Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:quote="guusje"]
@iejoortje : volgens mij heb jij de discussie tussen vvalar en mij niet helemaal gevolgd....
Wij komen tot de conculsie dat breuken, scheuren en gaten in botten nimmer herstellen door een andere trainingsmethode (en dat weet adb ook).
"Citaat:"Ik begrijp wat je zegt. Maar het paard waar jij hebt over heeft, was dus waarschijnlijk niet kreupel door zijn HKO/atrose (zoals jij al zegt). Als een trainingmethode zoals de Bodt dan voor jou de uitkomst biedt; prima! Maar wat ik bedoel is dat de Bodt ook predict een juiste trainingmethode te hebben voor paarden die wél kreupel zijn door HKO/atrose. En jij geeft nu net aan, net als ik, dat zoiets niet mogelijk is
runningkawa schreef:Zijn die iel gebouwde KWPN pootjes daar wel op gebouwd?
ook al zijn ze het gewend?
Cer schreef:Ja, HC, ik weet wel dat jij het liefst wil dat iedereen in Nederland zn paard wegdoet.
Citaat:Dus? Is dit hetzelfde als, ja ik weet dat mijn paard buiten hoort maar heb nu eenmaal geen grond? Ja maar = nee want.
runningkawa schreef:Zijn die iel gebouwde KWPN pootjes daar wel op gebouwd?
ook al zijn ze het gewend?
Cer schreef:Wat je ook moet begrijpen is dat je met dwars gedrag niemand bereikt, maar eerder mensen afstoot, omdat je de dialoog niet aangaat, maar veroordeelt.
Huertecilla schreef:Dat er in NL zoveel paarden met dwangneurosen, gedragsstoring en lichamelijke gebreken rondlopen en de gemiddelde leeftijd van een sportpaard ergens bij 7 ligt lijkt me iets SCHREEUWEN.
Ik wil dat ruiters daar naar luisteren en daar PAARDGERICHT wat aan doen.
Ik denk inmiddels wel, op basis van aanvullende informatie, dat de methode van AdB niet binnen een paardgericht besef past, geen paardgerichte strategie is. Blijft dat het sommige paarden lijkt te helpen en dan is het de vraag waarom. Of het soms helpt omdat het beter is dan...
Cer schreef:wordt ook met een schuin oog naar fokkerij gekeken.... toch?
Arabesk schreef:AdB valt onder ruitergericht denken, net als hoefijzers en dekens.