Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
! suleilitha schreef:Mak aaien en tuttelen is gewoon mode, net als al dat paardenfluisteraar achtige gedoe.
Verder valt het me op dat het IRL toch een bepaald slag volk is, die je gewoon als zondebok bestempelen als je op een driejarige gaat zitten.
Ik heb dat soort opmerkingen nog nooit van een serieuze spring- of dressuurruiter gehoord, noch van een instructeur.
LADPR schreef:Mea: Waar het mij om gaat is dat in je hele verhaal alles wat anders gaat dan dat jij doet fout is, en dat het allemaal aannames zijn.
Dani62 schreef:Neehee, Mea, onderzoek dat niet in je straatje past is per definitie een verkeerd onderzoek toch!
Mea schreef:Dani62 schreef:Neehee, Mea, onderzoek dat niet in je straatje past is per definitie een verkeerd onderzoek toch!
Dat is een bijzonder vooroordeel zeg. Of is dit eerder herkenbaar bij jezelf?
. Anya schreef:Mea ik ben heel benieuwd naar je onderzoeksopzet, onderzoeksdata en controle groep. En naar de significante verschillen die jij bent tegengekomen tussen de groep die op jouw wijze is 'ingereden' en de meer traditioneel ingereden paarden. Zou je anders je publicaties hier willen plaatsen??
Dani62 schreef:[
Op bokt lijkt het af en toe zo. Als jij je 'onderzoek' hier post krijgt je waarschijnlijk ook alleen maar "Ja, maar! Ja, maar!".
Zie mijn knipoog, het was een grapje, en als je bokt beter gekend had, had je hem begrepen.
LADPR schreef:Mea: Je geeft je mening door te zeggen dat:
Mensen te vroeg in jou ogen gaan inrijden omdat dat volgens jou met prestaties te maken heeft.
Je zegt dat veel paarden problemen met gedrag krijgen en blessures doordat ze te vroeg zijn ingereden
Je zegt dat als de dieren dan ongeschikt worden door blessures van te vroeg inrijden ze aan de kant geschoven worden.
Lees nou even zelf, dat gaat toch nergens over. Dat zijn allemaal aanname's.
Even in zijn algemeenheid waar ik me mateloos kapot aan kan ergeren is dat mensen die op natuurlijke wijze met paarden bezig zijn vaak geen grijntje respect voor de mede mens kunnen opgbrengen. Alles wat op een andere manier gaat dan van hun zelf is slecht en niet goed en fout.
Waar is het respect toch gebleven!
Voor alles wat met paarden te maken heeft zijn meerderen manieren, oplossingen die allemaal werken. Iedereen kiest de manier die het beste bij hun zelf en hun paarden past. Kan er gewoon niet bij waarom sommige mensen dan zo vreselijk kortzichtig zijn door de andere manieren gelijk fout en slecht te moeten noemen.
LADPR schreef:Met je mening vormen door veel te lezen en te bestuderen is niks mis mee, met een menign hebben ook niet.
Maar in het wilde weg gaan roepen dat veel paarden dei pubergedrag vertonen niet begrepen worden of paarden die met drie jaar zijn ingereden vroeg versleten zijn, dat de eigenaren dat doen omdat ze prestaties willen wel.
Dat zijn geen feiten namelijk, maar een anderen manier afkraken en als slecht beschrijven zonder dat dat een reden heeft.
suleilitha schreef:Mea, een jong paard kun je juist harden. Juist op jonge leeftijd beweging geven in stap over een harde ondergrond, biedt protectie tegen peesproblemen op oudere leeftijd.
Mak aaien en tuttelen is gewoon mode, net als al dat paardenfluisteraar achtige gedoe.
suleilitha schreef:Zucht, de paard natuurlij hype breidt zich uit en uit.......
suleilitha schreef:Mea, een jong paard kun je juist harden. Juist op jonge leeftijd beweging geven in stap over een harde ondergrond, biedt protectie tegen peesproblemen op oudere leeftijd.
Dat vraag ik me ook af, LADPR.
Mak aaien en tuttelen is gewoon mode, net als al dat paardenfluisteraar achtige gedoe.
Verder valt het me op dat het IRL toch een bepaald slag volk is, die je gewoon als zondebok bestempelen als je op een driejarige gaat zitten.
Ik heb dat soort opmerkingen nog nooit van een serieuze spring- of dressuurruiter gehoord, noch van een instructeur.
LADPR schreef:Mea: Je geeft je mening door te zeggen dat:
Mensen te vroeg in jou ogen gaan inrijden omdat dat volgens jou met prestaties te maken heeft.
Je zegt dat veel paarden problemen met gedrag krijgen en blessures doordat ze te vroeg zijn ingereden
Je zegt dat als de dieren dan ongeschikt worden door blessures van te vroeg inrijden ze aan de kant geschoven worden.
Lees nou even zelf, dat gaat toch nergens over. Dat zijn allemaal aanname's.