpt, of het komt door de ruiter zelf door bv. onduidelijke of tegenstrijdige hulpen/lichaamstaal dat het paard iets 'niet goed' doet enzovoort). Ik zie maar weinig mensen die echt correct reageren als er iets mis gaat. Want dat leer je meestal niet op de manege e.d.
ik ben echt nooit boos op een paard

ik rij een paard die is normaal heel voorwaarts maar ze is 4/5 maanden onder het zadel maar nu heeft ze door dat ze ook met haar hoofd kan 'gooien' onder het zadel en pas had ik les niks aan de hand maar op een gegeven moment vond ze dat ze wel klaar was en ze wou niet meer vooruit nou toen heb ik de zweep er aleen nog maar bij gepakt hij wist derect dat de maat vol was en het was over maar dan sla ik nog niet eens.
Apart....!