heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re: heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 16:26

Olifant schreef:
Wat is HC Bloos ?

Hippisch Centrum, HuerteCilla, HomoCaballus (zie mijn site).

@Lusitana
De twee vingers-ruimte en plaatsing welke jij geleerd hebt zijn op het traditionele, engelse, hoofdstel van toepassing. Daarbij heb je hoogstwaarschijnlijk geleerd om de keelriem te LOS af te stellen Knipoog

Andere hoofdstellen, mogelijk andere afsteling.

Enig idee waar die neusriem ooit voor bedacht is trouwens?

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 16:38

Huertecilla schreef:
Enig idee waar die neusriem ooit voor bedacht is trouwens?

...en het is zó'n leuke omdat daar glashelder door onderbouwd wordt dat het gebruik nú een natte-apen-effect is en dat sperriempje en zweedse sluiting dan simpelweg ook vervallen Afgod

HC

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 17:34

ben het toch wel een beetje eens met de topicstarter maar gelukkig merk ik ook in mijn omgeving dat paardeneigenaren meer geinteresseerd zijn in NH en/of vriendelijkere omgang met hun paard/pony.
maar het zou nog veel beter moeten,setjes en merken vind ik er niets mee te maken hebben..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 19:39

De twee vingers ruimte geldt ook voor lage neusriemen. De kaken moeten nooit echt op elkaar geklemd zijn.
De neusriem is ontworpen om de kaken op elkaar te houden als een (cavalerie)paard op zijn snoet ging, zodat de mond dicht bleef en de kaak niet zo sel brak.... gaat het verhaal.
De lage of africhtingsneusriem is bedoeld om jonge paarden het net wat lastiger te maken de tong over het bit te doen en het bit op te sluiten tussen riem en mondhoeken. Echt op zijn plek houden doet het niet, je kunt met zo´n neusriem ook het bit door de mond trekken. De enige neusriem waarbij dat niet kan is waarbij de neusriem door de bakstukken gaat, zoals bij Iberische hoofdstellen en bij tuigpaardhoofdstellen.
Apart genoeg vind je de lage neusriem, die oook wel Hannoveraanse neusriem wordt genoemd, wat een oorsprng in Duitsland doet vermoeden, maar darmee moet je voorzichtig zijn, haast niet in Engeland, waar de hoge neusriem gewoner is, omdat men daar bv ook een staande martingaal gebruikt die daar weer aan vast komt. De stande martingaal vind je weer niet in andere landen, maar dat komt vooral door de traditie van de jacht. Zo zijn zoveel dingen ontworpen voor een bepaald doel, maar ze zijn feitelijk natuurlijk allemaal overbodig.
wWat die namen betreft, de "Thiedemann teugel" bestond ook allang en heet in engeland bv "Market Harborough" (die heeft gespjes en gaatjes en is dus fijner af te stellen dan die met musketons en D ringen op bepaalde afstanden). What´s in a name. De beroemde gebruiker is er ook daar aan verbonden.
en over beroemde gebruikers waar dingen naar vernoemd zijn:
Ik ben blij te horen dat er ook andere namen zijn voor de aansnoerneusriem, maar waarom worden die dan niet gebruikt? In het engels heten ze ook "crank" (aanhaal) neusriem, wel opvallend.
Het feit dat zo´n ding zo´n naam heeft gekregen geeft toch te denken. Overigens zou het verbieden van een neusriem na een bepaald niveau in dressuur erg mooi de bokken van de geiten scheiden.

En hulpteugels "helpen" wel degelijk de ruiter (gemakzuchtiger worden weleenswaar) en in een enkel geval het paard (martingaal). En dus is de naam niet zo gek. Maar "gadget" zou beter zijn, alleen geloof ik niet dat daar een goed nederlands woord voor is?
Grappig genoeg zijn het in de meeste gevallen helemaal geen "teugels" Clown

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:14

wat is dit nou in hemelsnaam weer voor onzin???? Verward Verward

waarom loop je mensen zo zwart te maken sommige mensen vinden setjes onzin en sommige niet
is net zoals sommige mensen niet om mode geven en sommige wel Lachen

en alsof wij setjes mensen met 80 verschillende hoofdstellen lopen ???
en als je op een druk paard zit is bescherming tog juist goed ?? er is niet voor niks een bodyprotector en een cap uitgevonden ???

vind dat je de foute woorden erg gouw klaar heb staan
vind dat je eerst moet nadenken want de helft wat je neerzit is gewoon onzin van dat als ze anky spullen zien het metteen kopen enzo en de functie niet weten van bandages

wat een onzin zeg

laat mensen gewoon in hun waarden ....

trouwens ook zon onzin datmensen die setjes hebben totaal niet om hun paarden geven en de paarden 24 uur op stal staan en al die onzin ....
dat maakt echt niet uit hoor
denk dat er net zoveel niet setjes mensen hun paard afkafferen als de wel setjes mensen
die mensen heb je gewoon of ze setjes gek zijn of niet
maar omdan maarmeteen de mensen die setjes hebben ddaarde schuld van te geven

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:27

Lusitana schreef:
De neusriem is ontworpen om de kaken op elkaar te houden als een (cavalerie)paard op zijn snoet ging, zodat de mond dicht bleef en de kaak niet zo sel brak.... gaat het verhaal.

De hoofdprijs gaat naaaaaaaaaaaaaaar .... trompetgeschal .... LUSITANA!!!

Citaat:
De twee vingers ruimte geldt ook voor lage neusriemen. De kaken moeten nooit echt op elkaar geklemd zijn.

Wel, even één stap terug. Die neusriem zit er om het té ver open van de kaak te voorkomen. Het paard moet echter wel voldoende ruimte hebben om met het bit te spelen en de twee-vings-ruimte hoog op de kaak geeft dat.
Lager op de kaak worden diezelfde twee vingers relatief steeds minder. Vergelijk het met de bek van een schaar. Voor dezelfde opening moet er verder naar het einde een steeds ruimere ring omheen.
Aangezien de functie van de neusriem verder niets is, speelt het functioneel inherent geen rol.

Bij bitloze optomingen ligt dit anders, maar daar hebben we het nu niet over.

Citaat:
Ik ben blij te horen dat er ook andere namen zijn voor de aansnoerneusriem, maar waarom worden die dan niet gebruikt? In het engels heten ze ook "crank" (aanhaal) neusriem, wel opvallend.
Het feit dat zo´n ding zo´n naam heeft gekregen geeft toch te denken. Overigens zou het verbieden van een neusriem na een bepaald niveau in dressuur erg mooi de bokken van de geiten scheiden.

En hulpteugels "helpen" wel degelijk de ruiter (gemakzuchtiger worden weleenswaar) en in een enkel geval het paard (martingaal). En dus is de naam niet zo gek.

Ok, je weet dat wij anders denken over hulpteugels. Lees nu deze twee door jou zelf geschreven alineas eens tesamen... Knipoog

Een lage -, een strakke neusriem, een sperriem, hulpteugels, léren een paard niets. Dat is hetzelfde als een kat leren de koelkast niet te openen door er een slot op te zetten.
Het slot (de hulpmiddelen) voorkomen zo ook dat de eigenaar leert hoe de kat, het paard te leren en wordt niet vaardiger. Het helpt de ruiter in mijn ogen dus juist NIET en dat het paard er niet mee geholpen is zijn we het al over eens. Indirect 'helpen' door minder slecht is geen argument.

Het zijn trouwens wel teugels, dat is correct benoemd. Zoek de basis voor het woord omtoming en teugel maar eens op.

HC

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:03

colette_007 schreef:
- alleen nog maar om setjes (bandages dekjes etc) draait...

alleen maar is ook wel wat overdreven....

colette_007 schreef:
- mensen zolang er maar anky of pessoa op staat het kopen...

bij kwaliteit hoor een merk Knipoog

colette_007 schreef:
- ze er al mogelijk tuig aan hangen om hun paard beter te laten 'luisteren' terwijl ze vaak gewoon met een trensje en een simpel hoofdstel, consequent zijn, eerlijk tegen je paard een heel eind komt...

mee eens

colette_007 schreef:
- de 'slof' is helemaaal uit... je moet nu minstens met een thiedeman rijden...

... Slapen

colette_007 schreef:
- je paard kan toch handig een paar dagen alleen in zijn stal staan (dus gewoon 24 uur tussen die 4 muren)

zodra dat hier in de buurt gebeurd staan er al 60 mensen op je dam hoor...

colette_007 schreef:
- alles ligt aan je paard of aan de mede ruiter in de bak :S

ken idd wel een paar van die mensen

colette_007 schreef:
- een paard ziet als ie al buiten zijn stal komt alleen nog maar de witte hekjes/bak dus...

soms zijn er nou eenmaal geen andere mogelijkheden...

colette_007 schreef:
- men durft vaak niet meer alleen/uberhaubt naar buiten laat staan een flink stuk galoperen...

wat is er mis mee als je een beetje bang bent daarvoor, dat komt vanzelf wel als je er aan toe bent.

colette_007 schreef:
kortom ik denk dat de mensen veel te ver van hun paard afstaan tegenwoordig...

dat is waar, vaak denken mensen meer aan de sport dan aan de lol, en dat het een dier is/blijft

colette_007 schreef:
Op concours hangen (wat betreft springen) er wel 3 teugels aan, in een B/L parcoursje..

foto??? namelijk nog nooit gezien

colette_007 schreef:
men rijd met 4 verschillende bitten

tja er zijn van die mensen die geen geduld hebben...

colette_007 schreef:
en heeft 30 verschillende 'setjes'...

als ze daar nou geld voor over hebben? persoonlijk geef ik dat ook liever aan andere dingen uit, maar als zij daar nou gelukkig van worden wat is daar dan mis mee?

colette_007 schreef:
Binden maar bandages om, terwijl ze eigenlijk nooit hebben nagedacht over de gevolgen wat betreft doorbloeding en efficientie van de bandages...

beter boekjes gan lezen Knipoog

colette_007 schreef:
bij de dressuur rijden ze tijdens het inrijden met witte bandages, terwijl ze die in de ring gewoon af moeten doen... extra was Tong uitsteken Clown ... peesjes zijn veel efficienter...

Slapen

colette_007 schreef:
Vervolgens hebben ze vaak ook nog comentaar op iedereen als je B rijdt en zijzelf Z, dan ben je toch duidelijk 'minderwaardig' ...

dressuur blijf onder de kakkers Haha!

colette_007 schreef:
En rijden een B proef, met zweep & sporen...

iedereen eeft daar zijn eigen reden voor. Bij mijn paard is het alleen een kwestie van zweep in de hand houden om hem te laten luisteren, ik hoef hem niet te gebruiken, sporen daartegen gebruik ik erbij om de hulpen wat te verfijnen omdat mijn paard kwa reactie op hulpen helemaal verkloot is vroeger.

colette_007 schreef:
Als ze op een vreemd paard stappen pakken ze zich helemaal in met bodyprotectors grootste cappen etc... Zo lijk je net een mummie (niet het beeld, maar dit rijd toch niet lekker je bent helemaal niet meer stabiel..)

ook nog nooit iemand mee gemaakt die altijd een bodyprotector e.d aantrakt als ti op een vreemd paard stapt.

colette_007 schreef:
rijden met enorm lange beugels, als een paard iets doet kunnen ze helemaal niks en liggen ze er meteen langs... terwijl ze comentaar hebben op iedereen met een 'spring' beugel..

[/quote]
ik weet niet wat jij enorm lang vind maar in de hogere dressuur hoen de beugels zo lang hoor Knipoog

kortom: je overdrijft nogal, ben het met je eens dat mensen graag doordrammen d.m.v allerlei hulpteugels, ze hebben geen geduld. ze moeten wel alleminuut in de krul en de passge kunnen lopen.

kom op jongens het blijven dieren!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 00:37

Lusitana schreef:
Alane schreef:
en ik heb het al vakeer geschreven, val echt in herhaling, de 'aansnoer'neusriem is niet door AvG uitgevonden en bestaat al langer, waarmee onderstreept wordt dat er nog steeds mensen zijn die gillen zonder te weten waar ze het over hebben Lachen
Alles wat je aan een paard hangt kun je misbruiken, ook de hanoveraanse neusriem kun je aantrekken/vastsnoeren...

Als de naam zo halstarrig er aan verbonden is, hoe kan de rest van de wereld dan weten dat zij hem niet "uitgevonden" heeft? Wil je me dat even vertellen?

Ben jij de rest de van de wereld????

Lusitana schreef:
Verder impliceert de naam dat je hem aan "moet" snoeren, iets wat bij de andere neusriemen niet het geval is en zelfs vrij lastig.

hmmm dus de naam van die neusriem is mevr/meneer aansnoer???

Lusitana schreef:
Ik mag verder hopen dat men geleerd heeft dat je twee vingers tussen een neusriem en de neusrug moet kunnen steken en dat een lage neusriem niet te laag mag zitten en een hoge niet tegen de jukbeen uitsteeksels.

Lachen

Lusitana schreef:
Maar ruimte laten bij iets wat "aansnoer" neusriem heet, lijkt niet logisch. Zo´n ding hoort gewoon niet te bestaan.

is de naam ook niet Haha! in het duits is de naam umlenkverschnallung.... als je al weet waar welke neusriem hoort te zitten, weet je ook hoe deze heet en waarom deze gebruikt wordt

Lusitana schreef:
Want daar is het niet de hand van de ruiter, maar de naam van het ding wat bepaald hoe het gebruikt wordt.
Zeker wel... anders kwam je niet op de naam aansnoer neusroem met of zonder "" Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 00:54

Huertecilla schreef:
Alane schreef:
hmmm waar mijn dochter eerder reed was en is het verplicht om of laarzen of chaps te dragen, niet voor het mooie maar voor de bescherming van het onderbeen (en dit uit ervaring van de lesgever)

Verward
Ikzelf steek soms scheen-knie berschermers van de MX in mijn laarzen. Chaps kunnen ook prima zijn en kijk er de keuringscriteria maar op na, die worden als ongewenst voor het imago verboden. Dat heb ík niet bedacht Pling doch schrijf juist dat dit Gestoord is, net als het voorschrijven van de kléur van de laarzen.
De crux is, steek veilig schoeisel in veilige beugels. Kleur en type zijn irrelevant behalve voor de life-style uitstraling Cool Western idem trouwens. Waar gáát het nu om?!

Gezien je aanhef met de Verward snap je dus de reden echt niet..... ter versteviging van het vel, om bij een breuk aan het onderbeen de botten binnen te houden???
En kleur ettc daar had ik het niet over..... Lachen maw je l*lt weer eens in een richting die niemand an volgen

Huertecilla schreef:
Alane schreef:
lifestyle imago.... tja dat brei jij ervan... waarom als een mijn schoffie uit de jaren 30 op een paard zitten?

Waarom niet? Maakt dat voor hoe er geréden wordt wat uit?
Ik zie liever mijn zoon in zijn baggerbestendige boerderij-outfit gieren van de lach met een halsring op zijn paard over het land hobbelen dan het keurig in dressuurpak gestoken meiske dat met een vertrokken bekkie aan de teugels met martingaal op haar daardoor in de stress gebogen pony door de zandbak stressen. Meestal voor imago-nastreverij van ma....

en mijn dochter in setje kan geen lol hebben? of basseer jij je mening op de foto's in mijn profiel? tssskkk je zou beter moeten weten, ala moment opnames en fotos op afroep voor setjesfreaks op bokt ..... had je hoger in geschat...

Huertecilla schreef:
Alane schreef:
Ik heb het ooit al eens eerder geschreven.... setjes, rijbroek/jas/dekje/beenbeschermers/trui/handschoenen.. zijn net als de 'gewone' kleding onderling te combineren, toch een setje en niet alles in 1 kleur Lachen
een ieder koopt en gebruikt wat hij of zij prettig vind, en dat prettig vinden betrekt zich ook op het paard.... waar het mee gezadeld is, van de kleur en het merk van het dekje tot aan de keuze van de neusriem....

je hebt gelijk, iedereen koopt maar wat, dat is nu juist het hele punt Pling Functionaliteit speelt geen rol.

Is jouw mening en die behoeft niet op de waarheid te berusten..... wat die dus ook absoluut niet doet... en dat is mijn weten en jouw vraag Lachen

Huertecilla schreef:
Alane schreef:
en ik heb het al vaker geschreven, val echt in herhaling, de 'aansnoer'neusriem is niet door AvG uitgevonden en bestaat al langer, waarmee onderstreept wordt dat er nog steeds mensen zijn die gillen zonder te weten waar ze het over hebben Lachen

Ook dat is niet DOOR AvG bedacht nee. Maarrehh... weet jij waar het ooit VOOR bedacht is? Overigens net als andere 'hulp'(lees dwang-)middelen als snelle verbloeming van gebrek aan vaardigheid.
Precies een vinger op een zere plek. Hele maneges vol met natte-apen en inmiddels is het bijna standaard uitrusting op een hoofdstel Gestoord

En jij weet het nog minder anders had je het wel vetelt Lachen

Huertecilla schreef:
Ik heb laatst onze witte andalusische merrie Sancha van flinke zwarte stippen voorzien als verrassing voor zoonlief die gek is op Pippi Langkous
.... vanwege pipi langkous?????? shame you....

Huertecilla schreef:
In zijn netste 'rijpak' Haha! doet hij hier 'hacer gymnasia' in draf.
Ik loop mee aan touwhalster omdat we een lekkere camporit gingen maken en het in terrein, met sprongetjes e.d. te gek is zonder gecontroleerde begeleiding.

het vliegtuig nemen we minimaal 1 X per week mee in de training... hetzij te paard, het zij op een regenton.... ook het van hand veranderen op zit (dus zonder beugels en teugels) behoren daarbij... en dat zonder longe of halster touw

Huertecilla schreef:
Hij heeft laarsjes, een lichte helm en een ruitermes. Dat is alles, maar wel functioneel en van goede kwaliteit. Als hij zijn masker-hoed-cape, zijn Zorro-setje, aan wil met rijden is dat OK dan! want lolverhogend. LOL Pling
Zie jij dat al voor je in een 'erkende' rijschool? Zorro-kleuter optomingsloos op vingerfverf-spikkelpaard met lesgeefmens in een lekker comfie loopkloffie? en waarom niet eigenlijk? omdat het denegrerend funny-farm genoemd wordt Pling

Dat dicht jij mij toe en heb ik nooit geschreven Haha! paardrijden moet vreugde zijn voor paard en ruiter, ruiter en paard, nergens moet dwang of moeten te zien zijn... ik verafschuw dat

Huertecilla schreef:
Hij kan met zijn 4 jaar dit paard met de halsring rijden en beiden hebben de grootste lol. Wát doet het er toe dat hij er soms als straaloogjes-in-modder op zit, als een tijdloos belhameltje? Wat wil je dán? Of is lol ook het verkeerde imago, niet serieus genoeg?!

HC
denk dat we elkaar op sommige momenten niet willen begrijpen. En op sommige vlakken hetzelfde verwachten en zelfs afdwingen... dat jouw hang naar nostalgie/weleer/traditie/geschiedenis hetzelfde is als mijn perrfectie in uiterlijk qua kleur nuance/setjes/modern/etc... maar we beiden ook een andere opvatting hebben vwb de invulling hoe het doel te bereiken....
en daar kunnen we alleen uitkomen door respect voor ieders mening. Haha!

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:00

Ach Lachen Ik hou ook van setjes, mooi, maar vooral goed tuigage, alles op elkaar afgestemd.

maar ik erger me soms ook wel eens aan de overderevnheid van sommige mensen, maar goed, die ergernissen zeggen meer over mezelf dan over hen.

En als iemand een bontje wil en bont beenbeschermers etc, dan moet diegene dat lekker doen. het is niet mijn geld Lachen

Waar ik me veel meer aan erger is de vele fototopics hier met:

..... (Gribaldi X naturel X appelflap) @ work in roze chique nieuwe dure setje, prof. fotoshoot)

Of nou ja ergeren, ik moet er soms een beetje om lachen, doe toch gewoon denk ik wel eens Haha!

maar ja, wat voor mij gewoon is, is voor een ander weer wereldvreemd toch? Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:14

@Smystique: dat laatste noemen ze jaloesie Ja hebben zij en niet jij Haha!

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:25

Ik snap je zin niet, maar dan ben ik jaloers? Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:28

klein stukje geschiedenis over de neusriem

2 vingers gelegen onder heet jukbeen, de plaats meer beaalt door de bakstukken, met een ruimte waar voldoende ruimte tot kauwen gelaten werd, daar hhoorde de neusriem te liggen, de plaats onder het jukbeen werd meer bepaalt door de ruimte van het bakstuk dan door het hoofd van het paard.... dit typr neusriem zie je alleen nog terug in de menssport....

het doel van de sperriem: het zorgt er enkel voor dat het bit op de plaatst blijft... spert de beweging van het bit.... beperkt de bewegingsruimte van het bit.. laat het bit rustiger in de mond liggen.... en dit zonder de ruiterhand...... heeft dus niets te maken met de ruiterhand!!!!!!!

sweedse neusriem: aka bonfire aka aansnoer: heeft niets met aansoeren te maken, meer met anatomie van het hoofd van het paard..... ipv te wachten tot de neusriem ooit eens de vormen van het hoofd volgt, en dan met name bij de achterkant/onderkant/kaaklijn... en de neusriem wel zijn vorm behoud op het neusbeen... heeft men gekozen voor een deze 'constructie' het gesp gedelte kan alleen een bepaalde hoek aannemen zonder de kaak te beschadigen of vreemde vormen aan te nemen....
en dacht dat zelfs de zweedse neusriem met speriem nog een ander benaming had... maar dat zou ik moeten opzoeken Lachen

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:29

Volgens mij post je verkeerd?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:30

Smystique schreef:

Citaat:

..... (Gribaldi X naturel X appelflap) @ work in roze chique nieuwe dure setje, prof. fotoshoot)

hoe meer details hoe groter de jaloesie Haha!
Laatst bijgewerkt door Alane op 27-12-06 01:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:30

Smystique schreef:
Volgens mij post je verkeerd?

nee hoor, de 1 na de ander Lachen

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:31

Ik snap je nog niet Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:33

ligt denk ik meer aan jou snapperd dan aan mijn uitleg Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:34

Smystique schreef:

Citaat:

hoe meer details hoe groter de jaloesie Haha!
Laatst bijgewerkt door Alane op 27-12-06 01:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:34

Hoe ik het snap, zetten mensen zoveel mogelijk details in de topictitel om jaloezie af te dwingen?

Alleen vraag ik me af of ik me aangesproken moet voelen door jouw uitleg aangezien ik me er aan 'erger'

Snap je me nog Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:35

zie mijn vorige post, die ik al 2 X geplaats heb Haha!

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:35

Whahaha we praten langs elkaar heen denk ik Knipoog

maar goed, ik krijg iig geen jaloezie gevoelens bij het lezen van zulke titels, maar ik snap gewoon niet waarom mensen uit alle macht zoveel moeite doen zichzelf uit te drukken en te 'bewijzen'

doe nou maar normaal denk ik dan Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:40

*zucht* jij schrijft dat JIJ je wel ergert aan Gribaldi X Naturel X ???? @ rose dure excluxsieve setje tijdens dure prof. fotoshoot.... en dat is mi jaloesie... door al die details.
Anders had je het niet genoemd Haha!
of meerr discreet: paard @ fotoshoot... snappie?
zal mij boeien welke afstamming peerd heeft, welk merk, en wie foto's heeft gemaakt...
heeft topfotograaf X de foto's gemaakt, dan boeit de rest niet meer.. het zijn niet de details, maar het onderwerp... snappie?

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:49

Nee, het 'ergert' mij (en zoals gezegd is ergeren een groot woord) dat mensen zoveel moeite doen, om de aandacht te trekken. Dan denk ik waarom?

De opsomming die ik maak kom je hier toch gewoon tegen?

Ik heb weinig reden om jaloers te zijn hoor, heb genoeg spullen in m'n kast liggen, hagelnieuw, heb een superleuk paard, alleen waarom daar zo te koop mee lopen denk ik dan?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:53

wat is er tegen om het noemen?
je plaatst toch een foto tpic om aandacht te trekken? waarom dan niet alles uit de kast trekken?