Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maikeltje schreef:Hi hi creool. Jouw nieuwe topic zal rustig worden vrees ik...
Kaitlin schreef:pfoe..!! wat een uiteenlopende meningen zeg!
Ik ben in eerste intstantie al geen fan van de slofteugel, maar bij een paard dat 6 weken onder het zadel is?? nee.. dat gaat er bij mij niet in hoor.. Sommige jonge paarden zijn moeilijk te rijden, maar geef ze de tijd! als je nu al met slof,sporen EN zweep rijd.. dan wil ik wel eens zien hoe het er over 2 jaar uitziet! (hopelijk een goed ontwikkeld paard met mooi achterbeen en zelfhouding)ben bang dat je er alleen maar een stroef sterk paard aan overhoud, of dat op deze manier lukt..
nja.. dit was mijn mening, interresant dat het zo uiteenloopt!

Renske_ schreef:ksb schreef:pfoe..!! wat een uiteenlopende meningen zeg!
Ik ben in eerste intstantie al geen fan van de slofteugel, maar bij een paard dat 6 weken onder het zadel is?? nee.. dat gaat er bij mij niet in hoor.. Sommige jonge paarden zijn moeilijk te rijden, maar geef ze de tijd! als je nu al met slof,sporen EN zweep rijd.. dan wil ik wel eens zien hoe het er over 2 jaar uitziet! (hopelijk een goed ontwikkeld paard met mooi achterbeen en zelfhouding)ben bang dat je er alleen maar een stroef sterk paard aan overhoud, of dat op deze manier lukt..
nja.. dit was mijn mening, interresant dat het zo uiteenloopt!
lezen is ook een vak he
vlak boven je post staat een uitgebreide update over mn paard waarmee deze hele discussie begonnen is
t gaat er supergoed mee, zonder hulpteugels of wat dan ook
@jaggie, mooi en netjes opgelost
en met goed resultaat, een paard wat veelzijdig is(dress, springen en buitenrijden, net als de mijne overigens alleen springt die nog niet echt, wel balkjes lopen etc) en waarbij jij en je paard er plezier in hebben!!

casperrr schreef:Ik heb er nou is een tijdje over nagedacht met het gebruik van slof en sporen bij een jong paard.
Aan de ene kant denk ik, als het correct maar dan ook écht correct wordt gebruikt, waarom dan niet? Dan zou hij er heus niet veel slechter van worden..
Aan de andere kant denk ik weer, het is een jong paard waarom moet je nu al zo veel hulpmiddelen gebruiken?
Ik denk toch wel dat het aan het paard ligt. Zelf zou ik nooit gelijk op een jong paard met sporen en een slof gaan, eerst kijken hoe hij het zonder doet. Als het echt niet gaat dan zoek ik er wel een andere oplossing voor. Ieder zo zijn mening/ervaring

zammarano schreef:sporen bij een jong paard is als je hem goed inrijd helemaal niet nodig, sporen zijn er om je hulpen te verfijnen, bij een simpel drafje en galopje heb je ze dus nog niet nodig.
Dat prikken met die sporen kan ik me idd ook erg aan ergeren, veel mensen schijnen te vergeten dat je drijven met je kuiten hoort te doen .....

LoSiem schreef:Ik vind rijden met een slof sowieso fout.
Het is een tijdelijk efect wat je bereikt met het paard. Het is de bedoeling dat hij uit zichzelf op een bepaalde positie gaat lopen. Ik ben niet zo kapot van hulpteugels..je bereikt er iets mee wat je zonder zo,n teugel niet bereikt.
hananya schreef:LoSiem schreef:Ik vind rijden met een slof sowieso fout.
Het is een tijdelijk efect wat je bereikt met het paard. Het is de bedoeling dat hij uit zichzelf op een bepaalde positie gaat lopen. Ik ben niet zo kapot van hulpteugels..je bereikt er iets mee wat je zonder zo,n teugel niet bereikt.
Hoezo is het een tijdelijk effect dan volgens jou?
Het gaat er toch ook niet om dat ik met die slof zorg dat mijn paard in de krul gaat lopen...?
Ik ken (en heb) wel paarden die een hoop baat bij een slof hebben gehad. Daarbij kan ik longeren zonder slof of pessoa me eigenlijk niet voorstellen...