colette_007 schreef:- alleen nog maar om setjes (bandages dekjes etc) draait...
alleen maar is ook wel wat overdreven....
colette_007 schreef:- mensen zolang er maar anky of pessoa op staat het kopen...
bij kwaliteit hoor een merk
colette_007 schreef:- ze er al mogelijk tuig aan hangen om hun paard beter te laten 'luisteren' terwijl ze vaak gewoon met een trensje en een simpel hoofdstel, consequent zijn, eerlijk tegen je paard een heel eind komt...
mee eens
colette_007 schreef:- de 'slof' is helemaaal uit... je moet nu minstens met een thiedeman rijden...
...
colette_007 schreef:- je paard kan toch handig een paar dagen alleen in zijn stal staan (dus gewoon 24 uur tussen die 4 muren)
zodra dat hier in de buurt gebeurd staan er al 60 mensen op je dam hoor...
colette_007 schreef:- alles ligt aan je paard of aan de mede ruiter in de bak :S
ken idd wel een paar van die mensen
colette_007 schreef:- een paard ziet als ie al buiten zijn stal komt alleen nog maar de witte hekjes/bak dus...
soms zijn er nou eenmaal geen andere mogelijkheden...
colette_007 schreef:- men durft vaak niet meer alleen/uberhaubt naar buiten laat staan een flink stuk galoperen...
wat is er mis mee als je een beetje bang bent daarvoor, dat komt vanzelf wel als je er aan toe bent.
colette_007 schreef:kortom ik denk dat de mensen veel te ver van hun paard afstaan tegenwoordig...
dat is waar, vaak denken mensen meer aan de sport dan aan de lol, en dat het een dier is/blijft
colette_007 schreef:Op concours hangen (wat betreft springen) er wel 3 teugels aan, in een B/L parcoursje..
foto??? namelijk nog nooit gezien
colette_007 schreef:men rijd met 4 verschillende bitten
tja er zijn van die mensen die geen geduld hebben...
colette_007 schreef: en heeft 30 verschillende 'setjes'...
als ze daar nou geld voor over hebben? persoonlijk geef ik dat ook liever aan andere dingen uit, maar als zij daar nou gelukkig van worden wat is daar dan mis mee?
colette_007 schreef:Binden maar bandages om, terwijl ze eigenlijk nooit hebben nagedacht over de gevolgen wat betreft doorbloeding en efficientie van de bandages...
beter boekjes gan lezen
colette_007 schreef:bij de dressuur rijden ze tijdens het inrijden met witte bandages, terwijl ze die in de ring gewoon af moeten doen... extra was

... peesjes zijn veel efficienter...
colette_007 schreef:Vervolgens hebben ze vaak ook nog comentaar op iedereen als je B rijdt en zijzelf Z, dan ben je toch duidelijk 'minderwaardig' ...
dressuur blijf onder de kakkers 
colette_007 schreef:En rijden een B proef, met zweep & sporen...
iedereen eeft daar zijn eigen reden voor. Bij mijn paard is het alleen een kwestie van zweep in de hand houden om hem te laten luisteren, ik hoef hem niet te gebruiken, sporen daartegen gebruik ik erbij om de hulpen wat te verfijnen omdat mijn paard kwa reactie op hulpen helemaal verkloot is vroeger.
colette_007 schreef:Als ze op een vreemd paard stappen pakken ze zich helemaal in met bodyprotectors grootste cappen etc... Zo lijk je net een mummie (niet het beeld, maar dit rijd toch niet lekker je bent helemaal niet meer stabiel..)
ook nog nooit iemand mee gemaakt die altijd een bodyprotector e.d aantrakt als ti op een vreemd paard stapt.
colette_007 schreef:rijden met enorm lange beugels, als een paard iets doet kunnen ze helemaal niks en liggen ze er meteen langs... terwijl ze comentaar hebben op iedereen met een 'spring' beugel..
[/quote]
ik weet niet wat jij enorm lang vind maar in de hogere dressuur hoen de beugels zo lang hoor
kortom: je overdrijft nogal, ben het met je eens dat mensen graag doordrammen d.m.v allerlei hulpteugels, ze hebben geen geduld. ze moeten wel alleminuut in de krul en de passge kunnen lopen.
kom op jongens het blijven dieren!