Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
caroline78 schreef:Mijn eerste eigen pony was een 3 jarige connemara die op 6 jarige leeftijd is komen te overlijden. Daarna besloten mijn ouders om voor een leerpony te gaan 10 jarige D pony ZZ springen had in het B kader gelopen en was L dressuur. wat een ramp ging een L parcours niet rond. Die kon je maar op 1 manier rijden (dat was zo hard mogelijk door het parcours) en verder niet. Ik ben haar toen maar in de dressuur uit gaan brengen en is uiteindelijk m1 geworden.
Toen ik overging naar de paarden wilde ik alleen nog een jong paard dat is supergegaan en loopt nu Z2. Ik vind persoonlijk jonge paarden fijner want de leerpony's/paarden lopen vaak nog maar op 1 manier en vinden het moeilijk om wat anders aan tenemen. Dat is mijn ervaring
)
Marije1984 schreef:Helemaal mee eens SW. Maar je kan mensen met een minder budget niet verbieden een paard te kopen. Zij zullen toch voor een minder ervaren paard gaan omdat die nu eenmaal over het algemeen voordeliger zijn. Dat is het hele probleem. Er is te weinig aanbod in leerpaarden. De meeste gaan naar de hoogste bieder en de gewone burger blijft er mee zitten want dat paard gaat aan hun neus voorbij.
Hoeveel mensen houden hun leerpaard aan zodat er meerdere mensen van kunnen leren. Niemand. Hij wordt verkocht voor een mooi bedrag. Een goed leer paard is zijn geld ook zeker wel waard, maar dat betekent niet dat jan en alleman dat op de rekening hebben staan

Annemeik schreef:Green + Green makes Black and Blue...
Het liefst een onervaren ruiter met een ervaren paard en een ervaren ruiter voor een onervaren paard.
Maar ik heb zelf zo'n professor die alles al weet en waar alle knopjes al op zitten. Maar hij doet geregeld alsof die knopjes daar niet zitten. Een jong paard kan ook zo doen, maar dan is het onwetendheid. Ik heb het idee dat ik daar zoveel van heb geleerd, wat ik niet op een jong paard had kunnen leren.
Dus later kan ik wel mijn kennis op een jong paard over brengen, maar dan ben ik niet green meer toch?
claudie schreef:en nee, niet iedereen heeft het op de rekening staan, maar leid zelf een paard op en doe dan hetzelfde!