Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:19

Ik kan daar geen uitspraak doen achter de computer, mischien moet je anky even bellen om eens te vragen of je een eigen onderzoekje naar de stress factor en rollkur omstandigheden kan doen. Aangezien je blijkbaar toch al veel kennis hebt Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:21

Doe dan ook geen uitspraak over onderzoeken mbt DNA achtr je p.c. e.d. en laten we weer ontopic gaan. Knipoog

Een beetje paardenmens weet dat venijnig met de staart zwiepen, verkrampter lopen en je als paard laten verkrampen met spanning te maken heeft ipv ontspanning en daar hoef je geen deskundige voor te zijn. Jij wel?... Koe

Odyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:23

Nee, voor mij is er geen discussie. Anky bedenkt zelf haar methodes, en beinvloed daarmee de hele Nederlandse paardensector.
Wanneer je terug kijkt naar boeken van vóór Anky's tijd, zie je dat men toen nog keek naar de klassieke methodes.
Anky wordt goed beoordeelt omdat zij 'hip' is en het beeld vormt. Iedereen denkt tegenwoordig dat ie net als anky moet rijden, maar NEE!

Een paard van 5 dat hoger dan M loopt is echt niet verantwoord

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:25

detour schreef:
Doe dan ook geen uitspraak over onderzoeken mbt DNA achtr je p.c. e.d. en laten we weer ontopic gaan. Knipoog

Een beetje paardenmens weet dat venijnig met de staart zwiepen, verkrampter lopen en je als paard laten verkrampen met spanning te maken heeft ipv ontspanning en daar hoef je geen deskundige voor te zijn. Jij wel?... Koe

Ik zie geen uitspraken meer jij?

Spijtig dat je alleen uitspraken wilt maken zonder je erin te willen verdiepen, het zou een verrijking zijn geweest Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:25

Daar ga ik HELEMAAL in mee...
Maar als je hip wilt zijn en een Anky wannebe bent moet je natuurlijk al wel Z zijn dan, want anders haal je het neit natuurlijk!

(Hoor S vd Laarse nog, zowel ruglier arts als osteopaat in een van haar colleges:" Veel paarden sterven voor hun 7de in Nl omdat ze dan al kapot zijn gereden in de dressuur, versleten, artrose, alles moet snel)...

maar een trend is een trend he? Koe

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:29

detour schreef:
Maar als je hip wilt zijn en een Anky wannebe bent moet je natuurlijk al wel Z zijn dan, want anders haal je het neit natuurlijk!

(Hoor S vd Laarse nog, zowel ruglier arts als osteopaat in een van haar colleges:" Veel paarden sterven voor hun 7de in Nl omdat ze dan al kapot zijn gereden in de dressuur, versleten, artrose, alles moet snel)...

Oh, maar das vast nog niet wetenschappelijk bewezen, dus dan telt het niet....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:29

Spijtig dat je alleen uitspraken wilt maken zonder je erin te willen verdiepen, het zou een verrijking zijn geweest

Voor jou? Omdat mijn denken en argumenten niet in jouw straatje passen? Misschien kun je beter je boeken weer in duiken. Knipoog

Dit heeft toch geen zin zo? Wat heeft dit met het topic te maken? Koe

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:33

Het heeft inderdaad geen zin om verder uitleg te geven, want een discussie waar je telkens aangevallen word is niets waard Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:35

Esperanza schreef:
detour schreef:

Nee het telt alleen omdat Steffie het gezegd heeft Lachen Lachen dan is het onomstotelijk zo

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:35

katiavl schreef:
Het heeft inderdaad geen zin om verder uitleg te geven, want een discussie waar je telkens aangevallen word is niets waard Lachen

En zo blijven we wijzen naar de ander... Want Katiavl heeft het altijd juist... Lips are sealed

Esperanza,
nee, idd... Clown
Ze is wel wetenschappelijk, svd Laarse, maar het is niet wetenschappelijk bewezen, is maar verzonnen... Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:36

Esperanza schreef:
detour schreef:

Je kan je toch onmogenlijk op iets basseren als je niet weet wat de grondlijn van percentage is. Er is onderzoek naar gedaan maar alleen naar de paarden die ex grond prix zijn en het al overleefd hebben. Maar iedereen weet dat er een grote uitval is daarvoor. Maar goed heb ik al eerder aangehaald

En ja het is belangrijk, want in een discussie over paardensport en welzijn sta je vaster in je schoenen als je zoiets hebt

Ik wijs niet naar andere ik zeg op grond wat ik denk, volgens mij is dit toegelaten als je de mensen in waarde laat en dat mis ik spijtig genoeg
Laatst bijgewerkt door lesilla op 12-12-07 18:38, in het totaal 2 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:37

Nee het telt alleen omdat Steffie het gezegd heeft dan is het onomstotelijk zo

Ze is helaas de enige niet en dat maakt het nog triester, dit alleen op basis vand e afgemaakte geregistreerde dieren en de dieren ze kapot aantreft bij particulieren.. Zou mooi zijn als ze de enige was. Helaas.
Laatst bijgewerkt door detour op 12-12-07 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:38

Nee Katiavl, ik heb het over de paarden die particulier gehouden worden. Misschien dat Anky ze langer heel houdt maar de cijfers nav onderzoeken (wetenschappelijk Gestoord ) liegen er niet om in NL...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:40

Dat zijn veelal de verkeerd gereden basissportpaarden en recreatie paarden..............

en dat is niet in vergelijking met de hogere dressuurruiters Lachen

het getal 7 is ook gebaseerd op sterfte ONDER de leeftijd van 4 Lachen dus ongelukken tijdens het opgroeien, en sterfte bij geboorte Lachen

DUS niet representatief voor rijdend Nederland

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:43

Dat is jouw verhaal, Kiwiko, zou die dan wel waar zijn??? Je bent nl heel stellig hier in. Ben je dan ook wetenschapper? is gewoon vraagje. Bloos
Getal 7 gaat in mijn verhaal over de leeftijd van sportpaarden in Nl tot 7 jaar, niet ONDER de 4. Niks geen geboorte, maar kapot gereden paarden! En elke is er eentje teveel. Boos!

Zeker wel indicatie voor rijdend NL!! Knipoog

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:27

@detour waar is dat te vinden dan van deze cijfers van de sportpaarden tot 7 jaar?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:35

Dat heb ik mondeling vernomen tijdens college en als ik een link heb dan laat ik het zeker even weten hier, oke?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:38

Lief, denk nou een logisch na Lachen Lachen dat KAN niet eens Lachen Lachen Lachen

Als het nog niet zadelmakke paard hierin NIET meegenomen zou zijn (dus vanaf geboorte af) dan heb je het over een tijdsspanne van 6 jaar (van zeg 4 tot 10) he gemiddeld is 7 toch??? in de eerste twee jaar is het vrij moeilijk om een paard, zeker een jonkie kapot te rijden, dat moet je echt kunnen........ dus dan vallen de meeste casualty's in de leeftijd van 6 tot 10......

Bizar fenomeen heb ik net ontdekt............ ik ken zo gruwelijk veel oudere paarden, zelfs ouder dan 12!!!!

en de meeste hoog in de sport meelopende dieren zijn van die leeftijd....... OO en zelfs nog een stuk ouder???

De leeftijd van 7 is ook gebaseerd op jeugdongelukken en geboortesterfte Lachen neem dat nou maar gewoon aan,

Maar we kunnen wel een klein boktonderzoekje doen? maak ik een poll aan waar mensen kunnen aanvinken hoe oud hun paard was toen hij doodging Lachen uiteindelijk krijg je daar best een representatief gemiddelde van

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:41

ja ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit veel mensen gehoord waarvan hun paard op zo jonge leeftijd kapot zo moeten zijn of dood daarom wilde ik ook wel graag weten hoe detour aan deze cijfers kwam

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:42

Meld alleen wat ik heb geleerd en schrok er behoorlijk van.
Boktonderzoek lijkt me zinloos; misschien is het beter alles geregistreerde dieren in de pc's van reguliere artsen die zijn afgespoten of geslacht in ieder geval mee te nemen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:43

Waarom zou een boktonderzoekje niet een reeel beeld geven?

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:45

@kwiko ja ik vind het een goed plan

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:45

Lief (is charmante manier van mekaar aanspreken Haha! ), ik vind jou wel heel positief, hoor, op basis van de dieren die je kent baseer je een mening. Knipoog
dat vind ik ook beetje eng.. Koe

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:48

@detour tegen wie heb je het nou wie vind jij zo positief

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:50

tja, ik ken er heel veel Lachen Lachen dat krijg je als je pas 20 jaar met deze dieren werkt Lachen Lachen Kan er niks anders van maken Lachen

en niet alleen op basis van de dieren die ik ken hoor Lachen ik heb altijd ook veel klliniekbezoekjes gereden, zat soms wel elke dag op de kliniek, met verschillende paarden....... en ik ben van nature gruwelijk nieuwsgierig, wil overal met mijn wijze neus bijstaan, en tja........ dan leer je ook nog eens wat Lachen